Gå til innhold

800 kalorier om dagen?


HerKommerMummi

Anbefalte innlegg

Så på Skavlan, der var det en ekspert som anbefalte 800 kalorier om dagen i 8 uker for å gå ned i vekt. Da gikk man i gjennomsnitt ned 14 kilo. Han mente det var feil at man burde gå ned sakte hvis man skulle ned i vekt. Hva tror dere om dette?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Jeg mister motivasjonen hvis jeg ikke går raskt nok ned.

Anonymkode: 550bf...8cf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder for kraftig overvektige antar jeg? Høres ikke lurt ut om man er normalvektig og vil ned et par kilo.

Anonymkode: c2602...2fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HerKommerMummi skrev:

Så på Skavlan, der var det en ekspert som anbefalte 800 kalorier om dagen i 8 uker for å gå ned i vekt. Da gikk man i gjennomsnitt ned 14 kilo. Han mente det var feil at man burde gå ned sakte hvis man skulle ned i vekt. Hva tror dere om dette?

Eksperter vet best.😁

Anonymkode: 67f09...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg mister motivasjonen hvis jeg ikke går raskt nok ned.

Anonymkode: 550bf...8cf

Og når du er i mål da? Da går du jo åpenbart opp i vekt igjen, så hva er vitsen?  Det finnes bare en måte å gå ned i vekt på og det er varige livstidsendringer over tid. Derfor er rådet bare tull og for å selge bøker, siden de fleste som vil ned i vekt ikke har viljestyrke eller evne til å snu om livet sitt til noe positivt, og derfor trenger ekstremløsninger for å gå ned. Det er den samme ekstreme tankegangen som gjør at de er feite. Det er enten  eller, enten må man rase ned i vekt eller så må man spise langt over behov. Det starter med å snu den tankegangen. 800 kalorier i 8 uker. Bruk hodet, det er verken bærekraftig eller sunt for kroppen. Du kommer bare til å bli skranglete men likevel bære på masse fett og slapp hud. 

Anonymkode: 0a836...36f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde aldri fungert for meg, hadde jo vært dødsens sulten hele tiden. Tenk på all muskelmassen som forsvinner (med mindre man er svært overvektig da). Folk må seriøst smøre seg med litt mer tålmodighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det kan gå, hvis man holder ut å være konstant sulten i åtte uker uten å jukse, og ikke sprekker så det synger etterpå, og man ikke bryr seg om at det hovedsakelig er muskler man mister, og at familie og venner takler at vedkommende oppfører seg som en trassig treåring, og man ikke behøver å prestere på jobb osv osv. For dem som har mye som skal av, vil ikke 14 kilo gjøre så mye fra eller til, og for dem som har lite å ta av, er dette et opplegg som er mye mer skadelig og farlig enn overvekten. Eksperter er stort sett eksperter på å være eksperter. Men det er sikkert god TV. Det snakkes jo om etterpå. 

Anonymkode: fcc02...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg som bryter med kvinneguidens regler ang. Matinntak.  -Saraby, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike dietter er vel vist å kun virke på kort sikt? Nå har jeg ikke sett programmet men de fleste "eksperter" jeg kjenner sverger til å trene mer samt et ha et variert middelhavskosthold med lite raske karbohydrater? Noen sverger også til lavkarbo og periodisk faste. Men 800kcal pr. dag høres veldig lite ut. Kroppen vil gå på sparebluss og gjøre alt den kan for å få deg til å sprekke. Vil tro det krever en hinsides disiplin å fullføre samt holde vekten nede etterpå... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg mister motivasjonen hvis jeg ikke går raskt nok ned.

Anonymkode: 550bf...8cf

Det blir å skyte seg selv i foten, dumt altså, rett og slett fordi en kur bare er noe midlertidig og overgangen fra kur til å opprettholde en ny vekt er ekstremt vanskelig. Å skifte til en livsstil og la den samme livsstilen som skal opprettholde en ny vekt også skape vektnedgangen er den eneste metoden som statistisk kan sies å være en suksessfaktor. Dessuten er det ingen grunn til å skulle kjempe mot kroppen, det må man vis man skal ha ekstreme resultater - er helt unaturlig å gjøre det slik.

Det du burde søke er heller å få troen på at et nytt kosthold kan utgjøre en stor forskjell for deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksperter vet best.😁

Anonymkode: 67f09...b11

Det gjør dem ikke alltid nei, noen såkalte eksperter har ikke bare bra å komme med og å anbefale et inntak på 800kcal dag skulle diskvalifisert vedkommende fra debatten umiddelbart spør du meg.

