Gå til innhold

Fargevalg på detaljer i stua


solocola

Anbefalte innlegg

OK. Jeg er helt elendig når det kommer til å se for meg hvordan ting kommer til å se ut, og spør derfor etter hjelp. Har nettopp kjøpt meg leilighet som jeg prøver å innrede. Til nå går det i grått, hvitt og svart. Dette var litt kjedelig, så følge meg litt "spenstig" å kjøpte mintgrønne kahlervaser og ullpledd i samme farge for å piffe opp. Men er det noen andre pastellfarger jeg kan bruke samtidig med det mintgrønne? Dus rosa for eksempel? 

Er som sagt helt (mint)grønn på dette, har liksom aldri brydd meg før jeg kjøpte mitt eget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller valgt en nøytral farge (hvit, grå, svart, det som passer) på vaser, og heller brukt farger på gardiner, puter, stearinlys m.m. (dvs på ting som er rimeligere å bytte ut når man blir lei av fargene)

Anonymkode: 711d6...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller valgt en nøytral farge (hvit, grå, svart, det som passer) på vaser, og heller brukt farger på gardiner, puter, stearinlys m.m. (dvs på ting som er rimeligere å bytte ut når man blir lei av fargene)

Anonymkode: 711d6...581

Det ville ikke jeg. Her har du oppskriften på kjedelig interiør. Jeg kjenner ingen som har gardiner i det hele tatt, annet enn på soverommet. Kjøpt deg noen store, kule ting i en sprek farge. En lampe eller en vase er bra. Kanskje en knæsj stol? Mintgrønt er fint, og det passer veldig fint til f. eks. gult. Bilder på veggen (ikke lerret) kan ta igjen litt av fargen hvis du ønsker helhet. 

Anonymkode: 32cef...b9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste pastellfarger kan kombineres.  Mintgrønn, rosa, lys oransje, lys turkis, lys gul.  Google pastell interiør osv, så ser du at mange farger passer sammen :)  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2016 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Det ville ikke jeg. Her har du oppskriften på kjedelig interiør. Jeg kjenner ingen som har gardiner i det hele tatt, annet enn på soverommet. Kjøpt deg noen store, kule ting i en sprek farge. En lampe eller en vase er bra. Kanskje en knæsj stol? Mintgrønt er fint, og det passer veldig fint til f. eks. gult. Bilder på veggen (ikke lerret) kan ta igjen litt av fargen hvis du ønsker helhet. 

Anonymkode: 32cef...b9f

Hva mener du med at nesten ingen har gardiner? Ellers enig med deg

Anonymkode: fb2c1...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pasteller er fine sammen! Selv har jeg også mye grått, hvitt og sort, men jeg har freshet det opp litt med en blå vegg og rosa og blå detaljer, slik som puter, gardiner og bøker, samt skålene og koppene i vitrineskapet mitt. 

Anonymkode: 2199d...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎28‎.‎11‎.‎2016 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Det ville ikke jeg. Her har du oppskriften på kjedelig interiør. Jeg kjenner ingen som har gardiner i det hele tatt, annet enn på soverommet. Kjøpt deg noen store, kule ting i en sprek farge. En lampe eller en vase er bra. Kanskje en knæsj stol? Mintgrønt er fint, og det passer veldig fint til f. eks. gult. Bilder på veggen (ikke lerret) kan ta igjen litt av fargen hvis du ønsker helhet. 

Anonymkode: 32cef...b9f

Enig.  Hvitt, sort og pastell er i hvert fall for kjedelig for meg!  Det skal ikke så mye knall gult til, så løftes det hele.  Kremmerhuset har en knall gul stålampe som vil være flott.  Store grønne planter gjør seg også! 
Også enig i at gardiner kan utelates, om ikke vinduene er fryktelig styggen og/eller man har naboer veldig tett på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ikke så veldig glad i den ene skrikete fargen sammen med alt som er nedtonet. Jeg personlig hadde gått for detaljer av mørkt tre og grønne planter hvis jeg var usikker på farger. Det blir alt for tydelig at man har satt inn eksempelvis en gul stålampe for å "piffe opp" - det blir litt for krampaktig for min smak. 

