Gå til innhold

Lyve om alderen? Hvorfor er det noen som gjør det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvorfor noen velger å lyve om alderen sin. Et par år kan gå greit, men ikke 10 år. Hallo? Det er ikke greit! 

Jeg var på date på lørdag, men kom ut han faktisk var 10 år eldre enn hva han hadde sagt. Jeg ble paff og skuffet. Jeg er 22 og han hadde sagt han var 27. Jeg synes dette var litt i det eldste laget, men lot det passere. 37 blir for gammelt. Da begynner han med at alder er bare et tall, han var veldig ung til sinns osv. Endte med at jeg bare avbrøt daten og dro. 

Hvorfor må noen lyve om alderen? Det er dårlig gjort. 

Anonymkode: 9fa03...866

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor noen velger å lyve om alderen sin. Et par år kan gå greit, men ikke 10 år. Hallo? Det er ikke greit! 

Jeg var på date på lørdag, men kom ut han faktisk var 10 år eldre enn hva han hadde sagt. Jeg ble paff og skuffet. Jeg er 22 og han hadde sagt han var 27. Jeg synes dette var litt i det eldste laget, men lot det passere. 37 blir for gammelt. Da begynner han med at alder er bare et tall, han var veldig ung til sinns osv. Endte med at jeg bare avbrøt daten og dro. 

Hvorfor må noen lyve om alderen? Det er dårlig gjort. 

Anonymkode: 9fa03...866

Gamle grisen, æsj fy faen! Og jeg er på hans alder Hahaha, han ville vel bare ha ei ung ei!

Anonymkode: 3dcd7...e21

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de skjønner at de fleste unge kvinner vil ha en mer i deres aldersgruppe, og ikke en som er fra forrige århundre, derfor lyver de på alder og håper at de, når daten kommer, kan sjarmere henne i senk så hun bare helt "glemmer" alderen hans og alt er fryd og gammen allikevel. 

Folk har trodd jeg har lyvd om alderen min også, at jeg sier jeg er eldre enn det jeg er, men det har ingenting med at jeg oppga feil alder, de bare ser på utseendet når de møter meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de på alvor er ute etter noe seriøst, kommer de i hvert fall ikke noe langt med å lyge om alderen, eller lyge i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nøste~ skrev:

Fordi de skjønner at de fleste unge kvinner vil ha en mer i deres aldersgruppe, og ikke en som er fra forrige århundre, derfor lyver de på alder og håper at de, når daten kommer, kan sjarmere henne i senk så hun bare helt "glemmer" alderen hans og alt er fryd og gammen allikevel. 

Folk har trodd jeg har lyvd om alderen min også, at jeg sier jeg er eldre enn det jeg er, men det har ingenting med at jeg oppga feil alder, de bare ser på utseendet når de møter meg.

Så maks 16-åringer altså?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, asterix skrev:

Så maks 16-åringer altså?

Jeg kaller de menn fra forrige århundre når de er mye eldre enn meg og allikevel tror de kan prøve seg. Hos meg er det maks 3 år eldre uansett hva slags alder jeg er i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompisen min (31) lyver til unge jenter på nettet for å få de til sengs. Han er ikke interessert i forhold i det hele tatt, men sier at han er det for å få de til sengs. Lyver også om andre ting for å gjøre seg selv mer attraktiv for de unge jentene (utdanning, jobb, lyver bort barna osv). Helt patetisk! Skjønner ikke hva han skal med unge jenter i 18-19 års alderen når han selv er såpass gammel. Etter han innrømte dette så slettet jeg meg fra tinder ol. Man kan jo ikke stole på noen... Bedre å møte andre mennesker på den gode gamle måten gjennom bekjente, jobb etc da.

Anonymkode: 61b18...6d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kompisen min (31) lyver til unge jenter på nettet for å få de til sengs. Han er ikke interessert i forhold i det hele tatt, men sier at han er det for å få de til sengs. Lyver også om andre ting for å gjøre seg selv mer attraktiv for de unge jentene (utdanning, jobb, lyver bort barna osv). Helt patetisk! Skjønner ikke hva han skal med unge jenter i 18-19 års alderen når han selv er såpass gammel. Etter han innrømte dette så slettet jeg meg fra tinder ol. Man kan jo ikke stole på noen... Bedre å møte andre mennesker på den gode gamle måten gjennom bekjente, jobb etc da.