Statistikk kan man lære mye av, den forteller klokkeklart hvilken metoder som er gode og hvilken som ikke er det. En streng diett med for mye kaloriunderskudd lykkes ikke mennesker med, er flere grunner til det da det er voldsomt vanskelig selv for de som kan mest om ernæring i overgangen fra en vektreduksjon til å opprettholde en ny vekt. Med så lavt kalori-inntak så har man alt påvirket kroppen så negativt at man må spise lite i starten selv når vekten skal opprettholdes. Når dette er vanskelig selv for dem med mye kunnskap om ernæring så sier det seg selv at for vanlige folk så blir det umulig, dessuten går nær samtlige tilbake til nær sagt sitt vante kosthold etter en vektreduksjon, noen går tilbake til det men forsøker å spise mindre (noe som igjen vil måtte være å kjempe mot egen kropp ett helt liv, det fungerer bare ikke).

Eksperter som uttaler slik har ikke en gang tatt seg bryet med å se på hva dem har gjort dem som reelt har lykkes, selvfølgelig har dem endret livsstil til noe dem har enkelt for å leve med - ingen kan kjempe mot naturen og egen fysiologi.

Grunnen til at slanke mennesker er slanke er nettopp vanene deres, er vaner som får folk til å legge på seg også - altså det er livsstilsvaner alt handler om og det er livsstilen så må endres. Det er den eneste veien til suksess.

At en ekspert uttaler annet endrer ikke det, jeg personlig misliker slike uttalelser sterkt og ser slike uttalelser som verdiløse og rett og slett falske forhåpninger. Det riktige å si er at overvekt tar tid å utvikle, og nei det går ikke kjemperaskt å få bort heller, jojo-effekten innhenter da nær samtlige og da blir alt fullstendig meningsløst.

Ingen burde gi så falske forhåpninger. Nå vet jeg ikke hvem som gav dem, men er sterkt uenig med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart det kan gå, hvis man holder ut å være konstant sulten i åtte uker uten å jukse, og ikke sprekker så det synger etterpå, og man ikke bryr seg om at det hovedsakelig er muskler man mister, og at familie og venner takler at vedkommende oppfører seg som en trassig treåring, og man ikke behøver å prestere på jobb osv osv. For dem som har mye som skal av, vil ikke 14 kilo gjøre så mye fra eller til, og for dem som har lite å ta av, er dette et opplegg som er mye mer skadelig og farlig enn overvekten. Eksperter er stort sett eksperter på å være eksperter. Men det er sikkert god TV. Det snakkes jo om etterpå. 

Anonymkode: fcc02...aa4

I teori er det mye som er mulig, hvor ofte det skjer i praksis er jo en helt annen sak.

Hadde ekspress-slanking hatt gode resultater så hadde det også vist i statistikker og vært anbefalt, det er det dog absolutt ikke, snarere advarer ekspertisen mot slike forventninger og maner til tålmodighet og at det er livsstilen som må endres permanent.

Endret livsstil er det som dog også har desidert best statistikk og det nær sagt samtlige som lykkes på sikt har lykkes med. Man må ta til seg hva statistikk forteller hva folk har lykkes med.

Å prøve noe statistikk forteller at folk ikke lykkes med blir bare tåpelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, made4u skrev:

I teori er det mye som er mulig, hvor ofte det skjer i praksis er jo en helt annen sak.

Hadde ekspress-slanking hatt gode resultater så hadde det også vist i statistikker og vært anbefalt, det er det dog absolutt ikke, snarere advarer ekspertisen mot slike forventninger og maner til tålmodighet og at det er livsstilen som må endres permanent.

Endret livsstil er det som dog også har desidert best statistikk og det nær sagt samtlige som lykkes på sikt har lykkes med. Man må ta til seg hva statistikk forteller hva folk har lykkes med.

Å prøve noe statistikk forteller at folk ikke lykkes med blir bare tåpelig!!

Jeg er ikke ute etter å diskutere med deg, men jeg tror dette i bunn og grunn handler om selvdisiplin.

Kilo vekk er kilo vekk, om du velger å gjøre det over tid med langvarig endring, eller om du tar harde grep og får det bort fort. For å ikke gå opp igjen handler det om hva man gjør etterpå. Det er ikke sånn at hvis du mister 20 kg på 4 mnder så er bundet til å gå opp igjen, for det handler om hvordan du gjør det etterpå.

