Gå til innhold

Problemer med finnkjøper, hva hadde du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har solgt en ting på Finn som var burgunderrød og grå, kjøper betalte inn og jg sendte varen. Nå kommer kjøper tilbake til meg(på Mail) og klager fordi produktet ikke var rosa og hvitt fordi det mente h*n at det var på bildet h*n så. Jeg har spurt 4 stk og alle sier lilla/burgunder. Kjøper spurte heller ikke noe om farge, bare hva porto ble og betalte dette da gladelig så da regnet jeg med at produktet var studert nøye. Produktet kostet 150 kr og frakten ble 40 kr. Jeg har sagt til kjøper at jeg kan kjøpe det tilbake mot 150 kr, men at jeg ikke dekker returporto fordi jeg mener at kjøper har noe ansvar selv for å forsikre seg at produktet er slik de ønsker det. Men h*n bare fortsetter å krangle.. 

Jeg er faktisk mest fristet nå til å sende de 150 kr tilbake, uten å oppgi min returadresse eller navn, for har ikke opplyst annet enn fornavn og vet ikke helt hva jeg dealer med her. En psyko finner man jo overalt.

skal jeg betale inn alt de 190 og få tingen i retur, men da oppgi adressen min? 

Skal jeg bare sende tilbake pengene så slipper jeg denne psykoen? 

Hva hadde du gjort? 

 

 

Anonymkode: 14f54...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppga du farge i annonsen, eller la du kun ut bilder? Hvilken relevans har fargen? (Som i at det er forskjell på en genser og en oppbevaringspose for sengetøy.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjompen skrev:

Oppga du farge i annonsen, eller la du kun ut bilder? Hvilken relevans har fargen? (Som i at det er forskjell på en genser og en oppbevaringspose for sengetøy.)

Jeg oppga ikke farge i annonsen, jeg følte bilde "talte rett".. det er ikke en genser, men nært nok, det er noe som skal brukes, men heller ikke noe "viktig" bruk (som en brudekjole, dyr designerkjole el lignende) så nei ikke bare noe som skal oppbevares i et skap. Men jeg føler da at kjøper burde jo ha spurt om fargene hvis det var så himla viktig ;) 

Anonymkode: 14f54...e12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blokkert personen

Anonymkode: f3f45...fc8

Hvordan gjør jeg det? 

Anonymkode: 14f54...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det? 

Anonymkode: 14f54...e12

på innstillinger? Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det på mail eller hva slags mail du har, men det skal gå å gjøre det.

Hvilken Mail har du?

Anonymkode: f3f45...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

på innstillinger? Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det på mail eller hva slags mail du har, men det skal gå å gjøre det.

Hvilken Mail har du?

Anonymkode: f3f45...fc8

Jeg har bare kommunisert med kjøper gjennom Finn-systemet

Anonymkode: 14f54...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du betalt inn via bank eller finnbetalingssystem? Da får kjøper opp fullt navn og adresse på betalingsmeldingen. 

For 150 kroner så er da virkelig ikke dette noe å starte 3. Verdenskrig av. Skriv at du anser deg for ferdig med saken og blokker på innstillinger både på telefon og på mail. 

Ellers kan du jo google personen og se hvem dette er. 

Om du velger å returnere pengene så får jammen kjøper betale portoen, og du betaler ikke noe før du har fått varen i retur. Samtidig har du nå lært at neste gang du selger noe via nettet så lager du en god beskrivelse av tingen med både størrelse og farge. Sånt som dette er ergelig å komme opp i, for begge parter. 

Anonymkode: c9b02...51b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

på innstillinger? Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det på mail eller hva slags mail du har, men det skal gå å gjøre det.

Hvilken Mail har du?

Anonymkode: f3f45...fc8

Da kan du endre mailadressen du har på finn og logge deg inn med en annen mail. Du kan og kontakte finn for hjelp. 

Anonymkode: c9b02...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare kommunisert med kjøper gjennom Finn-systemet

Anonymkode: 14f54...e12

Da vet jeg ikke om du kan blokkere noen, men du kan sende en Mail til finn og be de blokkere personen?

Anonymkode: f3f45...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du betalt inn via bank eller finnbetalingssystem? Da får kjøper opp fullt navn og adresse på betalingsmeldingen. 

For 150 kroner så er da virkelig ikke dette noe å starte 3. Verdenskrig av. Skriv at du anser deg for ferdig med saken og blokker på innstillinger både på telefon og på mail. 

Ellers kan du jo google personen og se hvem dette er. 

Om du velger å returnere pengene så får jammen kjøper betale portoen, og du betaler ikke noe før du har fått varen i retur. Samtidig har du nå lært at neste gang du selger noe via nettet så lager du en god beskrivelse av tingen med både størrelse og farge. Sånt som dette er ergelig å komme opp i, for begge parter. 

