Gå til innhold

Beholde fyldige lår men få smalere og tynnere mage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Først så dere kanskje kan hjelpe mer skriver jeg litt om meg selv. Jeg er en 16 år gammel jente, nærmere 1.80cm og sist jeg veide meg veide jeg 94kg, men klar over at jeg veier myyyye mer nå enn da. Jeg går ikke på noe sport og jeg har et lite problem med at jeg ikke tørr trene blant andre. Føler jeg totalt driter meg ut fordi folk stirrer alltid når jeg er å trener. Har et lite problem med at jeg spiser usunt hver eneste dag, skammer meg stort men syns det er umulig takke nei eller ikke kjøpe noe søtt når jeg først har penger. Derfor er det så klart mitt problem at jeg er i denne knipen men la gå, nå må jeg skjerpe meg. 

Jeg har lyst til å trene magen og rumpa som fokus, der jeg vil ende opp med å ha smalere midje og tynnere mage - litt større rumpe men beholde litt fyldige store lår. Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å få til dette resultatet? Vet så klart det tar tid og det har med hvilken mat man spiser også men jeg lurer på hvilke øvelser det er som passer, både med og uten vekter. Også så klart om løping/gåing ute er noe som passer seg fint, så er det fint om dere kan si det også. Tusen takk på forhånd.

Anonymkode: 26341...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å punktslanke. For å gå ned i vekt  du gjøre om kostholdet ditt! Trening er gram og mat er kilo!

Jeg har aldri sett en overvektig person med sprettrumpe og flat mage, med mindre det er operert. Jeg tror ikke det er mulig å kun stramme opp noen steder, for kroppen henger jo sammen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mjauritz skrev:

Det er umulig å punktslanke. For å gå ned i vekt  du gjøre om kostholdet ditt! Trening er gram og mat er kilo!

Jeg har aldri sett en overvektig person med sprettrumpe og flat mage, med mindre det er operert. Jeg tror ikke det er mulig å kun stramme opp noen steder, for kroppen henger jo sammen. 

at det ikke er mulig er helt feil. Er bare å ta deg en tur på instagram så finner du veldig mange jenter. Og jeg er ikke på utkikk etter å være overvektig? Så skjønner ikke hvor du ville med den setningen. 

Anonymkode: 26341...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

at det ikke er mulig er helt feil. Er bare å ta deg en tur på instagram så finner du veldig mange jenter. Og jeg er ikke på utkikk etter å være overvektig? Så skjønner ikke hvor du ville med den setningen. 

Anonymkode: 26341...fe0

Nei, nå tuller du? Du må nesten lese deg opp litt, for å se disse jentene på instagram og tro at du uten videre kan trene deg til en sånn kropp er så feil. Veldig mange av dem er enten operert, eller så er de bygd slik i kroppen. Mange fra feks Brasil eller afrikanske land har veldig annerledes kroppsbygning enn norske jenter (går utifra at du er norsk). 

Men du er jo overvektig! Med vekten du oppga er du på allerede på grensen til fedme, og du sier du veier myyyyyye mer så da tenker at du rett og slett er under kategorien fedme. Om du er på "utkikk" etter å være overvektig har ingenting å si, det er realiteten! Du kan ikke bare trene mage og tro at du får kroppen til Amber Rose, for det er ikke sånn det fungerer! 

Punktslanking går ikke! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

at det ikke er mulig er helt feil. Er bare å ta deg en tur på instagram så finner du veldig mange jenter. Og jeg er ikke på utkikk etter å være overvektig? Så skjønner ikke hvor du ville med den setningen. 

Anonymkode: 26341...fe0

Jeg tror du misforstår. Det er mulig for noen å ha den fysikken akkurat DU ønsker deg, men det er ikke nødvendigvis mulig for deg. Når vi går ned i vekt, har vi dessverre ikke garantier for hvor fettet forsvinner føst. Har du en typisk kvinnefasong, vil du kanskje være heldig, og oppleve at magen fortere blir slank enn hofter og lår. Når det er sagt, vil noen si at de opplever å få en spretten rumpe og muskuløse lår av å trene baseøvelser + riktig kosthold. Knebøy er et eksempel på en slik baseøvelse. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Først så dere kanskje kan hjelpe mer skriver jeg litt om meg selv. Jeg er en 16 år gammel jente, nærmere 1.80cm og sist jeg veide meg veide jeg 94kg, men klar over at jeg veier myyyye mer nå enn da. Jeg går ikke på noe sport og jeg har et lite problem med at jeg ikke tørr trene blant andre. Føler jeg totalt driter meg ut fordi folk stirrer alltid når jeg er å trener. Har et lite problem med at jeg spiser usunt hver eneste dag, skammer meg stort men syns det er umulig takke nei eller ikke kjøpe noe søtt når jeg først har penger. Derfor er det så klart mitt problem at jeg er i denne knipen men la gå, nå må jeg skjerpe meg. 

