Gå til innhold

God stasjonær-pc til mitt bruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter en ny stasjonær-pc som skal fungere både som jobb- og underholdningspc. 

Har funnet denne fra komplett. Eneste konfigureringen jeg har gjort er å bytte ut det eksisterende trådløsadaptret med dette, da det som var der hadde fått mange negative tilbakemeldinger. Og slenge på en dette cd-rommet. Er det noe mer jeg bør oppdatere?

Pcen skal som sagt fungere både til jobb (excel, access, word, powerpoint) og til underholdning (surfing, se litt film, enkel hjemmeredigering av bilder, hører en del musikk. Og til slutt min guilty pleasure; litt Sims-spilling.) Den må også takle å gjøre flere av disse oppgavene samtidig uten at det skal gå utover ytelsen.

 

Anonymkode: a3e8f...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grafikk-kortet er ganske svakt til å være i en frittstående PC, men det holder sikkert til The Sims i lav oppløsning og med de laveste grafikkinnstillingene. Det som koster 175 kr mer er også langt ifra noen racer, men det er minst 30% raskere.

Anonymkode: b083e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok.. Jeg vil helst at den skal ha litt overkapasitet.

Hva om jeg går litt opp i pris, til denne? Vil oppgradere til core i5, 6400, og endre harddisken til en SSHD. Ser dette ut som en bedre/bra pc? :)

Anonymkode: a3e8f...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan forstå har Sims 4 såpass lave krav at du kan spille det med ganske høye grafikkinnstillinger med skjermkortet som følger med den siste. Det vil også fungere relativt bra med nye spill, selv om innstillingene da må settes ganske lavt. Resten av maskinen virker ganske lik. Hvis du kan klare deg med mindre plass på harddisken så vil hastigheten gå opp hvis du velger SSD i stedet for HDD eller SSHD. Merk at prisforskjellen mellom de to du har sett på stort sett skyldes at det følger med skjerm på den siste.

Anonymkode: b083e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...