Gå til innhold

Mannen min kalte meg en j**** fitte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nekter å gjøre meg opp en mening uten å vite hva dere kranglet om, og om det eskalerte til "hvem som kan såre den andre mest". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet eller dramaet med at folk banner når de er sur.

Han er en jævla kuk og du ei jævla fitte når dere bråker om bagateller uansett. 

Anonymkode: 0d2b0...831

Om du er vokst opp i en trailerpark, kanskje.

Normale, voksne mennesker snakker ikke slik, selv om de er sinte.

Anonymkode: 78205...136

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren

Jeg sier også mye stygt når folk irriterer meg noe skikkelig. F.eks jævla fitte, forbanna hore, forbanna kukhode osv.. Har også blitt kalt mye stygt selv. Sånn er det når man krangler. Noen blir så sint at man ikke klarer å styre seg selv og kjeften sin. En liten bagatell for noen kan være noe stort for andre. Jeg tåler ikke å bli irritert. Kanskje mannen din er sånn? 

Normalt med skjellsord og stygge ord til de nærmeste også under krangling. Søsken, foreldre, venner, kjærester, koner/ektemenn osv.. Ikke noe folk skal ta seg nær av i flere dager etterpå. Da er man alt for følsom altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er vokst opp i en trailerpark, kanskje.

Normale, voksne mennesker snakker ikke slik, selv om de er sinte.

Anonymkode: 78205...136

Å jo. Mye mer enn du tror. I såfall er over halvparten av jordens befolkning unormal :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjørøveren skrev:

Å jo. Mye mer enn du tror. I såfall er over halvparten av jordens befolkning unormal :P 

Tror ikke statistikken er så ille, selv om dette er normen for deg.

Jeg er aldri blitt kalt noen av disse tingene av en mann, og jeg har aldri hørt slikt språk hjemme heller. Jeg dater normale, oppegående menn, jeg søker ikke etter noen unike snøflak.

Uansett - man velger hvilke standarder man setter. Antakeligvis har de rundt deg har lært seg å ha lave forventninger til deg.

Anonymkode: 78205...136

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
39 minutter siden, jabx skrev:

Hvor mange vaser hadde du kastet mot ham først, TS?

:fnise: Hvorfor må det alltid gå utover de stakkars vasene.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skrev at det var en bagatell.

Anonymkode: 0f5fb...81d

For henne ja, men kanskje det ikke var en bagatell for han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må prøve å spørre han en annen dag. Noen timer siden nå, fortsatt står han ved det. 

Anonymkode: f2331...d11

Jeg hadde aldri akseptert å bli snakket til på den måten. Men hva er grunnen til at han reagerer så sterkt? Det er mannen din, en person du har vært sammen med over lengre tid. Som jeg går utifra aldri har brukt slike ord tidligere. Så det må jo være noe ekstra spesielt siden han sier noe så stygt? Ikke at det er noe unnskyldning, men jeg bare lurer på hva som fikk han til å si det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bidro du selv med i krangelen? En sak har alltid to sider.

Anonymkode: d8378...f7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke statistikken er så ille, selv om dette er normen for deg.

Jeg er aldri blitt kalt noen av disse tingene av en mann, og jeg har aldri hørt slikt språk hjemme heller. Jeg dater normale, oppegående menn, jeg søker ikke etter noen unike snøflak.

Uansett - man velger hvilke standarder man setter. Antakeligvis har de rundt deg har lært seg å ha lave forventninger til deg.

Anonymkode: 78205...136

Har sjelden hørt noen si at de aldri har sagt et skjellsord til de nærmeste. De religiøse er vel mer forsiktig med å bruke sånne ord regner jeg med. Et skjellsord under en krangel betyr ikke at man hater personen og vil h*n vondt. Det må folk lære seg. Det er bare et ORD. Et ord av sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da forskjell på både skjellsord og mennesker. Jeg forstår godt at TS ble såret og sjokkert, jeg synes det er uakseptabelt å bli kalt en jævla fitte; et lavpannet kjønnsbasert skjellsord. Når han holder på det i ettertid gjør det vondt verre, det er lurt å tenke på om man holder/dytter hverandre ned i et forhold eller bygger hverandre opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde en diskusjon, fra min side en bagatell som utviklet seg. Prøvde å få han til å roe seg ned og sa at jeg følte han misforstod situasjonen veldig. 

