Gå til innhold

Se hvilket kjønn i uke 13?


Trønderberte

Anbefalte innlegg

Skal på ultralyd neste uke, å da er jeg 13 uker på vei. Går det an å se hvilket kjønn det er? Er sååååå nysgjerrig 😱😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok litt for tidlig. Jeg gikk regelmessig til kontroll i svangerskapet, men fikk beskjed om at de ikke kunne se det før nærmere uke 16-18. 😊

Anonymkode: 9d640...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste vil gjette på kjønn så tidlig. Selv om de sier de kan se hvilket kjønn det er, vil det svaret likevel være mer usikkert enn ved feks OUL hvor de ser ting bedre :) 

Vi ventet til OUL fordi det er lite vits i å få vite eventuelt feil kjønn på tidlig UL og så et annet kjønn ved OUL. 

Anonymkode: c154d...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd uke 12+0. Jordmor mente hun kunne se det, og lurte på om vi ville vite hva hun tippet. Hun sa at det kunne være vanskelig å se så tidlig, men var ganske sikker likevel. Blir spennende å se på OUL om hun hadde rett. JM tipping stemmer forøvrig med følelsen min - uten at den behøver å bety så mye. 

Det kommer mye an på ultralydapparatet som brukes. Apparatet denne private klinikken har, skal være et av de beste på markedet, og var mye bedre enn det apparatet som ble benyttet på sykehuset da jeg var på OUL ved forrige graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje - og tror sjansen er større hvis det er en gutt. Jeg var også på UL på en privat fertilitetsklinikk, altså en med svært gode apparater, var da i uke 11+6. Legen sa han var 90% sikker det kom til å bli en gutt. Det ble bekreftet på OUL, at det var ingen tvill. 

Neste gang derimot, med ei jente, var det svært vanskelig å se noe for sikkert både i uke 12 og i uke 14, i følge to forskjellige leger. Måtte vente til OUL. :) 

Anonymkode: 38120...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Jeg var til UL i uke 14, og syntes det så ut som en gutt allerede da. Men er det jente, er det sikkert vanskeligere å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var til UL 12+4, og så antydning til en gutt. Men som jeg har lest tidligere og som gynekolog sa, var at jentene kan være veldig "hovne" så tidlig, så selv om det lignet på en gutt, så kunne det like gjerne være en jente så tidlig. Får nok vite ved et senere tidspunkt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde gutt på meg i uke 13, men jente i uke 18, 23, og 32:)

Anonymkode: 71352...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om 95% sannsynlighet for at det er gutt. Det var i uke 13. Men jeg gikk til en privat spesialist da.

Anonymkode: 25a2d...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/26/2016 den 20.39, Trønderberte skrev:

Skal på ultralyd neste uke, å da er jeg 13 uker på vei. Går det an å se hvilket kjønn det er? Er sååååå nysgjerrig 😱😍

Det går an på noen. De ser på vinkelen på kjønnsorgan i forhold til ryggrad. Om vinkelen er større enn 30 grader er det nesten helt sikkert en gutt. Er den mindre enn 10 grader er det nesten helt sikkert en jente. Om vinkelen er meĺlom 10 og 30 grader kan de ikke være sikre på kjønn

Anonymkode: 7e64c...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre, men jeg ville ikke stolt 100% på svaret du får.

Selv har jeg et ultralydbilde av en guttetiss i uke 14, men det var ei jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. oktober 2016 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Det går an på noen. De ser på vinkelen på kjønnsorgan i forhold til ryggrad. Om vinkelen er større enn 30 grader er det nesten helt sikkert en gutt. Er den mindre enn 10 grader er det nesten helt sikkert en jente. Om vinkelen er meĺlom 10 og 30 grader kan de ikke være sikre på kjønn

Anonymkode: 7e64c...544

takk for oppklaring! 

Anonymkode: 38120...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/28/2016 den 22.44, Chroma skrev:

Du kan jo spørre, men jeg ville ikke stolt 100% på svaret du får.

Selv har jeg et ultralydbilde av en guttetiss i uke 14, men det var ei jente. :)

Kjønnsorganenen ser like ut så tidlig. Det eneste man kan se på er vinkelen.

Anonymkode: 7e64c...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjønnsorganenen ser like ut så tidlig. Det eneste man kan se på er vinkelen.

Anonymkode: 7e64c...544

Tydeligvis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd idag (uke 13) og spurte om kjønn. Hun viste meg kjønnsorgane å sa det var såå likt, at det ville vært ren gjetting på dette stadiet. Jeg føler det er ei jente, men vil ikke ha forhåpninger verken om det ene eller andre :-) oul blir i starten på desember, gleeder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg gikk til sa det var 90% sikkert at det var en jente, tror jeg var på UL 12+3. Det viste seg å stemme, men jeg turte ikke å stole på det før jeg hadde vært på OUL. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og alt var bra med babyen også eller?

Anonymkode: 7bb93...117

Snakk om prioriteringer 🙄

Anonymkode: 85a9f...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om prioriteringer 🙄

Anonymkode: 85a9f...2a6

Alt var bra med baby, men nå var det ikke dette tråden handlet om så vær så snill og spar deg for slike kommentarer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul idag 14+0 og da var hun veldig sikker på hvilket kjønn det var 😊

Anonymkode: eb1fd...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...