Gå til innhold

Ringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lurt på dette så lenge at jeg bare må spørre noen:

Hvordan fungerer dette med to ringer? Først får man en forlovelsesring. Bruker man denne som giftering også eller går man med to ringer? Går da evt begge ringene på samme finger?

Anonymkode: 15fde...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge har det vel vært vanlig før at man bruker samme ring som forlovelsesring og giftering, men den amerikanske tradisjonen kommer mer og mer. Jeg har det sånn:

Image result for engagement rings with wedding band

Jeg er gift med en amerikaner, så det er jo han som kjøpte ring, og da ble det på den amerikanske måten.

Tror mange har en på hver ringfinger også.

Anonymkode: 7b249...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel relativt vanlig at mannen frir med en diamantring? I så tilfelle kjøpes det ofte nye ringer til bryllupet og forlovelsesringen flytter over på den andre hånden. 

vi kjøpte like gullringer uten dill da vi forlovet oss og brukte de samme som gifteringer

Anonymkode: b50ef...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge har det vel vært vanlig før at man bruker samme ring som forlovelsesring og giftering, men den amerikanske tradisjonen kommer mer og mer. Jeg har det sånn:

Image result for engagement rings with wedding band

Jeg er gift med en amerikaner, så det er jo han som kjøpte ring, og da ble det på den amerikanske måten.

Tror mange har en på hver ringfinger også.

Anonymkode: 7b249...3ef

Er dette en giftering og en forlovelsesring?

Anonymkode: 15fde...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en giftering og en forlovelsesring?

Anonymkode: 15fde...e4c

Ja

Anonymkode: 7b249...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ingen regel på hva som er riktig og galt egentlig, noen kjøper forlovelsesringer som blir gifteringer, mange andre tar den litt mer amerikanske varianten med en ensten diamantring til jenta som forlovelsesring, også gifteringer i tillegg. 

Vi kjøpte ringer sammen når vi forlovet oss og bruker de som forlovelsesringer nå, så skal de leveres til gullsmeden for polering og gravering og brukes som gifteringer når vi gifter oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1 enstenring (forlovelsesring) i hvitt gull og en smal ring med flere små diamanter (giftering) i rosegull. Bruker de sammen på samme finger.. Som hun som har postet bilde over.. (Men har en mindre størelse på diamanten på forlovelsesringen en hennes) Mannen har en kraftig ring i hvitt gull.. Men folk gjør forskjellige ting. Mange velger å ha like ringer, men for meg er det viktigere at vi trives med de ringene vi skal gå med..

Anonymkode: 2b096...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør akkurat som man vil. Gifteringen som forlovelsesring, engen frierring som man legger bort etterpå, eller ring som brukes sammen med gifteringen. Det finnes egentlig ingen regler lenger. 

Mannen fridde med enstens diamantring, og jeg valgte et diamantbånd som giftering, noe lignende den som er vist over. Mannen hadde ikke forlovelsesring, og valgte seg en enkel gullring som giftering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forlovelsesring, enkel ensteins diamantring, og en giftering i rødt gull med en liten diamant i midten (svært liten og ikke allianse-type). Bruker begge kun ved spesielle anledninger, til daglig bruker jeg kun gifteringen.

Anonymkode: 4dfd1...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...