Gå til innhold

Sitater du liker.


Lanista1984

Anbefalte innlegg

På 1.12.2016 den 19.00, MajorasMaske skrev:

«Don't believe everything you read on the internet.»
― Adolf Hitler 2013

Og jeg som trodde det var president Lincoln som sa det.. Jeg skal aldri stole på noe jeg leser på internett igjen. :opplyser:

"Aldri så gæærnt at det ikke er godt for noe" (vet ikke kilden)
"Om du tror at du klarer det eller tror at du ikke klarer det så har du sannsynligvis rett" Ford...eller noe sånt. 
"Det er ikke snakk om enten eller eller både og, det er snarere tvert imot" (en eller annen sommerkassett, tror jeg. 
"OVER 4 mann, sa jeg!" fra filmen Olavs menn, Prima Vera

Anonymkode: 0c252...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er kanskje den dagen den scenen fra Løvenes konge, der Simba og Mofasa sitter på Løveklippen. Der er det noen kloke fraser, men jeg husker ikke helt hva. Løvenes konge er jo genial ift budskap og scener. Men deler av handlingen er visst tatt fra Hamlet, så det burde ikke overraske at handlingen i filmen er litt dyp. 

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2016 den 15.10, Lanista1984 skrev:

Sitater fra andre, er ofte brukt som "akademiske triks" for å få deg til å føle deg som en person som kan mer enn andre.

La oss glemme det. Fordi det er idiotisk og viser ikke intelligens, men bare en suppe av sprøyt.

La oss heller bruke dette til å vise sitater som fikk deg til å tenke. Til kanskje til og med å stoppe opp, fordi det var så godt sagt.

Mitt første har ikke en gang en avsender. Det er fra en ukjent person trolig skrevet eller sagt for første gang på 1600-tallet.

"Hvis noen døde og andre ikke, ville det være en tragedie å dø."

Den fikk meg til å stoppe og å lese en gang til.

 

Andre?

Noen sitater er jo bare kjempe søte da. Kjærlighets-sitater har ikke noe med akademisk triksing å gjøre. :) 
 

Anonymkode: 2ba47...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som trodde det var president Lincoln som sa det.. Jeg skal aldri stole på noe jeg leser på internett igjen. :opplyser:

"Aldri så gæærnt at det ikke er godt for noe" (vet ikke kilden)
"Om du tror at du klarer det eller tror at du ikke klarer det så har du sannsynligvis rett" Ford...eller noe sånt. 
"Det er ikke snakk om enten eller eller både og, det er snarere tvert imot" (en eller annen sommerkassett, tror jeg. 
"OVER 4 mann, sa jeg!" fra filmen Olavs menn, Prima Vera

Anonymkode: 0c252...3d0

:skratte:

Jeg syntes at noen av disse sitatene er direkte truende, jeg... bortsett i fra kjærlighetssitatene.

Anonymkode: 2ba47...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen sitater er jo bare kjempe søte da. Kjærlighets-sitater har ikke noe med akademisk triksing å gjøre. :) 
 

Anonymkode: 2ba47...12e

Vi skal vel ikke krangle på denne tiden av døgnet. Nå skal vi egentlig ha sex. Men jeg har fått nok! Kysser deg pent på kinnet og smiler av dine skrivefeil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When you talk you are only repeating what you already know. But when you listen, you may learn something new.

-Dalai Lama

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

"Ich halte es für die höchste Aufgabe einer Verbindung zweier Menschen, dass einer dem anderen seine Einsamkeit bewache" - Rilke 

(Jeg anser den viktigste oppgaven i et forhold mellom to mennesker at den ene vokter ensomheten til den andre - løst oversatt)

"So leben wir, und nehmen immer Abschied" - Rilke

(Sådan lever vi, og tar alltid farvel - også løst oversatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time spend with cats is never wasted. 

                                                               -Sigmund Freud

 

 

An eye for an eye makes the whole world blind. 

                                                            -Mahatma Gandhi

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gorgonzola skrev:

When you talk you are only repeating what you already know. But when you listen, you may learn something new.

-Dalai Lama

Wow. Pent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

“Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.”

-       Winston Churchill

Anonymkode: 5e626...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

“Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen.”

-       Winston Churchill

Anonymkode: 5e626...880

Det får meg til å tenke på ei lita jente i Kunar, øst for Kabul. Et stort fjellandskap. Og en liten jente som ikke ville godta noe som helst. Og jeg blir nesten på gråten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar millioner av år for å skape et menneske, men bare ett sekund å dø.

- Jostein Gaarder-

(Kan hende det ikke er helt korrekt gjengitt) Men denne ga meg i sin tid en god ørefik.

Så må jeg si at det var svært givende med en klok tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎12‎.‎2016 den 16.10, Lanista1984 skrev:

Sitater fra andre, er ofte brukt som "akademiske triks" for å få deg til å føle deg som en person som kan mer enn andre.

La oss glemme det. Fordi det er idiotisk og viser ikke intelligens, men bare en suppe av sprøyt.

La oss heller bruke dette til å vise sitater som fikk deg til å tenke. Til kanskje til og med å stoppe opp, fordi det var så godt sagt.

Mitt første har ikke en gang en avsender. Det er fra en ukjent person trolig skrevet eller sagt for første gang på 1600-tallet.

"Hvis noen døde og andre ikke, ville det være en tragedie å dø."

Den fikk meg til å stoppe og å lese en gang til.

 

Andre?

Klok tåd er knæsj:hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Three men were laying brick. The first was asked: ""What are you doing?"" He answered: ""Laying some brick."" The second man was asked: ""What are you working for?"" He answered: ""Five dollars a day."" The third man was asked: ""What are you doing?"" He answered: ""I am helping to build a great cathedral."" Which man are you?

- Schwab - 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Obstacles are those frightful things you see, when you take your eyes off your goals.

 Don't let your success get to your head. And never let your failure, get to your heart.

Anonymkode: ae2c9...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KodakPorta

Monologen av karakteren Tom Wingfield i teaterstykket The Glass Menagerie av Tennessee Williams.

Sitat

I didn’t go to the moon. I went much further, for time is the longest distance between two places. Not long after that I left St. Louis. I descended the steps of our fire escape for the last time and from then on I followed in my father’s footsteps attempting to find in motion what was lost in space. I traveled around a great deal. The city swept about me like dead leaves, leaves that were brightly colored but torn away from the branches. I would have stopped but I was pursued by something that always came upon me unawares taking me all together by surprise. Perhaps it was a familiar bit of music. Perhaps it was only a piece of transparent glass. Perhaps I’m walking along the street at night in some strange city before I have found companions. And I pass a lighted window of a shop where perfume is sold. Windows filled with pieces of colored glass. Tiny transparent bottles and delicate colors like bits of a shattered rainbow. Then all at once my sister touches my shoulder and I turn around and look into her eyes. … Laura. Laura. I tried so hard to leave you behind me but I am more faithful than I intended to be. I reach for a cigarette, I cross a street, I run to the movies or to a bar. I buy a drink. I speak to the nearest stranger. Anything that will blow your candles out. For nowadays the world is lit by lightning. Blow out your candles Laura. And so goodbye.

 

Endret av KodakPorta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alkoholiker og dere er to små ekorn!

Juni Anker Hansen 

Anonymkode: a92d5...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alkoholiker og dere er to små ekorn!

Juni Anker Hansen 

Anonymkode: a92d5...9f7

Hva? Che?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...