Gå til innhold

Gode nyheter! Regjeringen vil sende ut 1600 somaliere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper dette bare er starten. Mange flere som burde blitt sendt ut.

Anonymkode: 5b7d5...49f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig at man blir sent fra rike Norge med mye gratis penger til fattige Somalia og et fattigere liv uten NAV. Det føles rett og slett urettferdig at man mister goder man ikke har krav på som diverse NAV stønader og retten å være her. Helt grusomt uten tvil! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat somaliere? Det må jo finnes asylsøkere fra andre land som kunne ha blitt sendt ut før. Asyl er et middel som skal brukes dersom man står i fare for sitt eget liv i hjemlandet. Blir hjemlandet vurdert som trygt, så har man strengt tatt ikke rett på asyl. Jeg sier ikke at alle somaliere skal få bli i Norge, men jeg lurer på om det har noe med den generelle motviljen i det somaliske miljøet mot å integreres i det norske samfunnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen hundre tusen andre og ja, men alt hjelper.

Anonymkode: 5b7d5...49f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, The Kitten skrev:

Hvorfor akkurat somaliere? Det må jo finnes asylsøkere fra andre land som kunne ha blitt sendt ut før. Asyl er et middel som skal brukes dersom man står i fare for sitt eget liv i hjemlandet. Blir hjemlandet vurdert som trygt, så har man strengt tatt ikke rett på asyl. Jeg sier ikke at alle somaliere skal få bli i Norge, men jeg lurer på om det har noe med den generelle motviljen i det somaliske miljøet mot å integreres i det norske samfunnet. 

Hvorfor ikke somaliere? Antagelig har UDI nettopp endret syn på forholdene i Somalia, slik at de kan returneres til Somalia nå.

Jeg tror ikke UDI og regjeringen behandler somaliere annerledes enn andre.Det er ikke slik at det sitter en hater og stempler "Utvisning" i papirene til folk, så kommer politiet og setter de på flyet. De får en grundigere behandling enn det.

Advokatstanden gnir seg i hendene. Nye klienter. Norge betaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Flott at regjeringen har begynt å rydde opp. Men det kommer til å bli et tilbakefall om venstre siden kommer til makt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somalere har en lei tendens til å ikke ville integrere seg og til å hate vesten. Det ser man på sysselsettingsstatestikken. Og ikke kom med at det er det norske samfunnet som holder dem utenfor (slik de selv sier). Mennesker fra andre land får jobb selv om de også sender inn søknader med utenlandsk navn øverst i curriculum vitae. Derfor et ekstra stort fokus på disse folka. Helt naturlig og veldig OK. Håper de sender ut alle somalere som enda ikke har norskt pass. Helst i går...

 

En veldig god kollega av meg er somaler. Selv hun sier at hun hater somalere pga innstillingen deres. Kulturen er veldig ulik vår, og det gjør det vanskelig å integrere dem. FOR mange somalere er en ren trussel for det fredelige samfunnet vårt. De hater oss, men synes det er helt ok å ta pengene våre.
MIn kollega er selv omskjært, det ble gjort med et glasskår og har skadet henne for livet. Hun har måttet gjennomgå flere rekonstruktive operasjoner. Ikke rart hun er bitter på eget folkeslag...

Anonymkode: ade2b...9b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at krigsflyktninger skal returnere til hjemlandet når det er blitt bedre der. De trengs å bygge opp landet. Mange Nordmenn som kom tilbake til Norge etter 2.verdenskrig, så hvorfor folk fra Somalia skal få permanent oppholdstillatelse skjønner jeg ikke. Og ikke kom med at man ikke kan reise tilbake pga barna, de gjør veldig mye for å holde ungene sine mest mulig fjern fra norsk samfunn.

Anonymkode: 60612...93e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De somalierne jeg kjenner reiser på ferie til hjemlandet flere ganger i året, så jeg skjønner ikke helt at det skal være utrygt der ? Og da er det jo på sin plass at flyktninger som ikke behøver beskyttelse sendes tilbake. 

Anonymkode: 58b72...826

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De somalierne jeg kjenner reiser på ferie til hjemlandet flere ganger i året, så jeg skjønner ikke helt at det skal være utrygt der ? Og da er det jo på sin plass at flyktninger som ikke behøver beskyttelse sendes tilbake. 

Anonymkode: 58b72...826

Det gjelder ikke bare somaliere, bosnier gjør også dette, vet om noen bosniere som har 2 hus i Bosnia som de eier og bor i når de er på ferie der., og de har 2 hus i Norge + at de får en god slump penger av nav for å passe sine gamle foreldre. De har 3 biler de har heller ikke noen godt betalte jobber. Dette er en familie på 2 voksne med 3 voksne barn.

Det er til å bli provosert av, hvorfor ikke reise hjem å bygge opp landet sitt? Nei for da mister man nav pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

20-30% av alle somalierne i landet er litt mer enn en dråpe

Anonymkode: 81bee...b1c

Etter syv år i Norge får de statsborgerskap og forsvinner fra statistikkene. Man slutter ikke plutselig å være somalier etter syv år. 

1600 er en dråpe i havet.

Anonymkode: 95c06...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter syv år i Norge får de statsborgerskap og forsvinner fra statistikkene. Man slutter ikke plutselig å være somalier etter syv år. 

1600 er en dråpe i havet.

Anonymkode: 95c06...d6d

Ikke før de er 3. generasjon, 2. generasjon er med i tallene, og det er disse et er flest av. Somalierne har ikke vært lenge i Norge, og nå sendes de ut i hopetall.

Anonymkode: 81bee...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 23.50, The Kitten skrev:

Hvorfor akkurat somaliere? Det må jo finnes asylsøkere fra andre land som kunne ha blitt sendt ut før. Asyl er et middel som skal brukes dersom man står i fare for sitt eget liv i hjemlandet. Blir hjemlandet vurdert som trygt, så har man strengt tatt ikke rett på asyl. Jeg sier ikke at alle somaliere skal få bli i Norge, men jeg lurer på om det har noe med den generelle motviljen i det somaliske miljøet mot å integreres i det norske samfunnet. 

Det handler om at

1 Somalia vurderes som trygt

2 At det er mange urettmessige asylsøkere derfra som ikke har fått opphold

Alt det berører du jo selv i ditt innlegg, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du lurer på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...