Gå til innhold

Ha barnet i bhg i jula selv om vi har fri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har han  mange å leke med i romjula da? Ser at mange syns det er fryktelig dårlig gjort å sende barnet i barnehagen om man har fri selv, men mange unger syns også det er ålreit å ha noen å leke med osv. Ser ikke problemet med ha ungen i barnehagen om den er åpen. 

Anonymkode: bf54b...017

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har han  mange å leke med i romjula da? Ser at mange syns det er fryktelig dårlig gjort å sende barnet i barnehagen om man har fri selv, men mange unger syns også det er ålreit å ha noen å leke med osv. Ser ikke problemet med ha ungen i barnehagen om den er åpen. 

Anonymkode: bf54b...017

Kjære vene, en 1,5-åring trenger mor og far mer enn den trenger lekekamerater. Når de er så små, er behovet for mor og far større enn "lekekamerater". Ja, de har glede av andre barn, og leker ved siden av hverandre, men å ha fri noen dager i romjulen sammen med foreldre, er vel så bra for barnet. 

For øvrig veldig enig med @regine. Det er utrolig hvor mye mange bortforklarer for å kunne ha fri uten barn i ferier. Når barn får velge (noe en 1,5-åring ikke har mulighet til), velger de mamma og pappa. Et så lite barn sliter med tilvenning til barnehage fordi det ønsker mor og far først og fremst. Også skal man sende det i barnehagen når man selv har fri, på toppen av det hele. 

Anonymkode: 5ac89...983

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, en 1,5-åring trenger mor og far mer enn den trenger lekekamerater. Når de er så små, er behovet for mor og far større enn "lekekamerater". Ja, de har glede av andre barn, og leker ved siden av hverandre, men å ha fri noen dager i romjulen sammen med foreldre, er vel så bra for barnet. 

For øvrig veldig enig med @regine. Det er utrolig hvor mye mange bortforklarer for å kunne ha fri uten barn i ferier. Når barn får velge (noe en 1,5-åring ikke har mulighet til), velger de mamma og pappa. Et så lite barn sliter med tilvenning til barnehage fordi det ønsker mor og far først og fremst. Også skal man sende det i barnehagen når man selv har fri, på toppen av det hele. 

Anonymkode: 5ac89...983

Så du mener jeg dekker over mitt eget behov for å ha barnefri i juleferien med å si at jeg er bekymret for hvordan barnet mitt takler oppstart etter å ha vært lenge bort fra barnehagen?

TS

Anonymkode: 31561...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva. Når dere har barn og dere selv er hjemme, lar dere også barna være hjemme sammen med dere. Barn har rett på å være sammen med sine foreldre og ikke en ting som kan leveres fra seg når for foreldrene trenger ro og fred

Anonymkode: b0b01...ebb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, en 1,5-åring trenger mor og far mer enn den trenger lekekamerater. Når de er så små, er behovet for mor og far større enn "lekekamerater". Ja, de har glede av andre barn, og leker ved siden av hverandre, men å ha fri noen dager i romjulen sammen med foreldre, er vel så bra for barnet. 

For øvrig veldig enig med @regine. Det er utrolig hvor mye mange bortforklarer for å kunne ha fri uten barn i ferier. Når barn får velge (noe en 1,5-åring ikke har mulighet til), velger de mamma og pappa. Et så lite barn sliter med tilvenning til barnehage fordi det ønsker mor og far først og fremst. Også skal man sende det i barnehagen når man selv har fri, på toppen av det hele. 

Anonymkode: 5ac89...983

Dette! Barn er visst blitt en uutholdeilig byrde for foreldrene

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, vet du hva. Når dere har barn og dere selv er hjemme, lar dere også barna være hjemme sammen med dere. Barn har rett på å være sammen med sine foreldre og ikke en ting som kan leveres fra seg når for foreldrene trenger ro og fred

Anonymkode: b0b01...ebb

Men kjære vene? Skriver jeg at vi vurderer å sende han to korte dager i bhg for at vi selv trenger ro og fred? Kan du vise meg hvor i innlegget det står?

Makan..

Anonymkode: 31561...f5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener jeg dekker over mitt eget behov for å ha barnefri i juleferien med å si at jeg er bekymret for hvordan barnet mitt takler oppstart etter å ha vært lenge bort fra barnehagen?

TS

Anonymkode: 31561...f5a

Jeg synes du hauser opp en unødig bekymring, du aner ikke hvordan det vil bli å starte opp igjen i barnehagen etter en liten juleferie. Så ja, det er i grunnen dine behov som står i sentrum her. Barnet vil aller helst ha dere, derfor gråter det når dere leverer, også skal du levere han i barnehagen når du har fri. Ser du ikke selv hvor feil det blir?

