Gå til innhold

Dere som selger designervesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge et par av designerveskene mine. Når dere selger vesker i høy prisklasse, for eksempel Chanel, Hermes etc, hvordan foregår betalingen? Tenker på hvis dere møter kjøper og overleveres vesken personlig. Tar dere i mot kontanter eller overføring via nettbank? Et problem med nettbank er jo at kjøper kan gå inn i nettbanken etter leveransen og avbryte pengeoverføringen. 

Så hvordan gjøre dere det som som selger en del designervesker? :)

Anonymkode: e390d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg Vipps app på mobilen og krev at kjøper også skaffer seg den før oppmøte. Ved betaling via Vipps får du bekreftelse med en gang, og pengeoverføringen KAN IKKE avbrytes i etterkant. Er det gjort, så er det gjort, pengene er overført.

Har man Dnb, får man pengene på sekundet. Har man annen bank, tror jeg man må vente til dagen etter med å se de på konto, men bekreftelsen får man i Vipps app'en med en gang. Overførselen kan uansett ikke avbrytes. Så når kjøper har betalt for vesken med sin Vipps app, sjekker du bare din egen Vipps, og der står bekreftelsen. Da er det greit og trygt å overlevere varen du selger.

Ellers er det kontanter som gjelder. Men å vandre rundt med tusenvis av kroner i cash på seg er litt utrygt da, særlig om noen uærlige sjeler ser at pengene overleveres, eller at du er uheldig og utsettes for lommetyver tilfeldigvis.

Jeg digger Vipps appen! Bruker den hver gang det er mulig, og de fleste har den faktisk. Har solgt flere ting på Finn de siste månedene, både i forbindelse med flytting og etter innflytting. Klær og møbler, alt blir betalt med Vipps. Senest tidligere denne uka solgte jeg en kåpe til 1400,- kr og fikk betalt med Vipps. Siden både jeg og kjøper har Dnb som bank, var pengene på konto øyeblikkelig (jeg sjekket saldoen, pengene var på plass og så fikk hun overlevert kåpen).

Anbefaler deg å laste ned appen i dag, og når du gjør avtaler med kjøpere, be dem om å laste ned appen også i forveien så alt er klart når dere møtes ved overlevering. Det finnes vel en mobil app til for mobilbetalinger, men jeg husker ikke helt hva den heter og den er ikke like vanlig og utbredt som Vipps. Het den MobilePay tro? Fra Sparebank1, tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Million skrev:

Skaff deg Vipps app på mobilen og krev at kjøper også skaffer seg den før oppmøte. Ved betaling via Vipps får du bekreftelse med en gang, og pengeoverføringen KAN IKKE avbrytes i etterkant. Er det gjort, så er det gjort, pengene er overført.

Har man Dnb, får man pengene på sekundet. Har man annen bank, tror jeg man må vente til dagen etter med å se de på konto, men bekreftelsen får man i Vipps app'en med en gang. Overførselen kan uansett ikke avbrytes. Så når kjøper har betalt for vesken med sin Vipps app, sjekker du bare din egen Vipps, og der står bekreftelsen. Da er det greit og trygt å overlevere varen du selger.

Ellers er det kontanter som gjelder. Men å vandre rundt med tusenvis av kroner i cash på seg er litt utrygt da, særlig om noen uærlige sjeler ser at pengene overleveres, eller at du er uheldig og utsettes for lommetyver tilfeldigvis.

Jeg digger Vipps appen! Bruker den hver gang det er mulig, og de fleste har den faktisk. Har solgt flere ting på Finn de siste månedene, både i forbindelse med flytting og etter innflytting. Klær og møbler, alt blir betalt med Vipps. Senest tidligere denne uka solgte jeg en kåpe til 1400,- kr og fikk betalt med Vipps. Siden både jeg og kjøper har Dnb som bank, var pengene på konto øyeblikkelig (jeg sjekket saldoen, pengene var på plass og så fikk hun overlevert kåpen).

Anbefaler deg å laste ned appen i dag, og når du gjør avtaler med kjøpere, be dem om å laste ned appen også i forveien så alt er klart når dere møtes ved overlevering. Det finnes vel en mobil app til for mobilbetalinger, men jeg husker ikke helt hva den heter og den er ikke like vanlig og utbredt som Vipps. Het den MobilePay tro? Fra Sparebank1, tror jeg.

