Gå til innhold

Trump-valget og den norske elitens indoktrinering av skolebarn


Jus sanguinis

Anbefalte innlegg

Først vil jeg oppfordre moderator til å la denne bli stående under kategorien barn og familie, ettersom dette dreier seg om nettopp norske barn og familiære forhold.

Norske skolebarn blir politisk indoktrinert i det politisk korrekte.

Sitat: «Ikke bare mediene og voksenverdenen kom i krise da Donald Trump vant presidentvalget i USA. Krisa kom også til Skole-Norge der ungene i samfunnsfagstimene hadde ”lært” at Hillary Clinton er snill mens Trump er slem – slik Hitler var. Trump som valgvinner ville utløse tredje verdenskrig, ble en utbredt mening i barneskolen. En fjerdeklasse opprettet ei chattegruppe om valget i USA der vilkåret for medlemskap var at man måtte skrive noe stygt om rasisten og sexisten Donald og heie på Hillary, for å redde demokratiet. Da en av guttene i gruppa oppildnet fortalte faren sin om denne ”demokratiske redningsmanøveren”, fikk faren slått litt kaldt vann i blodet på sønnen ved å fortelle at Hillary nok hadde sine svin på skogen, som krigen i Libya og korrupsjonsanklager hengende over hodet. Da gutten brakte et mer moderert syn på Donald-Hillary forholdet, ble han kastet ut av demokratigruppa.» Sitat slutt.

Det er nok mange norske foreldre som ble overrasket av sine egne barns sterke forhold til presidentvalget i USA, men også til deres egne barns indoktrinerte forhold til dette. Selv min niårige onkeljente kom hjem fra skolen og fortalte hvor fælt det var om Trump ble valgt til president, og hvorpå hun ble genuint sjokkert og fullstendig vantro når jeg responderte med at jeg ikke bare syntes det var uproblematisk om Trump vant, men også fortalte henne at jeg faktisk håpet Trump vant.

Problemet er bare at dette åpenbart ikke er de norske barnas egne valg fordi de er så opptatt av politikk. Det er fordi de norske barna er underlagt politisk indoktrinering. Ikke bare i norsk media, som også indoktrinerer voksne nordmenn, men også i selve det norske skoleverket.

Så er spørsmålet: bør det være slik? Skal norsk skole virkelig være et politisk propagandaorgan som indoktrinerer norske barn i den politisk korrekte elitens demagogi.

Ironisk nok prøvde elitens propgandarør i etterkant å nedtone skadeomfanget av egen propaganda, gjennom påtatt omsorgsfullt å fortelle foreldrene til ofrene for sin egen propaganda hvordan skadevirkningene av propagandaen deres skulle reduseres.

Så hva synes du? Er det med liv og lyst du sender dine barn til en slik propaganda- og indoktrineringsskole som den norske skolen beviselig er? 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lærere bruker eget politisk ståsted i undervisningen - slik har det vel alltid vært, men det er blitt noe forsterket ettersom undervisningen har endret seg. Mange lærere står også friere til å utforme læreplanen. Samt at skolen har en overvekt av venstrevridde ansatte (likt journalistikken).

Så dette ganske tydelig da jeg jobbet som vikar - en samfunnsfaglærer og hadde gitt meg planen for dagen. Det hele var sterkt "innvandringsvennlig". I tillegg brukte de materiale om flyktninger som spilte sterkt på følelser, i den grad jeg syntes det var ganske drøyt overfor barn. 

At lærere er veldig lite nøytrale når det kommer til den amerikanske valgkampen overrasker meg ikke overhodet.

Anonymkode: a00bd...479

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At lærere er veldig lite nøytrale når det kommer til den amerikanske valgkampen overrasker meg ikke overhodet.

Anonymkode: a00bd...479

Hva synes du som åpenbar opposisjonell lærer om ideen at det bør være et politisk krav at lærere fra den politiske opposisjonen også slipper til i norsk skole? Og at norsk skole tvinges til å være flerpolitisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

Hva synes du som åpenbar opposisjonell lærer om ideen at det bør være et politisk krav at lærere fra den politiske opposisjonen også slipper til i norsk skole? Og at norsk skole tvinges til å være flerpolitisk?