Anonymkode: 5ac89...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener jeg dekker over mitt eget behov for å ha barnefri i juleferien med å si at jeg er bekymret for hvordan barnet mitt takler oppstart etter å ha vært lenge bort fra barnehagen?

TS

Anonymkode: 31561...f5a

Fordømmingen i denne tråden overgår mye jeg har sett her inne i det siste. 

Siden tilvenningen tok sin tid, så synes jeg tanken om et par korte dager i romjulen høres smart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en liknende situasjon som deg når mitt barn begynte i barnehagen. Mener å huske at vi hadde barnet en eller to korte dager (3-4 timer) i romjulen for å holde barnehagen "litt varm". Det fungerte i hvert fall bra for oss. 

Har senere vært nødt til å bruke barnehagen litt i romjulen på grunn av jobb. Min erfaring er at det har vært ganske koselig for barnet. Rolig tempo, mye oppmerksomhet, og anledning til å bli bedre kjent med barn og voksne fra andre avdelinger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Dette! Barn er visst blitt en uutholdeilig byrde for foreldrene

Den følelsen får jeg også, og jeg ser dette hver dag, da jeg er pedagogisk leder i barnehage. Heldigvis er det store flertallet gode, omsorgsfulle foreldre, som faktisk ser sine barns behov. Dessverre finnes det også en del som ikke klarer legge vekk livet de hadde før barn, og fortsetter med egen behovsdekning. 

Hvordan i alle dager folk klarte seg før i tiden da det ikke fantes barnehager, ingen avlastning, og man hadde store barneflokker, er meg en gåte. Og en trenger ikke gå så langt tilbake i tid. Jeg hadde små barn for 20 år siden, og til tross for at jeg var en ung mamma, som attpå til ble alenemor, falt det meg ikke inn å levere dem i barnehagen når jeg selv hadde fri. Da koste vi oss sammen.

Anonymkode: 5ac89...983

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Fordømmingen i denne tråden overgår mye jeg har sett her inne i det siste. 

Siden tilvenningen tok sin tid, så synes jeg tanken om et par korte dager i romjulen høres smart ut.

Fordømming? En fordømmer da vel ikke, selv om en har et annet syn på saken enn deg. Noen av oss prøver faktisk å gi TS et litt annet perspektiv, uten at noen dømmer henne av den grunn.

Å bruke tilvenning som årsak til at man vil ha barnet i barnehagen i romjula, synes jeg blir for tynt. Å være der èn dag i løpet av hele juleuken, kan rett og slett bare forvirre en 1,5-åring. 

Anonymkode: 5ac89...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mor selv, men slik jeg tolker mange her i tråden, så er det viktigere å få frem sin egen fortreffelighet og å legge holdninger i munnen på TS, og hinte eller si rett ut at hun er en dårlig mor, enn det er å svare på det hun spør om. Hun vil ikke sette bort barnet. Hun vet at også barn trenger ferie. Hun kan ikke skyldes for andre foreldres angivelige egoistiske løsninger, og eventuelle trender rundt dette. Hun virker for meg reflektert og ute etter en god løsning for gutten sin, DET er bakgrunnen for at hun spør om dette. 

Siden det er snakk om trender og historisk utvikling, jeg lurer på om fellesskapet av mødre alltid har vært så fordømmende og strenge mot medsøstre som lurer på noe. Jeg får ikke dette inntrykket fra å snakke med kvinner i min familie. 

Hvis det blir slik at man skal gruses og tillegges holdninger hver gang man spør om noe angående morsrollen, så mister underforumet sin funksjon. Kan dere ikke lage egne, generelle tråder om disse problemene som ikke har med TS å gjøre? 

 

Kudos til TS for å svare skikkelig. 

 

Anonymkode: 5f417...cbd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du hauser opp en unødig bekymring, du aner ikke hvordan det vil bli å starte opp igjen i barnehagen etter en liten juleferie. Så ja, det er i grunnen dine behov som står i sentrum her. Barnet vil aller helst ha dere, derfor gråter det når dere leverer, også skal du levere han i barnehagen når du har fri. Ser du ikke selv hvor feil det blir?