Valnøtt, brent eik, til og med teak (hvis det ikke blir for "typete") er alle fine trevarianter som gjør mye i et rom. Du kan også leke deg litt med metall. Gull er veldig trendy, det samme er messing. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zienna skrev:

Også enig i at gardiner kan utelates, om ikke vinduene er fryktelig styggen og/eller man har naboer veldig tett på. 

Synes det kommer an på type leilighet om gardiner kan utelates.  En kald, upersonlig leilighet blir ofte mye hyggeligere med gardiner.  Gardiner gjør også noe med "romklang".  Men, jeg synes ofte at det blir too much når man har turkise gardiner som matcher med turkise pynteputer i sofaen som matcher med turkise kubbelys som matcher med turkise løpere osv...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pikeliten skrev:

Synes det kommer an på type leilighet om gardiner kan utelates.  En kald, upersonlig leilighet blir ofte mye hyggeligere med gardiner.  Gardiner gjør også noe med "romklang".  Men, jeg synes ofte at det blir too much når man har turkise gardiner som matcher med turkise pynteputer i sofaen som matcher med turkise kubbelys som matcher med turkise løpere osv...

Du har rett i det

Gardinene bør nok være mer nøytrale i fargen(e)

Anonymkode: 711d6...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som her (eller evt puter, pledd + et bilde i den fargen som du ønsker å friske opp rommet med):

L 2

 

Anonymkode: 711d6...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det litt for mange turkis detaljer etter min smak

Bilderesultat for turkis puter

 

Anonymkode: 711d6...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2016 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at nesten ingen har gardiner? Ellers enig med deg

Anonymkode: fb2c1...316

Jeg mener akkurat det jeg skriver. Jeg har en jobb hvor jeg er hjemme hos ganske mange, og de fleste har ikke gardiner lenger. Heldigvis!

Anonymkode: 32cef...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her, mot vinduet

L 2 stuen

 

Anonymkode: 711d6...581

Jeg synes denne stua ble for matchy-matchy for min del.  Også her synes jeg det var for mye turkis/blått.  Jeg ville slengt inn flere farger på puter, pledd, vaser og lys.  Ville nok også hatt noen gardiner, jeg personlig synes det ser kaldt ut der inne...

Stua i innlegg #15 synes jeg ser koselig ut :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

En skikkelig lenestol i en knall farge ville gjort seg i et rom med mye sort, grått og hvitt. Feks sennepsgul eller grønn. Nå er jeg ikke så glad i pastell i interiør, så sliter litt med det mintgrønne du nevner. Rosa kan også bli litt too much for min del. Har heller ikke behov for at alt skal matche, det blir lunere og litt mer stilig om det ikke matcher. Men det er meg da. Jeg har selv ikke så mye farger i møbler og puter og pynteting hjemme, men har et og annet som bryter på veggene i form av malerier jeg liker. De er laget på bestilling, så ikke noe man bytter ut når man føler for det. 

Ellers er jeg enig i dette med gardiner, det blir mindre og mindre av det. Syns ikke noe om gardiner selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mintgrønn kan du prøve varm gul og detaljer i tre. 

Anonymkode: bb1da...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2016 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Jeg mener akkurat det jeg skriver. Jeg har en jobb hvor jeg er hjemme hos ganske mange, og de fleste har ikke gardiner lenger. Heldigvis!

Anonymkode: 32cef...b9f

Jeg syntes ikke det er så veldig pent uten gardiner, så heldigvis så kjenner ikke jeg så mange som ikke har gardiner :) Gardiner er mye koselig og penere enn åpne vinduer med bare persienner f.eks. Men hver sin smak ;)

De fleste pastellfarger kan kombineres ja. :)

Anonymkode: 93498...fb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...