Gå til innhold

Har aldri benket før.klarer jeg 100 kilo første gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei! Bare stanga veier 20 kg og kan være tungt nok i begynnelsen. Start der og øk me noen få kg per uke hvis du føler at du klare det. Husk på at man skal som regel klare å ta 8-12 reps. x 3 sett, så er viktig å ikke ha pp for mye kg. 

Anonymkode: 07404...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være et tulleinnlegg. Jente på 18 år som veier 60 kg og rimelig utrent antar jeg, siden hun aldri har benka før. Lurer hun virkelig på om hun greiet å benke nesten det dobbelte av sin egen kroppsvekt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trenger svar fort. Er jente18år utent 60 kg

Anonymkode: bfa6e...d91

Ja, minst. Ikke sørge for å ha spotter heller.

Anonymkode: b50e3...44c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Hvis du er helt utrent og har lite "naturlig" muskelmasse så skal du ikke se bort ifra at selv standardstanga blir for tung til at du klarer 3 x 8/10/12 repetisjoner og at du er nødt til å bruke en av de mindre stengene som veier 10, 12.5 eller 15 kilo istedet i begynnelsen. Eventuelt kan du benytte deg av en annen form for armtrening til du klarer standardstanga på 20 kilo. Lykke til! :)

Endret av vscare
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha vurdert å varme opp med en teknikkstang på 10 kg, eventuelt en damestang på 15 kg. Deretter kan du gå over på en 20-kilosstang dersom du synes du har kontroll og krefter til det. Jeg anbefaler å bruke stativ med sikringer, eventuelt ha en spotter som kan hjelpe dersom det blir for tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hun er 35, er hun kvinne, ikke jente

Anonymkode: 34811...b74

Men hun er vel 18 ;) 

Uansett: 100 kilo er vel mye. Jeg blir imponert av jentene som trener med 50 kilo i benk. Personlig er jeg ikke særlig sterk i benk, så synes det er nok å ta 20 kilo (altså bare stanga) 15 reps og 3 sett.  

Anonymkode: 196be...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når hun er 35, er hun kvinne, ikke jente

Anonymkode: 34811...b74

Hvor fikk du 35 fra? 

Anonymkode: dd2d9...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen sjans i havet faktisk, beklager :P har trent styrke i mange år og det meste jeg benker er 67,5kg x en repetisjon.  Veier 64 selv. Og det, etter mange år med trening :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.11.2016 den 0.38, trachea skrev:

Ingen sjans i havet faktisk, beklager :P har trent styrke i mange år og det meste jeg benker er 67,5kg x en repetisjon.  Veier 64 selv. Og det, etter mange år med trening :P 

Fader, er mer enn hva jeg greier det.. For to år siden klarte jeg ikke 55 kilo:fnise: Jeg hadde riktignok aldri trent styrke før.

Så lykke til til jenta som skal ta 100 kilo på første forsøk:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...