Gå til innhold

Dame alene i Vilnius


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Jeg fikk plutselig en trang til å bestille flybilletter, men har ganske lite penger nå, så ser at Vilnius er billigst med Norwegian for tida (sikker pga konkurransen med Ryanair). Lurer på om jeg skal dra dit alene et par dager og bo på vandrerhjem. Noen som har erfaring med å være alene der som kvinne? Jeg er 25 år og har reist alene i mange år, bla. i Sør-Amerika, så jeg har god erfaring med det. Hvordan er det å komme seg fra flyplassen og sånn? Hva bør man være forsiktig med, noe mer enn de vanlige greiene som lommetyver og mørke bakgater? Hvilke bydeler bør man unngå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å spørre hotellbetjeningen hvilke områder du bør unngå i Vilnius. De er oppdatert. Generelt bør du unngå den gamle bydelen (Klaipeda) sent på kveld, samt buss- og togstasjoner. Spesielt når du er alene.  Vilnius topper forøvrig draps- og voldsstatistikken blant EUs hovedsteder, men det er ikke noe du bør frykte. Mot turister er det stort sett tjuveri og svindel det går i.

Anonymkode: 462af...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å spørre hotellbetjeningen hvilke områder du bør unngå i Vilnius. De er oppdatert. Generelt bør du unngå den gamle bydelen (Klaipeda) sent på kveld, samt buss- og togstasjoner. Spesielt når du er alene.  Vilnius topper forøvrig draps- og voldsstatistikken blant EUs hovedsteder, men det er ikke noe du bør frykte. Mot turister er det stort sett tjuveri og svindel det går i.

Anonymkode: 462af...bd8

Takk! Har ingen planer om å drikke alkohol eller være ute sent på kvelden, så jeg tror nok det skal gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne var i Vilnuis i 4 dager i høst, og vi er 22-23 år. Det gikk veldig fint, og vi var ute og lignende på kveldene også, men prøvde å gå ut i nærheten av hotellet slik at det var lett å komme seg hjem. Var masse folk på byen og virket ikke skummelt å drikke el. Vi tok taxi fra flyplassen til hotellet fordi vi ankom ved midnatt, selv om det ikke er anbefalt har jeg hørt. Men vi var tydelige på prisen på forhånd og det gikk helt fint. Kostet 15 euro. Går buss fra flyplassen også. Det er sikkert plasser man bør unngå nattestid, men jeg følt meg ganske trygg. Men så er jeg generelt ganske obs på omstendighetene også da (utenom etter en del øl ute på byen da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...