 

Jeg bruker vipps ofte. Men vipps har vel en øvre grense over hvor mye man kan overføre på en gang? Veskene koster jo gjerne godt over 10000 kr. 

Anonymkode: e390d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vipps.no/sos-pm-bm.html

" Hvis du sender store beløp, eller når grensen på 22 000 kroner, må du identifisere deg med BankID/BankID på mobil. Den maksimale grensen er 250 000 kroner per år. Har du ikke BankID/BankID på mobil kan du bare sende inntil 22 000 kr pr år"

Jeg solgte et møbel til noen tusen en gang, og da Vippset kjøperen bare over beløpet i to deler. Det lar seg gjøre å omgå systemet sånn, når det gjelder beløpsgrense pr transaksjon iallfall.
Det ser ut som grensene skal holde for å kunne selge designervesker.

Hvis jeg husker riktig, er det gebyr for å sende over større beløp. Se her:

" Det koster ingenting å vippse penger til venner så lenge beløpet er under 5 000 kroner. Skal du vippse 5 000 kroner eller mer koster det 1 % av beløpet.  "

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker vipps ofte. Men vipps har vel en øvre grense over hvor mye man kan overføre på en gang? Veskene koster jo gjerne godt over 10000 kr. 

Anonymkode: e390d...4aa

Du kan vel uansett Vippse flere ganger?

Anonymkode: e0e8a...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, teblad skrev:

Nå må du være forsiktig med å nevne at du har luksusvesker:

 

Hvorfor det?

Anonymkode: e390d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel uansett Vippse flere ganger?

Anonymkode: e0e8a...dbe

Har ikke prøvd det før. Husker bare at det var litt problemer å vippse over et litt større beløp til et familiemedlem tidligere. 

Anonymkode: e390d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mariss@68 skrev:

Finn.no har en sikker betalingsløsning. 

Joda, super for kjøper. Men bruker ikke den som selger. Ihvertfall ikke av dyre ting. 

 

Anonymkode: e390d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved salg av varen over tusen kroner så bruker jeg enten oppkrav eller at vare og penger bytter eier samtidig. Altså kontant betaling. Dyrere varer der det kan bli diskusjon om varens kvalitet ol. Sender jeg ikke, de får kunden møte meg face too face for at handelen skal finne sted. Aldri vært noe problem. 

Det verste er å sitte med mye kontanter etter et slikt salg og må dra i banken for å få dem på konto. 

Anonymkode: 2a052...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved salg av varen over tusen kroner så bruker jeg enten oppkrav eller at vare og penger bytter eier samtidig. Altså kontant betaling. Dyrere varer der det kan bli diskusjon om varens kvalitet ol. Sender jeg ikke, de får kunden møte meg face too face for at handelen skal finne sted. Aldri vært noe problem. 

Det verste er å sitte med mye kontanter etter et slikt salg og må dra i banken for å få dem på konto. 

Anonymkode: 2a052...6dc

Festlig hvis det viser seg at kontantene ikke er ekte penger :/

Anonymkode: e390d...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått for en betalingsmåte som skjer senere når det er snakk om store penger. Skal du levere veskene fra deg med en gang, må du også få pengene med en gang for å sikre at du får betalt. Et alternativ er at vedkommende kommer, ser veskene, blir fornøyd med at de er ekte, dere går sammen til postkontoret og sender de til vedkommendes adresse rekommandert. Vedkommende får da ikke veskene fra posten før h*n har betalt for dem. Jeg er dog litt usikker på denne ordningen. Dobbeltsjekk gjerne med posten. 

Endret av teblad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen i det heile tatt gidder å kjøpe en liten veske til mange tusen kroner!

Anonymkode: 3bc26...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen i det heile tatt gidder å kjøpe en liten veske til mange tusen kroner!

Anonymkode: 3bc26...06c

Den ene vesken tjente jeg faktisk 14000 kr på ved et salg. Vet ikke om noen banker som gir den renten ;)

Anonymkode: e390d...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den ene vesken tjente jeg faktisk 14000 kr på ved et salg. Vet ikke om noen banker som gir den renten ;)

Anonymkode: e390d...4aa

Det er mange som henger seg opp i prisen på veskene, men å se på egen økonomi er kjedelig. Det er morsommere å dømme andres forbruk☺️

Jeg har selv tjent på mine veskesalg, men det er ikke noe man skryter om. 

Anonymkode: 67d29...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...