Gå til innhold

Skala fra 1-10 på damer - til dere MENN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, vil starte med at dette kanskje fremstår som både litt fjortiss og overfladisk, men allikavel..
Har hørt mange menn som bruker skala som en måte å "rangere" damer på, hvor d beskriver utseende på personene fra 1-10. 

"Typ jeg traff en jævlig fin dame som var minst en 8er ass!".. 

Så spørsmål til dere gutta:

Er alt under 5 dårlig? Og hva vil dere si er en "akseptabel" tall å kunne settle med? Snakket med en på Tinder som sa jeg var en sterk 7er, men at det fort kunne endre seg.. Hva mener han med det?

Og hvem er deres 7'ere hvis man ser på kjendiser? Evt 6'ere og 8'ere?

Anonymkode: 0395d...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skalaen har bare med utseendet å gjøre. Om du er en 5'er, så kan du allikevel være på toppen om du kompenserer på andre måter (personlighet, familiebakgrunn, og flere andre områder).

Jenter under 5 poeng vil vanligvis være de med dårlig helse (overvektig, dårlig hygiene). Om en fyr gir deg et tall, så er det best å styre unna, folk med normal sosial intelligens vet at man ikke gir folk man snakker med en utseende-score...

Anonymkode: 06dd9...bf4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skalaen har bare med utseendet å gjøre. Om du er en 5'er, så kan du allikevel være på toppen om du kompenserer på andre måter (personlighet, familiebakgrunn, og flere andre områder).

Jenter under 5 poeng vil vanligvis være de med dårlig helse (overvektig, dårlig hygiene). Om en fyr gir deg et tall, så er det best å styre unna, folk med normal sosial intelligens vet at man ikke gir folk man snakker med en utseende-score...

Anonymkode: 06dd9...bf4

De som ikke bruker skala sier istedenfor "pen, litt pen, stygg" de da eller? Det er jo samme greia.

Har inntrykk av at veldig feminine jenter scorer høyt på skalaen. Men en kan bare sminke seg til det til en viss grad, for det vil uansett være trekkene og genene som avgjør.

Jeg skulle likt å visst hvor jeg lå, men regner med å få et svar jeg ikke vil høre.

Anonymkode: 600a4...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil vite hva en 7-er betyr, skaff deg den teite hotornot appen som rangerer mennesker i en skala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, vil starte med at dette kanskje fremstår som både litt fjortiss og overfladisk, men allikavel..
Har hørt mange menn som bruker skala som en måte å "rangere" damer på, hvor d beskriver utseende på personene fra 1-10. 

"Typ jeg traff en jævlig fin dame som var minst en 8er ass!".. 

Så spørsmål til dere gutta:

Er alt under 5 dårlig? Og hva vil dere si er en "akseptabel" tall å kunne settle med? Snakket med en på Tinder som sa jeg var en sterk 7er, men at det fort kunne endre seg.. Hva mener han med det?

Og hvem er deres 7'ere hvis man ser på kjendiser? Evt 6'ere og 8'ere?

Anonymkode: 0395d...09d

1-3 er "tilbakestående" om du skjønner hvor jeg vil hen.

4-5èrer er sånne som vi går bort å gir komplimenter for å gjøre venninna som er 6èr sjalu. Samt også at det er hyggelig å se dem
lyse opp i skyggen av venninna.

6-7 - Snittet lav\øvre = angsten kommer i oss menn

7-8 - her må vi menn ha selvtillit for å få til noe

8-9 - Bare for erfarne playere

10 - Hollywood anyway ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Xcase33 skrev:

1-3 er "tilbakestående" om du skjønner hvor jeg vil hen.

4-5èrer er sånne som vi går bort å gir komplimenter for å gjøre venninna som er 6èr sjalu. Samt også at det er hyggelig å se dem
lyse opp i skyggen av venninna.

6-7 - Snittet lav\øvre = angsten kommer i oss menn

7-8 - her må vi menn ha selvtillit for å få til noe

8-9 - Bare for erfarne playere

10 - Hollywood anyway ? 

Kan ikke du/dere legge ved bilder som dere mener representerer karakterene?

Ts: denne fyren holder du deg unna. Man gir bare ikke slike karakterer. I alle fall ikke fra en tinder date. Den eneste karakteren man skal gi i en sånn setting er 10, om det er sant eller ikke.

Anonymkode: 4d170...01c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Xcase33 skrev:

1-3 er "tilbakestående" om du skjønner hvor jeg vil hen.

4-5èrer er sånne som vi går bort å gir komplimenter for å gjøre venninna som er 6èr sjalu. Samt også at det er hyggelig å se dem
lyse opp i skyggen av venninna.

6-7 - Snittet lav\øvre = angsten kommer i oss menn

7-8 - her må vi menn ha selvtillit for å få til noe

8-9 - Bare for erfarne playere

10 - Hollywood anyway ? 

Thank you, good sir.

Anonymkode: 600a4...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du/dere legge ved bilder som dere mener representerer karakterene?

Ts: denne fyren holder du deg unna. Man gir bare ikke slike karakterer. I alle fall ikke fra en tinder date. Den eneste karakteren man skal gi i en sånn setting er 10, om det er sant eller ikke.

Anonymkode: 4d170...01c

Snakker generelt - ikke på individ nivå. Sier heller ikke at det er noe jeg praktiserer men siden jeg er mann så svarer jeg ærlig på det som det spørres om :)

Gudene vite hvor dårlig an jeg ligger an i kvinnenes skala :P. Eller jeg har en anelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååå glad internett ikke fantes da jeg var ung!

Anonymkode: 44a7d...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som opererer med skalaer for å beskriver kvinners utseende er typisk menn som hadde havnet på skåre 1-3 på samme utseendeskala, om kvinner brukte samme målemetode. So.. Med andre ord; fjortis-fakter, low life, lite attraktivt, stupid as stupid gets, bruk energien på å finne en ekte mann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, NuckingFutz skrev:

Menn som opererer med skalaer for å beskriver kvinners utseende er typisk menn som hadde havnet på skåre 1-3 på samme utseendeskala, om kvinner brukte samme målemetode. So.. Med andre ord; fjortis-fakter, low life, lite attraktivt, stupid as stupid gets, bruk energien på å finne en ekte mann.

Ikke i mitt tilfellet. De som bruker den skalaen av de vennene jeg er kjenner er de som er vanvittig opptatt av utseendet og usikre. Jeg fikk 8,9 liksom. Er ikke en 8'er, men er heller ikke en 9'er. Veldig viktig å påpeke :skratte:

Anonymkode: 21e05...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det i denne tråden hjernecellene dro på ferie og lot muskelspasmene diskutere i deres fravær?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Jeg bruker en annen skala enn andre. De fleste andre bruker en normalfordeling som gjør at nesten alle blir 4-7. M.a.o kunne de like gjerne bare sagt stygg (1-3), middels (4-7) og fin (8-10).

Jeg bruker derimot en lineær skal der 10% er 1ere, 10% er 2ere osv. På min alder (tidlig 20-år) er det bare 1erne som er stygge. de resterende 90%. er tilstrekkelig attraktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 er bra, jeg har blitt kalt 7'er av mange og jeg er jo kjempe stygg! :D 

Anonymkode: 635d6...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 er bra, jeg har blitt kalt 7'er av mange og jeg er jo kjempe stygg! :D 

Anonymkode: 635d6...e1c

Kanskje du egentlig er en 1`er med litt hang-over og caps`en bak-fram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...