Jeg har lyst til å trene magen og rumpa som fokus, der jeg vil ende opp med å ha smalere midje og tynnere mage - litt større rumpe men beholde litt fyldige store lår. Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å få til dette resultatet? Vet så klart det tar tid og det har med hvilken mat man spiser også men jeg lurer på hvilke øvelser det er som passer, både med og uten vekter. Også så klart om løping/gåing ute er noe som passer seg fint, så er det fint om dere kan si det også. Tusen takk på forhånd.

Anonymkode: 26341...fe0

Siden du bare er 16 år gammel synes jeg at du skal snakke med foreldrene dine eller noen andre voksne du stoler på (annen familie eller kanskje helsesøster på skolen din). Tolker det som at du ikke klarer å begrense usunn mat, og det kan være noe du bør ta tak i. 

Når det er sagt får du ikke en "slankere midje og tynnere mage" av noen som helst øvelser. Dette handler i stor grad om fettprosent, og for å redusere denne er det nødvendig med et sunt og variert kosthold i passelige mengder, gjerne i kombinasjon med fysisk aktivitet. Dersom du synes det er vanskelig å trene sammen med andre, så kan kanskje tur/løping i skogen være noe for deg? Det viktigste er at du finne deg aktiviteter du trives med og som du utfører. Det jeg prøver å si er at om du alle som sekstenåring veier nærmere hundre kilo bør kanskje fokuset ditt være på å spise sunt og bevege kroppen, ikke se på bilder på Instagram og ønske at du oppnår denne kroppen med spesifikke øvelser.

Anonymkode: a31cc...ab7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å bite tenna samme å trene likevel. På treningssenter så er ofte folk mer opptatt med sin egen trening, enn hva andre gjør. Om du f.eks. løper ute, så er det ikke usannsynlig at du får noen blikk men jeg vet MANGE ser litt ekstra på de som løper og er overvektig, fordi de blir imponert over at de faktisk gjør noe med vekta/helsa si :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 22.14, mjauritz skrev:

Det er umulig å punktslanke. For å gå ned i vekt  du gjøre om kostholdet ditt! Trening er gram og mat er kilo!

Jeg har aldri sett en overvektig person med sprettrumpe og flat mage, med mindre det er operert. Jeg tror ikke det er mulig å kun stramme opp noen steder, for kroppen henger jo sammen. 

Sant at punktslanking ikke er mulig, således får man ikke påvirket hvor fettet forsvinner først og hvor det først kommer tilbake etc.

Dog, dersom man har kraftige legger så vil disse virke mindre dersom man trener lårene kraftigere. Ergo, om man trener en nabo-muskel så vil den vokse og området ved siden av vil således virke mindre om du skjønner?

Således kan man "blåse opp" noen områder mens man ikke gjør det ved andre, og således endre hvordan andre ser enn, er hvordan man trener muskelvevet som avgjør om det vokser mye eller mindre - så man trener for lite muskelvekst i områder man vil dempe og for større muskelvekst i områder man vil fremheve.

Fettfordelingen er dog den samme uansett, men således fremstår kroppen forskjellig ut fra hvordan man har trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Først så dere kanskje kan hjelpe mer skriver jeg litt om meg selv. Jeg er en 16 år gammel jente, nærmere 1.80cm og sist jeg veide meg veide jeg 94kg, men klar over at jeg veier myyyye mer nå enn da. Jeg går ikke på noe sport og jeg har et lite problem med at jeg ikke tørr trene blant andre. Føler jeg totalt driter meg ut fordi folk stirrer alltid når jeg er å trener. Har et lite problem med at jeg spiser usunt hver eneste dag, skammer meg stort men syns det er umulig takke nei eller ikke kjøpe noe søtt når jeg først har penger. Derfor er det så klart mitt problem at jeg er i denne knipen men la gå, nå må jeg skjerpe meg. 