Anonymkode: 5ac89...983

Han gråter ikke når vi leverer i bhg nå. Han løper inn og trives veldig godt. Velger å tro det skyldes at vi brukte lang tid på innkjøring, da bhg ble en stor omveltning for han. Vi har tatt alt i hans tempo hele veien. Han er derfor en trygg gutt i barnehagen nå. Og defor lurte jeg på andres erfaring med å vedlikeholde dette. Ikke noe værre enn det.  Hadde jeg hatt fokus kun på meg selv hadde jeg latt han være 07-16.30 i bhg hver dag og hatt "barnefri" etter han har lagt seg på kvelden. I stede velger jeg (og min mann) å jobbe hjemmefra hver kveld slik at vi har mye tid sammen med sønnen vår i hverdagene ellers (og selvfølgelig helgene).

Anonymkode: 31561...f5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene? Skriver jeg at vi vurderer å sende han to korte dager i bhg for at vi selv trenger ro og fred? Kan du vise meg hvor i innlegget det står?

Makan..

Anonymkode: 31561...f5a

Det et ganske opplagt at du bruker tilvenning som et vikarierende behov for litt ro og fred. Samtlige her, og jeg skal stille meg bak det basert på flere erfaringer, sier at det ikke er noe stort problem med å returnere tilbake fra ferien. Det velger du å ikke kommentere men pusher "barnets behov" foran deg. Barnet ditt er 1,5 år!! Det er så vidt over babystadie. Her for noen innlegg siden avslører du deg selv, for du sier at barnet ditt trenger at det skjer noe. Du er tydeligvis ikke i stand til å gi det selv da. Barnet ditt trenger ferie på lik linje som du trenger ferie. Og 2 dager? Du er klar over at barnehagen er åpne 4 dager, siden mandag er rød dag? Du skal altså sette han i barnehagen 50% av dagene det går an i romjulen mens du går hjemme?

og videre som også er poengtert flere ganger her, siden du er såååå opptatt av tilvenning. Du er klar over at det er svært få barn og ansatte i barnehagen i ferier? Sannsynligvis vil ikke barnet ditt ha den vanlige voksne hos seg i det hele tatt, men en som er mer eller mindre ukjent. Så ser virkelig ikke poenget ditt i det hele tatt. Men igjen, jeg tror ikke et døyt på deg lengre at det er derfor du ønsker barnehage mens du selv har fri. Håper du leverer sønnen din med god samvittighet i romjulen da Ts, og har en skikkelig god smak i munnen mens du lukker barnehageporten bak deg for å dra hjem på fridagene dine. 

Anonymkode: aa566...b79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den følelsen får jeg også, og jeg ser dette hver dag, da jeg er pedagogisk leder i barnehage. Heldigvis er det store flertallet gode, omsorgsfulle foreldre, som faktisk ser sine barns behov. Dessverre finnes det også en del som ikke klarer legge vekk livet de hadde før barn, og fortsetter med egen behovsdekning. 

Hvordan i alle dager folk klarte seg før i tiden da det ikke fantes barnehager, ingen avlastning, og man hadde store barneflokker, er meg en gåte. Og en trenger ikke gå så langt tilbake i tid. Jeg hadde små barn for 20 år siden, og til tross for at jeg var en ung mamma, som attpå til ble alenemor, falt det meg ikke inn å levere dem i barnehagen når jeg selv hadde fri. Da koste vi oss sammen.

Anonymkode: 5ac89...983

Skremmende at du som faktisk er pedagogisk leder i en barnehage svarer på mitt innlegg på denne måten. Jeg ønsker kun det beste for mitt barn og dette har absolutt ingen verdens ting å gjøre med at jeg skal dekke behov for egentid. Jeg er 33 år og har hatt mer enn nok egentid gjennom livet.

Anonymkode: 31561...f5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordømming? En fordømmer da vel ikke, selv om en har et annet syn på saken enn deg. Noen av oss prøver faktisk å gi TS et litt annet perspektiv, uten at noen dømmer henne av den grunn.

Å bruke tilvenning som årsak til at man vil ha barnet i barnehagen i romjula, synes jeg blir for tynt. Å være der èn dag i løpet av hele juleuken, kan rett og slett bare forvirre en 1,5-åring. 

Anonymkode: 5ac89...983

Tråden er FULL av fordømming. 

Anonymkode: 7c72f...716

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende at du som faktisk er pedagogisk leder i en barnehage svarer på mitt innlegg på denne måten. Jeg ønsker kun det beste for mitt barn og dette har absolutt ingen verdens ting å gjøre med at jeg skal dekke behov for egentid. Jeg er 33 år og har hatt mer enn nok egentid gjennom livet.