Det er lettere å endre livsstil og unne seg noe i blant, men det tar lenger tid. Det å først nå målet og deretter endre livsstilen til sunnere enn før, men mer enn når man gikk ned er fult mulig. 

Alt handler om kontroll! Jeg har fått det til, og jeg tror alle andre kan det også, men det krever en del. Det er lettere å sprekke, og det er lettere å gå opp etterpå, men det er hva du gjør det til.

Rent statistisk sett er det jo nesten umulig å gå ned i vekt og bli der uansett hvordan du kommer deg dit, for det er som regel en god grunn for at du var stor i utgangspunktet, og det er den grunnen som er problemet når du har nådd målet. 

Jeg sprekker etter 3 uker om jeg går ned på en rolig og langsiktig måte. Da føler jeg det ikke går fort nok og ikke er verdt det. Pusher jeg på og vet at det er kun for en liten periode er det mye lettere. 

Som sagt, gått 2 år og jeg har ikke gått over 70 kg.

Anonymkode: 09d48...d58

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og usunt for helsa tror jeg.

Ja,man går ned,men å bli tynn er ikke alt her i livet. Man burde heller fokusere på å tilføre kroppen næring,og ha et godt og variert kosthold. Folk er så overopptatt av å bli tynne at de glemmer alt annet.

Anonymkode: 9e8b8...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tror dette i bunn og grunn handler om selvdisiplin.

Ikke selvdisiplin til å spise lite, man bør spise hva man føler for og metthets- og sult-signalet må få styre dette. Opplegg der man skal ha selvdisiplin til å spise lite er dødfødt, normalt spiser jo mennesker hva dem føler for.

Eneste selvdisiplin jeg kan si meg enig i er den at man må dra seg ut forbi dørstokken, altså aktivisere seg selv og ikke gro fast i sofaen. Man må også være disiplinert i den forstand at om man er på farten og trenger noe å spise, så handler man en frukt heller enn en sjokolade og drikker f.eks. Imsdal i stedet for Cola. Ergo er den eneste disiplin man trenger at man handler inn riktige matvarer og lager mye grønnsaker til middagen etc. Handler man riktig mat så kan man altså spise fri mengde, altså den mengden man føler for og som kroppen er tilfreds med, og det oppnår man resultater med selv om man spiser seg mett.

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt handler om kontroll!

Å kontrollere noe som blir unaturlig klarer ingen over tid, som f.eks. å begrense seg med de samme vanene som tidligere.

Å måtte kontrollere noe gir også mange følelsen av noe negativt, som å måtte kjempe mot noe og for mange blir dette sult (altså egen fysiologi da de misoppfattet tror det handler om å spise lite/mindre).

At mange som har hatt suksess sier at dem er overasket over hvor mye dem kan spise, ofte er dem overasket over dette da det er slik at man kan spise voldsomt mye mer frukt enn f.eks. sjokolade (og slik er det med alle matvaner, at dem har alternativer som er bedre) medfører at dem ofte er sjokkert over å kunne spise mer i mengde enn det dem gjorde tidligere - for det er jo ikke mengden mat man spiser som avgjør energi-inntaket men hvilken matvarer man putter i munnen. Det betyr at dem oppnår suksess uten å måtte kjempe mot noe og skulle måtte kontrollere seg selv ved å f.eks. stå imot sult.

Jeg har tro på dem som opplever positive endringer, som å ikke føle sult, kunne spise så mye dem føler for, opplever at slankingen går enklere enn dem trodde på forhånd, får mer energi og føler seg mer vell - noen kommer sågar dit at dersom de spiser drittmat så reagerer kroppen på denne og sier fra at dette vil ikke kroppen ha, altså at dem får en dårlig kroppslig følelse av å spise drittmat. Så også med sukker, spiser man riktig så vil kroppen ikke ha for mye av det, dem som spiser det blir da dårlig av mye mindre mengde enn tidligere og da begrenser inntaket seg selv - spiser man veldig riktig så vil ikke kroppen ha noe behov for noe usunt mer og da slipper man å kjempe imot sug og å måtte ha kontroll.

Ergo er det de positive opplevelsene som gir suksessen, ingen vanskelig kamp altså. Jeg har ikke tro på prosjekter som baserer seg på at man må ta seg selv i nakken og hele tiden føre en hard kamp, i lengden er det tapt. Derfor må man finne vellbehaget og de positive følelsene...