Jeg har lyst til å trene magen og rumpa som fokus, der jeg vil ende opp med å ha smalere midje og tynnere mage - litt større rumpe men beholde litt fyldige store lår. Er det noen øvelser jeg kan gjøre for å få til dette resultatet? Vet så klart det tar tid og det har med hvilken mat man spiser også men jeg lurer på hvilke øvelser det er som passer, både med og uten vekter. Også så klart om løping/gåing ute er noe som passer seg fint, så er det fint om dere kan si det også. Tusen takk på forhånd.

Anonymkode: 26341...fe0

Når du er så overvektig som du sannsynligvis er nå (om du så lå runt 94 kg fortsatt er det veldig mye for en 16 år gammel jente som ikke er 185 høy), så er det ikke å forme kroppen og beholde fyldighet på enkelte deler av kroppen du trenger å fokusere på, men å redusere fyldigheten generelt. Når du er så overvektig, har du sannsynligvis en del muskler under fettet, siden det er tungt for kroppen å dra på såpass mye overvekt i seg selv.


Dog, hvordan muskelsammensetningen din er, og hvordan kroppen din er bygget for å se ut, finner du ikke ut før du er nede i noe nærmere normal fettprosent. Å tenke på å beholde fyldige lår og få smalere midje når du ikke greier slutte spise usunt, er bortkastet tid. Å beholde fyldige lår blir nok ikke noe problem, det største problemet ditt er å redusere det andre som er fyldig.

 

Det er ingen øvelser som kan gi deg Kardashian/Jenner-kropp- når du bare på damene i den familien, ser du jo at det faktisk er forskjell på hva slags kropp de greier å oppnå, og de deler gener, og sannsynligvis kirurg.

 

Trening blant andre er kjempeskummelt i begynnelsen uansett hva du veier, og nok mye verre hvis du er stor, men er det ikke ganske stress å være overvektig tenåring uansett? Når folk ser deg trene, ser de en person som aktivt gjør noe med livssituasjonen sin, som gjør en innsats, og som er sprek selv om hun er stor. Vis meg noen som ikke blir minst litt imponert av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du først går ned i vekt, vil du fort se hvor fettet på kroppen forsvinner først. Dersom det ikke viser seg at du har veldig fyldige lår naturlig når magen begynner å bli flat, kan du trene styrke med fokus på rumpe/ben for å prøve å øke volumet her. MEN, du er bare 16 år. Dersom jeg var deg ville jeg nok rådført meg med lege, personlig trener eller dine foreldre. Gjerne en kombinasjon av disse :) 

Lykke til!

Anonymkode: 1117d...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å punktslanke seg, men det sies jo at fettet på magen er det som forsvinner først (selvom det ikke gjør det hos meg). Hvis du er helt utrent er det viktigste å starte rolig og fokusere på teknikk, ellers blir du skadet etter ei uke. Som kondisjonstrening vil jeg anbefale intervaller (f.eks 4x4, google hvis du ikke vet hva det er) for raskest fremgang. Det passer fint å trene kondisjon ute, og du kan jo bruke terrenget som motstand. Av styrkeøvelser anbefaler jeg øvelser som trener store muskelgrupper, som push-ups (begynn på knærne), knebøy, planken osv. Det finnes masse artikler og tips om enkle øvelser du kan gjøre uten utstyr, hvis du bare googler litt. Å trene uendelige varianter av situps vil jeg ikke anbefale, da du som sagt ikke kan punktslanke magen. Fokuser på øvelser som trener hele kroppen, så vil midjen bli smalere uansett.

Ser ikke noe galt i å begynne med trening når du er 16, så sant du ikke skal drive med ekstrem slanking, men å snakke med en personlig trener eller liknende for å få tips til å komme i gang er sikkert ikke så dumt. 

 

Anonymkode: c8137...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 22.25, AnonymBruker skrev:

at det ikke er mulig er helt feil. Er bare å ta deg en tur på instagram så finner du veldig mange jenter. Og jeg er ikke på utkikk etter å være overvektig? Så skjønner ikke hvor du ville med den setningen. 