Så slenger han ut flere ganger at jeg er en jævla fitte! Jeg ble så sjokkert og lei meg!! Han sa det sikkert 3 ganger. Prøvde å si at dette var utrolig sårende og respektløst, og lurte på om han faktisk mente det. Det gjorde han. 

Man kaller vel ikke kona si for en fitte?! Uansett hvor irritert man blir. 

Anonymkode: f2331...d11

Nei, man gjør jo ikke det. Hvis dette var en engangshendelse, og han ber om unnskyldning, så ville jeg latt det gå, men om dette er vanlig for ham, så hadde jeg revurdert denne mannen. Ga han noen begrunnelse for denne ufine karakteristikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Jeg sier også mye stygt når folk irriterer meg noe skikkelig. F.eks jævla fitte, forbanna hore, forbanna kukhode osv.. Har også blitt kalt mye stygt selv. Sånn er det når man krangler. Noen blir så sint at man ikke klarer å styre seg selv og kjeften sin. En liten bagatell for noen kan være noe stort for andre. Jeg tåler ikke å bli irritert. Kanskje mannen din er sånn? 

Normalt med skjellsord og stygge ord til de nærmeste også under krangling. Søsken, foreldre, venner, kjærester, koner/ektemenn osv.. Ikke noe folk skal ta seg nær av i flere dager etterpå. Da er man alt for følsom altså.

Jeg er ikke særlig følsom men å kalle noen jævlig fitte,  kuk osv er uakseptabelt og "White trash ". Spiller ingen rolle hva man krangler om. Det er ikke normalt. Man kan være uenig og til og med forbanna uten å falle på et slikt lavt nivå. 

Ts, dette er skilsmisse grunn.  Han står på det han har sagt selv når han er rolig. Vil du være med noen som syntes du er ei fitte? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
3 minutter siden, Arya2000 skrev:

Jeg er ikke særlig følsom men å kalle noen jævlig fitte,  kuk osv er uakseptabelt og "White trash ". Spiller ingen rolle hva man krangler om. Det er ikke normalt. Man kan være uenig og til og med forbanna uten å falle på et slikt lavt nivå. 

Ts, dette er skilsmisse grunn.  Han står på det han har sagt selv når han er rolig. Vil du være med noen som syntes du er ei fitte? 

Kommer sterkt an på hva de kranglet om. Hadde det vert utroskap og noe sårende så er det helt greit ord å bruke synes jeg.

Ellers i sinne sier folk mye rart og stygt. Sinnet kan vare i flere dager men som sagt kommer det an på hva det gjaldt. Hadde jeg visst hva de kranglet om hadde jeg kanskje forstått hvorfor ts reagerer. Hvis det virkelig er en så liten bagatell.

Endret av Sjørøveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han kan være litt ufin i krangler til tider, men det her var langt over min grense. Jeg ble så såret :( 

Anonymkode: f2331...d11

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har aldri kalt meg noe stygt, uansett hvor mye vi har kranglet har han aldri vært ufin mot meg. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

Min mann har aldri kalt meg noe stygt, uansett hvor mye vi har kranglet har han aldri vært ufin mot meg. 

 

Høres fantastisk ut.

Vi har kranglet og sagt sårende ting til hverandre. Synes han har sagt forferdelige ting til meg som er uakseptabelt. Men hadde han kalt meg fitte eller hore, så tror jeg nesten at jeg hadde ledd. Det er så helt på jorde å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Klapp igjen!

Anonymkode: 0f5fb...81d

Skjønner at menn kan kalle deg stygge ord :ohmy:

Anonymkode: 4fa68...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de tingene som viser til hvor store sjansene er for skilsmisse i fremtiden, er om paret kaller hverandre skjellsord når de krangler/diskuterer. Par som gjør det skilles mye oftere enn par som holder kranglene "rene".

Anonymkode: 1940d...2bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at menn kan kalle deg stygge ord :ohmy:

Anonymkode: 4fa68...e3c

Jeg er ikke ts!

Anonymkode: 0f5fb...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et av de tingene som viser til hvor store sjansene er for skilsmisse i fremtiden, er om paret kaller hverandre skjellsord når de krangler/diskuterer. Par som gjør det skilles mye oftere enn par som holder kranglene "rene".

Anonymkode: 1940d...2bc

Giid av meg altså.

Anonymkode: 8b398...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...