Gå til innhold

Metall


Mari Y

Anbefalte innlegg

Noen her som liker metall eller rock? Hvilke band liker dere, er det mer old school eller moderne band(som black metal)? Har dere noen andre sjangre dere hører på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle liker vel et eller annet innen rock? Jeg vokste opp på 80/90-tallet, så jeg liker mye fra den tida. Jeg tilhører f.eks. de som synes Black/Load/Reload er det beste Metallica har laget. Utover det liker jeg godt band som Nightwish, Dimmu, Green Day, Dire Straits, Guns 'n' Roses, Rammstein, bare for å nevne et par. Jeg er også glad i instrumental rock/metall, så tips til den slags tas imot med takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2016 den 23.12, Nevian skrev:

Alle liker vel et eller annet innen rock? Jeg vokste opp på 80/90-tallet, så jeg liker mye fra den tida. Jeg tilhører f.eks. de som synes Black/Load/Reload er det beste Metallica har laget. Utover det liker jeg godt band som Nightwish, Dimmu, Green Day, Dire Straits, Guns 'n' Roses, Rammstein, bare for å nevne et par. Jeg er også glad i instrumental rock/metall, så tips til den slags tas imot med takk :)

Vet ikke om de er industriell metall, men Ministry og Skinny Puppy er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg liker,Sepeltura,  Judas Priest, Linkin Park, Satyricon, Muse, Green Day, REM, Pink Floyd , og mange flere.

Men jeg er også veldig glad i Shakira, Lady Gaga og RnB

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittene er Immortal, Satyricon, Motorhead, Rammstein, Black Sabbath med fler. Hører mest på rock og metall, men også andre sjangre :) Enn du da TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lakrisbjørn

I ikke-prioritert rekkefølge per nå: Anaal Nathrakh (okei, de er øverst), Heaven Shall Burn, Architects, The Agony Scene, Caliban, Batushka, Starkill, Mors Principium Est, Ex Deo, Aversions Crown og Feed Her To The Sharks.

Edit: Stort sett kun metall. Unntakene er hovedsakelig klassisk som jeg hører på når jeg leser.

Endret av Lakrisbjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig ganske glad i svartmetall. Dakthrone, Enslaved, noe fra Dimmu, Trelldom og litt diverse. Syns Wintersuns første album er knallbra. Ellers liker jeg band som Amon Amarth, enkelte ting fra Def Leppard. Alice Cooper.

Endret av Agathe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 30.11.2016 den 18.04, Jolene skrev:

Favorittene er Immortal, Satyricon, Motorhead, Rammstein, Black Sabbath med fler. Hører mest på rock og metall, men også andre sjangre :) Enn du da TS?

Tja. For litt siden gikk det i Deep purple, neste blir hvel Dokken. Men var inne på Scorpions i stad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2016 den 18.09, Agathe skrev:

Jeg er egentlig ganske glad i svartmetall. Dakthrone, Enslaved, noe fra Dimmu, Trelldom og litt diverse. Syns Wintersuns første album er knallbra. Ellers liker jeg band som Amon Amarth, enkelte ting fra Def Leppard. Alice Cooper.

Tror disse BM- bandene er veldig bra, ja:) har for det meste hørt Bathory. Alice Cooper er bra:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Ja,jeg liker metal og rock.

Liker mange forskjellige sjangre. Goth metal,death metal,noe black metal og noe heavy metal. Liker både gammelt og nytt,men er lite glad i nu metal,metalcore osv. Liker også noe progressiv rock og metal.

Noen band jeg liker er: Gojira,Behemoth,Death,Obituary,Paradise Lost,Led zeppeling,Anekdoten,Draconian,Steel panther,Judas Priest,Porcupine tree,Obscura,A perfect circle,Immortal,The mars volta,Strapping young lad,Enslaved,W.A.S.P.,The doors og mange flere.

Jeg liker også noe indie,grunge og andre ting. For eksempel Daughter,London grammar,Lana del rey,Eddie vedder,Nirvana,Pearl jam,The smashing pumpkins.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært metallhue siden jeg begynte på videregående, høsten 1988. Snublet da over Metallica, Iron Maiden, Slayer og Testament i løpet av noen uker. Sommeren etterpå oppdaget jeg Bathory ("Blood Fire Death" var... ikke noe jeg var forberedt på).

Smaken har utviklet seg i løpet av de 28 årene som har gått siden den gangen... har hatt perioder hvor jeg primært har hørt på en eller annen bestemt subgenre eller en bestemt samling av band, har en del favoritter jeg stadig vender tilbake til. Eksempelvis har jeg de siste ukene hørt mer på Metallica enn på lenge (litt på den nye, mest på de 4-5 første). Går ellers mye i doom, black, litt death og litt gammel thrash. Hadde en periode rundt årtusenskiftet hvor jeg hørte på mye goth metal men det skjer ikke så ofte lenger; men My Dying Bride er og blir en evig favoritt fra 1992 og fram til i dag. Og så videre. Har ikke så veldig godt grep om power metal og vet fortsatt ikke hva "nu metal" eller "metalcore" liksom skal være for noe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hører på metal :)

Dimmu Borgir, Draconian, Hammerfall, Sabaton, Amon Amarth, Sirenia, Powerwolf, Civil War, Iron Maiden, Týr, Scar Symmetry (<3), Sonic Synicate, Deathstars, Soilwork, In Flames (Trigger + Only for the Weak <3). Enkelte sanger av Disturbed og Five Finger Death Punch

Blir vel omtrent fratatt statsborgerskapet nå, men jeg liker ikke band av type Mayhem og slikt :P Jeg trenger at det høres fint ut, melodisk, altså. Det er også viktig at jeg vet hvilket språk de synger på, noe som ikke er så lett å tolke når jeg hører på True Norwegian Black Metal 

Svenskene er gode på metal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg ER så dårlig på å kategorisere musikk. (Gammelrock og radiorock er blant annet i mitt sjangervokabular :ler: ). Jeg liker progressiv rock/metal. Tror jeg. Favoritten er Deftones. Andre jeg liker er A Perfect Circle (Maynard :hjerte: ), Sinch, Taproot og Puscifer. Mer eller mindre obskure amerikanske småband med andre ord. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Mari Y skrev:

Tja. For litt siden gikk det i Deep purple, neste blir hvel Dokken. Men var inne på Scorpions i stad:)

De er jo skikkelig bra band begge to, men ingen av dem er metal. De er mer rock i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

De er jo skikkelig bra band begge to, men ingen av dem er metal. De er mer rock i grunn.

Trodde Dokken var glam metal, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2016 den 23.12, Nevian skrev:

Alle liker vel et eller annet innen rock? Jeg vokste opp på 80/90-tallet, så jeg liker mye fra den tida. Jeg tilhører f.eks. de som synes Black/Load/Reload er det beste Metallica har laget. Utover det liker jeg godt band som Nightwish, Dimmu, Green Day, Dire Straits, Guns 'n' Roses, Rammstein, bare for å nevne et par. Jeg er også glad i instrumental rock/metall, så tips til den slags tas imot med takk :)

Prøvd Karma to Burn Nevian?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...