Det finner man ikke på strenge kurer som sågar påvirker vår egen fysiologi negativt (større muskelvev-tap, lavere forbrenning, mer sult).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, made4u skrev:

Ikke selvdisiplin til å spise lite, man bør spise hva man føler for og metthets- og sult-signalet må få styre dette. Opplegg der man skal ha selvdisiplin til å spise lite er dødfødt, normalt spiser jo mennesker hva dem føler for.

Eneste selvdisiplin jeg kan si meg enig i er den at man må dra seg ut forbi dørstokken, altså aktivisere seg selv og ikke gro fast i sofaen. Man må også være disiplinert i den forstand at om man er på farten og trenger noe å spise, så handler man en frukt heller enn en sjokolade og drikker f.eks. Imsdal i stedet for Cola. Ergo er den eneste disiplin man trenger at man handler inn riktige matvarer og lager mye grønnsaker til middagen etc. Handler man riktig mat så kan man altså spise fri mengde, altså den mengden man føler for og som kroppen er tilfreds med, og det oppnår man resultater med selv om man spiser seg mett.

Å kontrollere noe som blir unaturlig klarer ingen over tid, som f.eks. å begrense seg med de samme vanene som tidligere.

Å måtte kontrollere noe gir også mange følelsen av noe negativt, som å måtte kjempe mot noe og for mange blir dette sult (altså egen fysiologi da de misoppfattet tror det handler om å spise lite/mindre).

At mange som har hatt suksess sier at dem er overasket over hvor mye dem kan spise, ofte er dem overasket over dette da det er slik at man kan spise voldsomt mye mer frukt enn f.eks. sjokolade (og slik er det med alle matvaner, at dem har alternativer som er bedre) medfører at dem ofte er sjokkert over å kunne spise mer i mengde enn det dem gjorde tidligere - for det er jo ikke mengden mat man spiser som avgjør energi-inntaket men hvilken matvarer man putter i munnen. Det betyr at dem oppnår suksess uten å måtte kjempe mot noe og skulle måtte kontrollere seg selv ved å f.eks. stå imot sult.

Jeg har tro på dem som opplever positive endringer, som å ikke føle sult, kunne spise så mye dem føler for, opplever at slankingen går enklere enn dem trodde på forhånd, får mer energi og føler seg mer vell - noen kommer sågar dit at dersom de spiser drittmat så reagerer kroppen på denne og sier fra at dette vil ikke kroppen ha, altså at dem får en dårlig kroppslig følelse av å spise drittmat. Så også med sukker, spiser man riktig så vil kroppen ikke ha for mye av det, dem som spiser det blir da dårlig av mye mindre mengde enn tidligere og da begrenser inntaket seg selv - spiser man veldig riktig så vil ikke kroppen ha noe behov for noe usunt mer og da slipper man å kjempe imot sug og å måtte ha kontroll.

Ergo er det de positive opplevelsene som gir suksessen, ingen vanskelig kamp altså. Jeg har ikke tro på prosjekter som baserer seg på at man må ta seg selv i nakken og hele tiden føre en hard kamp, i lengden er det tapt. Derfor må man finne vellbehaget og de positive følelsene...

Det finner man ikke på strenge kurer som sågar påvirker vår egen fysiologi negativt (større muskelvev-tap, lavere forbrenning, mer sult).

Men man trenger absolutt ikke sulte seg! Det handler rett og slett om å være streng, altså å ha selvdisiplinen til at det ikke er greit å kose seg, ikke i helgen engang. Det handler rett og slett om en kort periode hvor du bytter ut all mat med varer med svært lavt kcal innhold. 

Jeg sultet meg ikke, jeg spiste når jeg var sulten, men jeg var kjempe påpasselig med hva jeg spiste, og det er forskjellen. Å gå ned i kalorier gjør ikke at du ikke kan spise noe.

Du ser dessverre bare en side av saken. For noen fungerer det ikke å gå ned 0,2 kg i uken, for det blir for lite og det blir demotiverende. Hele innlegget ditt passer veldig fint til hvordan man gjør det etter man har nådd målet! 

Det er forskjellige metoder som fungerer for forskjellige personer. Jeg mener ikke at dette er gulldietten som virker for alle - snarere tvert imot, men at du på en måte nekter for at det kan gå blir feil. 

Hvis man ikke vet hvordan å holde seg til 800kcal om dagen uten å være sulten så må man selvfølgelig ikke gjøre dette! Det handler om å lese seg opp, lære hva man trenger og ikke trenger og kutte ut det forbanna tullet om at "det er lov å kose seg litt i helgen" på diett. En sjokolade har ikke mindre kcal bare fordi det er lørdag.