Anonymkode: 26341...fe0

Du er klar over at sånne kropper er godt hjulpet av det som kalles BBL, korsetter og photoshop? Her er litt om BBL (brazilian butt lift). Ikke at jeg i det hele tatt mener at du skal vurdere dette, heller bare for å forklare deg at mange av de kroppene du ser på IG er et dårlig kroppsideal. Noen fjerner også ribbein til og med for å få en smalere midje. Du kommer sannsynligvis aldri til å oppnå den kroppen du vil ha på naturlig vis uansett. :)
 

Sitat

Rumpeforstørrelse med eget fett blir i dag sett på som «idealmetoden»  fordi det kun brukes dine egne celler til å forstørre og ikke kunstige implantater. Metoden er altså helt naturlig hvor du kun gjør en «intern forflytning» med ditt eget fett, det vil si du tar fett fra de delene av kroppen hvor du har noe ekstra som du vil bli kvitt og fyller der du ønsker det. Hos oss gjøres rumpeforstørrelse med overføring av eget fett ved hjelp av vann-assistert fettoverføring (trykk her for mer informasjon om teknikken).

Selve inngrepet gjøres ved at maskinen løsner fettet ved hjelp av lunkent bedøvelsesvann og suger ut fettet under lavt trykk. Deretter filtreres fettet slik at de beste fettcellene kan overføres til de delene av rumpa som trenger ekstra volum. Avhengig av hvor mye fett du har på kroppen, er det vanlig å kunne overføre opptil mange hundre milliliter med fett per rumpeball under et enkelt inngrep.

Den gode nyheten til deg, etter jeg nå har knust drømmen om å ha midje som en 12-åring, kokosnøttrumpe og lår stramme nok til at du kan bounce ping pong-baller på de, er at ved endring av livsstil oppnår du goder langt viktigere enn en drømmekroppen. :D Risikoen for hjerte og karsykdommer går ned i tillegg til risikoen utvikling av diabetes. "Kjedelig" å høre på som 16-åring, men allikevel litt av en premie, hvis man tenker over det! 

Når det kommer til følelsen av at folk stirrer og at jeg driter meg ut - kjenner jeg meg veldig godt igjen. Dette til tross for at jeg trener ofte og er relativt sprek. Tror det er en frykt de fleste (utenom bolergutta som tøffer seg) har, om det er noen trøst. ;) Sannheten er dog at de fleste har nok med seg selv. Når jeg ser folk som nettopp har begynt å trene, tenker jeg bare at det er helt supert at de gjør endringer! Kan hende det er derfor du føler at folk stirrer ekstra, fordi de faktisk gjør det og tenker at det er flott at du har begynt å trene.

Når det kommer til hva slags trening du burde gjøre for å oppnå ditt ønskede resultat, er det klart at noe er mer effektivt enn andre ting. Jeg tror allikevel det er viktig å finne noe man synes er GØY! For å ha en aktiv livsstil og bruke endel timer ila uken, mnd og år fremover på en/flere aktivitet(er), tror jeg forutsetningen for og lykkes er størst dersom man finner noe man virkelig trives med. All aktivitet er uansett bedre enn å sitte foran pc'en å glo. Det samme tror jeg og gjelder kosthold. Dette skal være en livsstil du kan leve med fremover. Begynn i det små med å kutte ut snacks f.eks. med knaskegulrøtter, mindre porsjoner, renere mat. Og ikke heng deg så altfor mye opp i kropp, det er et flott bonus, men burde ikke være hovedmotivasjonen. Da kommer du sannsynligvis til å gå lei alt styret, før du har drømmekroppen. 

Til slutt vil jeg bare si lykke til, jeg heier på deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å lese alle svarene du har fått, men en måte å "beholde" lår og rumpe er rett og slett å få mer muskler på de stedene. Hvor fettet forsvinner raskest er forskjellig fra person til person, og du kan ikke gjøre noe for å endre det. Er du heldig, mister du det raskest på magen. 

Jeg tror at grunnen til at folk stirrer på deg er at du ser mye på alle de andre for å "sjekke" om du blir glanet på. Jeg har sett noen sånne og det lyser usikkerhet lang vei. Bare drit i hva de andre gjør og fortsett med ditt. Jo oftere du drar på treningsstudio, jo raskere venner du deg til det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...