Gå til innhold

Hvordan stoppe et brev fra å bli sendt i postkassen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et brev som jeg ikke vil ha levert i postkassen min. Er det en måte jeg kan stoppe det på? Blir vell elstra vanskelig nå som det er helg.

Anonymkode: 5ea71...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er desverre ikke bare min.

Kan jeg ringe et nummer på posten eller noe?

 

Anonymkode: 5ea71...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke man fikk post på lørdager lenger? Man kan ha oppbevaring av post for så å hente dette når perioden er over, men dette må bestilles noen virkedager i forveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det ingen ting du kan gjøre tror jeg. Bare sørg for at du er tidligst ute med å hente inn posten de nærmeste dagene. regner med at den som henter posten blir nysgjerrig hvis du får et brev fra politiet eller noe. 

Anonymkode: 9b388...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag får du ikke post uansett, men du kan bestille oppbevaring av post og så be om å få posten utlevert der du henter pakkene dine i løpet av oppbevaringsperioden. Dette må gjøres 2 virkedager før den skal starte, så det tidligste du kan starte oppbevaring om du bestiller i dag er onsdag (om du bestiller på nett, bestiller du på postkontor/PiB er det 4 dager som gjelder).

Ellers så skal ikke budet levere post om navnet ditt er fjernet fra kassen, men det er vel ganske suspekt for de andre som bor der, så om det er disse du ikke vil skal se posten så vil de jo skjønne at det er noe.

Anonymkode: e5d3d...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en gang navnet mitt på postkassen. Jeg fikk beskjed om st jeg ikke skulle få et slikt brev og plutselig får jeg n melding om at det er på vei i posten. Utrolig dårlig. Så skulle ønske det var en måte å stoppe det på. Desverre er jeg aldri først hjemme når posten kommer..

Endret av Madamemozella
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Madamemozella skrev:

Jeg har ikke en gang navnet mitt på postkassen. Jeg fikk beskjed om st jeg ikke skulle få et slikt brev og plutselig får jeg n melding om at det er på vei i posten. Utrolig dårlig. Så skulle ønske det var en måte å stoppe det på. Desverre er jeg aldri først hjemme når posten kommer..

Hvis ikke navnet ditt er på postkassen hvordan kan da postbudet vite at det er dit din post skal?

Anonymkode: 9c9ca...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt av signaleffekten med slike ting. Hvis du har gjort noe som du ikke skulle ha gjort. Blir det en ekstra straff for deg å måtte konfrontere dine nærmeste med det. 

Samme som å bli hentet av politiet hjemme. Alle naboene får se det osv. Da sitter det ekstra langt inne å gjøre noe slikt igjen noensinne. Som jo er den ønskede effekten ved en straff. Forebygge at noe slik skjer ved å gjøre det ubehagelig for gjerningsmannen/kvinnen. 

Anonymkode: 9b388...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Madamemozella skrev:

Jeg har ikke en gang navnet mitt på postkassen. Jeg fikk beskjed om st jeg ikke skulle få et slikt brev og plutselig får jeg n melding om at det er på vei i posten. Utrolig dårlig. Så skulle ønske det var en måte å stoppe det på. Desverre er jeg aldri først hjemme når posten kommer..

Hva står det på postkassen da? Foreldres etternavn? I såfall leveres jo det med likt etternavn på den kassen. Om ikke, så ringer du posten i morgen og sier at du ikke skal ha post i kassen da navnet ditt ikke står der, og du strengt tatt ikke skulle hatt post dit. Ellers så er det bare å bestille oppbevaring i dag, så er du i hvertfall "sikret" fra og med onsdag.

Anonymkode: e5d3d...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke navnet ditt er på postkassen hvordan kan da postbudet vite at det er dit din post skal?

Anonymkode: 9c9ca...b0b

Under navnet på posten. Står gjerne adressen... Hvis det stemmer overens med adressen hvor postkassen står, eller adressen som står på postkassen. Så tenker postbudet at det er dit det skal. 

Anonymkode: 9b388...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke navnet ditt er på postkassen hvordan kan da postbudet vite at det er dit din post skal?

Anonymkode: 9c9ca...b0b

Jeg har nesten aldri hatt navn på postkassene mine, som regel bare nummer.  De gangene jeg har bodd steder hvor postkassen henge på rett på utsiden av huset har jeg ikke en gang hatt det.  Jeg har også flere ganger opplevd å få post med andre navn, så lenge adressen er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Er det bare jeg som er nysgjerrig på hvem disse brevene kommer fra ?

 :fnise:

Anonymkode: 606f1...117

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et brev som jeg ikke vil ha levert i postkassen min. Er det en måte jeg kan stoppe det på? Blir vell elstra vanskelig nå som det er helg.

Anonymkode: 5ea71...9e1

Det går ikke an å få stoppet det. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan ikke stoppe avsender i å sende post til din registrerte postadresse. Fjerner du navnet kan postbudet av gammel vane levere brevet, eller  du kan risikere postens ettersøkstjeneste får brevet og åpner det i forsøk på å nå deg. 

 

Anonymkode: d2ea8...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det finnes ingen telefonnummer man kan ringe der de sorterer post eller noe å spørre om di kan sile bort brevet?

Anonymkode: 5ea71...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det som er så farlig med brevet? Er jo du som åpner det..

Anonymkode: 61761...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...