Anonymkode: 61b18...6d1

For en taper!

Når menn lyver om alderen, da kan de fint lyve om andre ting. Ikke helt kjæreste materiale nei.

Anonymkode: 9fa03...866

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Når menn lyver om alderen, da kan de fint lyve om andre ting. Ikke helt kjæreste materiale nei.

Anonymkode: 9fa03...866

Men dette gjelder selvsagt ikke når kvinner lyver om alderen?.

Tross for at kvinner lyver langt oftere om alderen enn hva menn gjør.

Anonymkode: 937d6...371

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det mennesker som kan se mye yngre ut eller eldre ut enn hva de faktisk er.

Anonymkode: 937d6...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nøste~ skrev:

Jeg kaller de menn fra forrige århundre når de er mye eldre enn meg og allikevel tror de kan prøve seg. Hos meg er det maks 3 år eldre uansett hva slags alder jeg er i.

Men mye eldre kvinner som går ut med unge menn er selvsagt greit.

Anonymkode: 937d6...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må vel enten ha et temmelig urealistisk bilde av hvor godt de holder seg eller overdreven tro på egen sjarm. De tror kanskje de kan sjarmere unge kvinner til å mene at alder bare er et tall hvis de bare greier å få dem på tomannshånd. Det funket ikke med deg, men han prøver sikkert igjen og håper det funker med den neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå finnes det mennesker som kan se mye yngre ut eller eldre ut enn hva de faktisk er.

Anonymkode: 937d6...371

Jeg har fått høre at jeg ser 3 år yngre ut men jeg går ikke rundt og lyger om alderen av den grunn.

Anonymkode: 5e6ba...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått høre at jeg ser 3 år yngre ut men jeg går ikke rundt og lyger om alderen av den grunn.

Anonymkode: 5e6ba...a10

Folk tror jeg har 8-10 år yngre enn hva jeg er. Men jeg lyver heller ikke om alderen.

Anonymkode: 937d6...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Nøste~ skrev:

Jeg kaller de menn fra forrige århundre når de er mye eldre enn meg og allikevel tror de kan prøve seg. Hos meg er det maks 3 år eldre uansett hva slags alder jeg er i.

Så Brad Pitt hadde da vært helt uaktuelt for deg?

Anonymkode: a1909...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 på Tinder, 33 i virkeligheten. Greia er at jeg er ikke ute etter forhold, bare rote rundt litt. Når jeg er 33 så er det stort sett bare alenemødre i slutten av tredveårene som dukker opp, mens når jeg er 29 så matcher jeg med jenter 19-32 år , noe som passe meg greit. Tror mange jenter i tyveårene har satt 30 som grense for hva de vil date. 30 år er en litt sånn psykologisk barriere for mange. Jeg dater for tiden en på 20, og en på 24. Hvis det blir mer seriøst så finner de ut om alderen...og da får de bare reagere som de vil...men jeg er tross alt sammen personen som de har lært seg å like.

Anonymkode: 19d5d...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nøste~ skrev:

Jeg kaller de menn fra forrige århundre når de er mye eldre enn meg og allikevel tror de kan prøve seg. Hos meg er det maks 3 år eldre uansett hva slags alder jeg er i.

Hvis du er mer enn 16 år, er du også fra forrige århundre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Brad Pitt hadde da vært helt uaktuelt for deg?

Anonymkode: a1909...8e9

han ser ut som en som kunne vært bestefaren min

Anonymkode: 5e6ba...a10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nøste~ skrev:

Jeg kaller de menn fra forrige århundre når de er mye eldre enn meg og allikevel tror de kan prøve seg. Hos meg er det maks 3 år eldre uansett hva slags alder jeg er i.

Så du er ikke fra forrige århundre, altså?  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella skrev:

Hvis du er mer enn 16 år, er du også fra forrige århundre.

Til og med fra forrige årtusen.  😨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...