Gå til innhold

Kjent norsk forfatter tiltalt for gruppevoldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan også bli dømt. 

Jeg er overbevist om at det sitter mange uskyldige i fengsel for seksuell kriminalitet og enda flere går fritt rundt i samfunnet som egentlig burde sitte i fengsel. Altså er det ganske tilfeldig hvem som er hvor.

Dessverre er dette realiteten når det ikke er jus som bestemmer hvem som dømmes, men vanlig folks magefølelse.

 

Anonymkode: 5cfe3...eca

Jeg tror det er flere skyldige som slipper unna, enn det er uskyldige som blir dømt. 

Anonymkode: 98b1b...60a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, debatant skrev:

Finnes det noen formildende omstendigheter. Hva med strafferabatt osv. Hvilken rolle har dama i hele episoden. Og hvor er videoen som angivelig er beviset (for du har vel sett den, når du dømmer folk til livsvarig fengsel)??????

Kom gjerne med fler paragrafer :P

Det som ble referert, var at kvinnen sov, og at videoen finnes. Min konklusjon forutsatte naturligvis at det som ble skrevet, var korrekt, i motsatt fall blir det jo en helt annen sak.

Anonymkode: fbb2a...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er flere skyldige som slipper unna, enn det er uskyldige som blir dømt. 

Anonymkode: 98b1b...60a

Det tror jeg absolutt også.

Og så har vi alle dem som aldri blir anmeldt. Mørketallene er store.

 

Anonymkode: 6f3b7...8f4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*puste dypt i magen og dobbeltsjekke at min favorittforfatter heldigvis var, som jeg trodde, født i 1960, og dermed utenfor mistanke*

Anonymkode: 58233...a8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som ble referert, var at kvinnen sov, og at videoen finnes. Min konklusjon forutsatte naturligvis at det som ble skrevet, var korrekt, i motsatt fall blir det jo en helt annen sak.

Anonymkode: fbb2a...249

Nå har vi akkurat hatt en "Hemsedal sak", der retten måtte forholde seg til helt andre fakta enn hva som ble popularisert av media. Hva med å være kritisk til det en får høre. Særlig når bevisene ikke er tilgjengelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som helst kan også bli dømt. 

Jeg er overbevist om at det sitter mange uskyldige i fengsel for seksuell kriminalitet og enda flere går fritt rundt i samfunnet som egentlig burde sitte i fengsel. Altså er det ganske tilfeldig hvem som er hvor.

Dessverre er dette realiteten når det ikke er jus som bestemmer hvem som dømmes, men vanlig folks magefølelse.

 

Anonymkode: 5cfe3...eca

Jeg tror det er mange overgripere som burde være buret inne men som går fritt i blandt oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle som vet hvilke av de 50 prisene som er "høythengende".

Anonymkode: 58233...a8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎11‎.‎2016 den 17.29, debatant skrev:

Nå har vi akkurat hatt en "Hemsedal sak", der retten måtte forholde seg til helt andre fakta enn hva som ble popularisert av media. Hva med å være kritisk til det en får høre. Særlig når bevisene ikke er tilgjengelige.

I hemsedalsaken ble voldtektsmennene frikjent, til tross for at bevisene for skyld var overveldende. La oss håpe at dette ikke gjentar seg.

Anonymkode: fbb2a...249

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2016 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Om denne historien er sann eller ikke spiller ingen rolle. Om det objektivt sett har skjedd eller ikke spiller ingen rolle

Hvilke bevis som finnes spiller heller ingen rolle. De kunne hatt sex i rettsalen foran dommeren om de ville, det hadde ikke betydd noenting. 

Fordi vi har meddommer- og juryordning i Norge. Det betyr at det bare er å ta frem terningene og la terningene bestemme hvordan dette utspiller seg.

Anonymkode: 5cfe3...eca

Og i tillegg har vi mobben, og den dømmer uten innsikt i beviser eller rettsaken som sådan, og frikjenner så og si aldri i slike saker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Og i tillegg har vi mobben, og den dømmer uten innsikt i beviser eller rettsaken som sådan, og frikjenner så og si aldri i slike saker. 

I overgrepssaker som kommer helt fram til rettsalen, er den tiltalte så godt som alltid skyldig, selv om han som regel frifinnes pga alt for strenge krav til bevis.

Anonymkode: fbb2a...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I overgrepssaker som kommer helt fram til rettsalen, er den tiltalte så godt som alltid skyldig, selv om han som regel frifinnes pga alt for strenge krav til bevis.

Anonymkode: fbb2a...249

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2016 den 17.01, debatant skrev:

Finnes det noen formildende omstendigheter. Hva med strafferabatt osv. Hvilken rolle har dama i hele episoden. Og hvor er videoen som angivelig er beviset (for du har vel sett den, når du dømmer folk til livsvarig fengsel)??????

Kom gjerne med fler paragrafer :P

Hva tror du Gud tenker om deg når du tar så lett på voldtekt? Du burde skamme deg! :nei:

Anonymkode: 74c0e...2e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken forfatter er siktet, men ikke dømt! I denne saken? 

Anonymkode: 8fd49...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, herzeleid skrev:

Kilde?

Av 2154 voldtektsanmeldelser i 2011-13 forelå det pr 14.11.14 rettskraftige avgjørelser i kun 179 (!) tilfeller. 30% av disse endte med frifinnelse. Tross streng siling av sakene, slik at det neppe var uskyldige tiltalte tilbake, ble hele 30% frifunnet. Dette viser med all ønskelig tydelighet at voldtatte kvinner trakasseres i rettsapparatet, mens voldtektsmennene går fri.

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Voldtektssituasjonen_2014.pdf

Anonymkode: fbb2a...249

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av 2154 voldtektsanmeldelser i 2011-13 forelå det pr 14.11.14 rettskraftige avgjørelser i kun 179 (!) tilfeller. 30% av disse endte med frifinnelse. Tross streng siling av sakene, slik at det neppe var uskyldige tiltalte tilbake, ble hele 30% frifunnet. Dette viser med all ønskelig tydelighet at voldtatte kvinner trakasseres i rettsapparatet, mens voldtektsmennene går fri.

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Voldtektssituasjonen_2014.pdf

Anonymkode: fbb2a...249

Takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av 2154 voldtektsanmeldelser i 2011-13 forelå det pr 14.11.14 rettskraftige avgjørelser i kun 179 (!) tilfeller. 30% av disse endte med frifinnelse. Tross streng siling av sakene, slik at det neppe var uskyldige tiltalte tilbake, ble hele 30% frifunnet. Dette viser med all ønskelig tydelighet at voldtatte kvinner trakasseres i rettsapparatet, mens voldtektsmennene går fri.

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Voldtektssituasjonen_2014.pdf

Anonymkode: fbb2a...249

Etter å ha gått fort gjennom kilden din kan jeg ikke se grunnlaget for konklusjonen. At noen blir frifunnet under en rettssak kan da ikke være noe bevis hverken for at så godt som alle tiltalte når saken ender i retten egentlig er skyldige, eller at kvinner trakasseres når noen frikjennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...