Jeg synes absolutt det er ideelt at skolevesenet - og andre offentlige organer for den saks skyld - er mer politisk blandet enn det er i dag, men jeg ser ikke helt hvordan det skal være gjennomførbart. 

Ellers tror jeg faktisk ikke dette er så fatalt som noen tror. Venstresiden i Norge (som i andre land) har skutt seg selv i foten ved å overta media og samfunn i den grad de har i dag. Folk er møkk lei at politisk vinklet media, "rasist"-merkelappen og alt det journalistikken står for. Vi ser jo nå konsekvensen av at 'folket' er blitt ignorert i flere land.

Husk at de aller fleste, uavhengig av undervisning, endrer politisk ståsted fra barn og ungdom til voksen. Det er en grunn til at venstresiden har sterk oppslutning blant unge, men at dette er noe de "vokser av seg". Barn er jo ganske konsekvente i sin tankegang.

Anonymkode: a00bd...479

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes absolutt det er ideelt at skolevesenet - og andre offentlige organer for den saks skyld - er mer politisk blandet enn det er i dag, men jeg ser ikke helt hvordan det skal være gjennomførbart. 

 

Er ikke det bare å ta lærdom av, og reprodusere selve hendelsen, hvordan de politisk korrekte har gjennomført minoritetssynspunktet som mer politisk dominerende enn majoritetssynspunktet?

De politisk korrekte forandret norsk skole, så hva får deg til å tro at norsk skole ikke kan forandres igjen?
 

Sitat

Ellers tror jeg faktisk ikke dette er så fatalt som noen tror. Venstresiden i Norge (som i andre land) har skutt seg selv i foten ved å overta media og samfunn i den grad de har i dag. Folk er møkk lei at politisk vinklet media, "rasist"-merkelappen og alt det journalistikken står for. Vi ser jo nå konsekvensen av at 'folket' er blitt ignorert i flere land.

Jeg tror problemet krever en litt mer funksjonell løsning enn laissez-faire (la det skure). Laissez-faire har også vært det som har vedlikeholdt problemet i et halvt århundre allerede. 

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i skolen høsten 2008, og reagerte sterk på den syke favoriseringen av Obama framfor McCain den gangen. Altså i undervisningen av mine kolleger. Er selvsagt ikke overraskende at det ble slik nå også, bare enda mye sterkere. Er på samme måte om norsk politikk også, en favorisering av venstresiden og politisk korrekt-isme som er vanvittig. Ikke bare fra lærernes side men i lærebøkene også. Skammelig!

Anonymkode: 51f8a...9e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint innlegg, TS.

Har to nieser på 4 og 6 som jeg har en god del kontakt med, og jeg merker jeg blir irritert når de begynner å lire av seg miljø-propaganda som de har lært i barnehage/skole. De blir sikkert mye mer venstrevridde de neste årene, og det går nok ikke lang tid før den eldste kritiserer FRP.

Endret av Aule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del er glad for at barnet mitt lærer de "venstrevridde" tankene om at alle er like, innvandrere er snille, alle bør dele på godene, etc.

de blir tidsnok voksne og må forholde seg til realitetene, inntil da ser jeg på det som en fordel at de ikke oppdras til hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jo skolen være politisk nøytral, men mange lærere er nok ikke helt bevisst hvor politisk farget undervisningen kan bli. Og noen er nok ganske bevisst og. 

Foreldrene reagerer kraftigere på at ungene går rundt juletreet enn politisk indoktrinering. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann

Det er sant at norske barn blir fortalt hva de skal mene. Leste en melding fra regjeringen for litt siden, der skulle de satse på det "danningsmessige perspektive i skolen", det handlet blant annet om å få barna til å bry seg om global oppvarming osv. Trolig indoktrinerer de barna til å mene akkurat det eliten vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
15 minutter siden, Nuith skrev:

jeg for min del er glad for at barnet mitt lærer de "venstrevridde" tankene om at alle er like, innvandrere er snille, alle bør dele på godene, etc.

de blir tidsnok voksne og må forholde seg til realitetene, inntil da ser jeg på det som en fordel at de ikke oppdras til hat.

Nå er det faktisk slik at innvandringen og multikultur skader det norske folk på mange plan. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal lære opp barna til å skade seg selv og sitt samfunn på denne måten.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...