Anonymkode: 31561...f5a

Mitt tips: Logg deg ut av denne tråden, og gjør det som føles riktig for dere. Det virker som dere har full fokus på hva som er best for barnet. :hjerte:

Anonymkode: 635bd...046

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det et ganske opplagt at du bruker tilvenning som et vikarierende behov for litt ro og fred. Samtlige her, og jeg skal stille meg bak det basert på flere erfaringer, sier at det ikke er noe stort problem med å returnere tilbake fra ferien. Det velger du å ikke kommentere men pusher "barnets behov" foran deg. Barnet ditt er 1,5 år!! Det er så vidt over babystadie. Her for noen innlegg siden avslører du deg selv, for du sier at barnet ditt trenger at det skjer noe. Du er tydeligvis ikke i stand til å gi det selv da. Barnet ditt trenger ferie på lik linje som du trenger ferie. Og 2 dager? Du er klar over at barnehagen er åpne 4 dager, siden mandag er rød dag? Du skal altså sette han i barnehagen 50% av dagene det går an i romjulen mens du går hjemme?

og videre som også er poengtert flere ganger her, siden du er såååå opptatt av tilvenning. Du er klar over at det er svært få barn og ansatte i barnehagen i ferier? Sannsynligvis vil ikke barnet ditt ha den vanlige voksne hos seg i det hele tatt, men en som er mer eller mindre ukjent. Så ser virkelig ikke poenget ditt i det hele tatt. Men igjen, jeg tror ikke et døyt på deg lengre at det er derfor du ønsker barnehage mens du selv har fri. Håper du leverer sønnen din med god samvittighet i romjulen da Ts, og har en skikkelig god smak i munnen mens du lukker barnehageporten bak deg for å dra hjem på fridagene dine. 

Anonymkode: aa566...b79

Dette er noe av det verre jeg har lest her inne. Er det noen som viser seg fra en utrolig dårlig side her, så er det du, ikke TS. Du fremstår som såpass fordomsfull, nedrakkende og ufin at jeg blir målløs. En viktig del av det å være en god mor er også å være et godt menneske og et godt forbilde i form av å være vennlig, romslig og omtenksom mot medmennesker. Jeg synes det lyser av innlegget ditt at du ikke har disse kvalitetene, og det synes jeg er langt mer alvorlig hos en mor enn hva man velger å gjøre med tanke på barnehage noen få dager i romjulen.

Til TS, hvis jeg var deg så ville jeg bare gitt pokker i denne tråden før den ødelegger dagen din helt. Alt du har skrevet tyder på at du er oppegående, reflektert og verdsetter tid med barnet ditt i hverdagen. Det er hva du gjør helhetlig i løpet av året som betyr noe, ikke to dager i romjulen. Stol på din egen magefølelse og rådfør deg eventuelt med venner og familie som ser deg som en ekte person av kjøtt og blod, heller enn å søke råd her hos brukere som bare ser deg som en fremmed på internett de kan spy sin edder og galle utover. Sender deg en klem :klemmer: 

Anonymkode: bf962...daf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det et ganske opplagt at du bruker tilvenning som et vikarierende behov for litt ro og fred. Samtlige her, og jeg skal stille meg bak det basert på flere erfaringer, sier at det ikke er noe stort problem med å returnere tilbake fra ferien. Det velger du å ikke kommentere men pusher "barnets behov" foran deg. Barnet ditt er 1,5 år!! Det er så vidt over babystadie. Her for noen innlegg siden avslører du deg selv, for du sier at barnet ditt trenger at det skjer noe. Du er tydeligvis ikke i stand til å gi det selv da. Barnet ditt trenger ferie på lik linje som du trenger ferie. Og 2 dager? Du er klar over at barnehagen er åpne 4 dager, siden mandag er rød dag? Du skal altså sette han i barnehagen 50% av dagene det går an i romjulen mens du går hjemme?

og videre som også er poengtert flere ganger her, siden du er såååå opptatt av tilvenning. Du er klar over at det er svært få barn og ansatte i barnehagen i ferier? Sannsynligvis vil ikke barnet ditt ha den vanlige voksne hos seg i det hele tatt, men en som er mer eller mindre ukjent. Så ser virkelig ikke poenget ditt i det hele tatt. Men igjen, jeg tror ikke et døyt på deg lengre at det er derfor du ønsker barnehage mens du selv har fri. Håper du leverer sønnen din med god samvittighet i romjulen da Ts, og har en skikkelig god smak i munnen mens du lukker barnehageporten bak deg for å dra hjem på fridagene dine. 

Anonymkode: aa566...b79

Skam deg!

Anonymkode: 7c72f...716

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skam deg!

Anonymkode: 7c72f...716

Nei, det er det virkelig ikke jeg som skal 

Anonymkode: aa566...b79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...