Anonymkode: c9b02...51b

Jeg har ikke betalt noe som helst jeg, jeg er selger. Og jeg er helt enig i at kjøper her krangler så mye for 150 kr er ufattelig.. det er nå litt av det du må se på som "sjarmen" med å kjøpe fra Finn mener jeg.. hvis det var så viktig for kjøper å få riktig farge så får han/hun spørre hvis jeg en gang i blant glemmer å skrive det i annonsen spesifikt, men jeg mente bilde var en rettferdig fremstilling av produktet som forøvrig var splitter nytt også. 

Kjøper vil ikke betale returporto, mener at jeg skal gjøre det da dette var feil farge, og vil heller ikke sende tingen i retur før jeg har betalt inn pengene. 

Anonymkode: 14f54...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vet jeg ikke om du kan blokkere noen, men du kan sende en Mail til finn og be de blokkere personen?

Anonymkode: f3f45...fc8

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du endre mailadressen du har på finn og logge deg inn med en annen mail. Du kan og kontakte finn for hjelp. 

Anonymkode: c9b02...51b

Takk for tips begge to :) 

Anonymkode: 14f54...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har jaggu for mye tid, krangle så lenge over noe som er tilsvarende en drink på et utested er helt utrolig.

Hvis man verdsetter fritiden sin til 150nok/time så har dere jo alt begge tapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke kjøper har noen sak her, det er jo ikke sånn at du har solgt en spygrønn sofa, men avbildet annonsen med en sort en.. 

Alvorlig talt, om fargenyansen var så forferdelig viktig, burde jaggu kjøper spurt, med mindre bildet ditt lyver veldig ift hvordan varen egentlig så ut. 

Anonymkode: 2e4b4...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... Kjøper er fargeblind, ettersom de du har spurt er enige med deg om fargen? Synd for kjøper, ikke ditt problem.

Anonymkode: 367e3...1cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt vedkommende selge tingen videre selv, og i hvert fall ikke betalt tilbake fem øre. Det er ikke din feil at de ikke spurte ordentlig om farge og beskrivelse av varen!

Lærepenge etter denne episoden er; alltid beskriv produktet nøye i annonseteksten, selv om man skulle tro at bildet var nok ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke betalt noe som helst jeg, jeg er selger. Og jeg er helt enig i at kjøper her krangler så mye for 150 kr er ufattelig.. det er nå litt av det du må se på som "sjarmen" med å kjøpe fra Finn mener jeg.. hvis det var så viktig for kjøper å få riktig farge så får han/hun spørre hvis jeg en gang i blant glemmer å skrive det i annonsen spesifikt, men jeg mente bilde var en rettferdig fremstilling av produktet som forøvrig var splitter nytt også. 

Kjøper vil ikke betale returporto, mener at jeg skal gjøre det da dette var feil farge, og vil heller ikke sende tingen i retur før jeg har betalt inn pengene. 

Anonymkode: 14f54...e12

Synes kjøper skal gi seg! For dette er barnslig tull. 

Anonymkode: c9b02...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NigBigger skrev:

Folk har jaggu for mye tid, krangle så lenge over noe som er tilsvarende en drink på et utested er helt utrolig.

Hvis man verdsetter fritiden sin til 150nok/time så har dere jo alt begge tapt.

Ja sånn krangling som dette er første gang for meg og jeg selger masse på Finn.

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke kjøper har noen sak her, det er jo ikke sånn at du har solgt en spygrønn sofa, men avbildet annonsen med en sort en.. 

Alvorlig talt, om fargenyansen var så forferdelig viktig, burde jaggu kjøper spurt, med mindre bildet ditt lyver veldig ift hvordan varen egentlig så ut. 

Anonymkode: 2e4b4...3ae

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så... Kjøper er fargeblind, ettersom de du har spurt er enige med deg om fargen? Synd for kjøper, ikke ditt problem.

Anonymkode: 367e3...1cf

Takk for svar begge to, my point exactly 👍

 

12 minutter siden, Million skrev:

Jeg hadde bedt vedkommende selge tingen videre selv, og i hvert fall ikke betalt tilbake fem øre. Det er ikke din feil at de ikke spurte ordentlig om farge og beskrivelse av varen!

Lærepenge etter denne episoden er; alltid beskriv produktet nøye i annonseteksten, selv om man skulle tro at bildet var nok ;-)

Jeg går for din løsning her 👍 Sender kjøper meg noe mer nå så bare ignorerer jeg det.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes kjøper skal gi seg! For dette er barnslig tull. 

Anonymkode: c9b02...51b

da er vi enig 👍 

Takk for svar alle sammen 😃

TS

Anonymkode: 14f54...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper har ikke noen returrett uansett. 

Så lenge produktet er i den tilstand som beskrevet, altså brukt og ikke har store hull e.l som kjøper ikke visste om så har kjøper kjøpt den basert på bildet du la ut. 

Du er GREI om du i det hele tatt betaler pengene tilbake men kjøper skal selv betale for returfrakt og du betaler heller ikke 50øre tilbake før produktet er mottatt i retur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke røper for mye om identiteten din, så kunne du jo lagt ut bildet her, så vi kunne sett om det så rosa ut. :) Kunne blitt en artig diskusjon.

Anonymkode: ceb2f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...