Jeg har i motsetning til deg troen på at for å oppnå det du vil så må du jobbe for det. For meg ville det ikke fungert å bare kutte litt, men fremdeles kose meg. 
Jeg har lagt merke til deg i flere tråder her og det som går igjen er at du er veldig bastant på at din mening og dine teorier er de eneste riktige. Det virker ikke som du er åpen for å se at noe annet kan fungere for enkelte, og det gjør det umulig å diskutere med deg. Om noen liker å gå ned på mest mulig komfortable måte så greit, men for andre trenger de raske resultater og er villig til å gjøre det som trengs for å få det til. Ja det er høyere sjanse for å sprekke fordi du ikke kan "kose deg" hver helg, men for de som gjennomfører dette er det virkelig verdt det.

Anonymkode: 09d48...d58

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler rett og slett om en kort periode hvor du bytter ut all mat med varer med svært lavt kcal innhold. 

Å bytte ut i stedet for å kutte ut er definitivt veien å gå, å bytte ut drikke (brus med vann) er det enkleste sultmessig, bytter man en 200 grams sjokoladeplate med 1kg jordbær så har man bare der spart cnesten 800kcal ved å spise mer (ikke mindre) og ved å oppnå mer metthet. Så er positivt at du tenker på å bytte ut i stedet for å kutte ut.

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noen fungerer det ikke å gå ned 0,2 kg i uken, for det blir for lite og det blir demotiverende.

Synd at det er slik at mange finner det demotiverende at endringer faktisk tar tid.

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjellige metoder som fungerer for forskjellige personer.

Er en psykisk faktor dette heller enn noe fysisk, sunt kosthold og livsstilsendring har jo effekt på alle. Men jeg vet at noen må forby matvaner totalt for å få hodet med på ett opplegg, de har vanskelig for å etterleve at dersom man spiste ca 156 sjokolader i året tidligere, tre i uken, så spiser man 103 sjokolader mindre dersom man spiser en i stedet for tre i uken ved en endret vane. Åpner de for en så blir det gjerne mer, kutter dem det totalt så blir det enklere for dem det gjelder. Således kan helt ekstreme dietter være bedre for noens psyke, da det er det eneste hjernen deres klarer å forholde seg til, bastante rettningslinjer for hva dem kan og ikke. Problemet er bare at dess særere ett kosthold/diett er, jo vanskeligere blir den å følge varig og alt ramler i knas når de skal begynne å spise mer normalt igjen da dette klarer ikke psyken deres å håndtere - er liksom som alkoholikeren som ikke evner å bare drikke litt en sjelden gang slik de fleste av oss kan, dem må avstå totalt og det sitter jo i hodet slikt.

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke vet hvordan å holde seg til 800kcal om dagen uten å være sulten så må man selvfølgelig ikke gjøre dette!

800kcal om dagen er ekstremt lite, selv med gode kunnskaper om ernæring så må man tenke helt ekstremt om det skal gå uten å måtte kjempe mot sult. Selv 1500kcal pr.dag er vanskelig nok og krever drastiske endringer, for hannkjønn er sågar 1500kcal pr. dag veldig ekstremt og jeg vil si at 2000kcal pr. dag er hardt som pokker for hannkjønn.

Skal man gå så lavt så må man utelukke voldsomt mye og ellers gjøre alt riktig, må spise en betydelig andel grønnsaker i alle fall og må velge helt korrekt av andre varer også - er ikke verdt det slik jeg ser det, kostholdet blir for ensformig og kjedelig i vektreduksjonsfasen - dessuten blir det vanskelig når en ny vekt skal opprettholdes dersom man velger å ha slik hastverk. Huske på at VLCD-diettene som selges er på nær 600 kcal pr. dag, altså pulverkurene, jeg makter ikke å spise så mye grønnsaker at noe slik er gjennomførbart for egen del.

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i motsetning til deg troen på at for å oppnå det du vil så må du jobbe for det.

Man må jobbe for det slik jeg snakker om også, å velge frukt i stedet for sjokolade, vann i stedet for brus etc. gjør seg ikke av seg selv, man må bevisstgjøre seg egne valg. Dessuten er det fortsatt hardt for noen å ta seg en spasertur for å få mosjon i stedet for å sitte i sofaen og se på TV, så slike ting må man jo gripe fatt i. Dessuten frister det tidvis å velge lettvint ferdigmat som kan være kaloririk, i stedet for å handle gode råvarer å heller lage seg noe sunt og råvarebasert...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om å lese seg opp, lære hva man trenger og ikke trenger og kutte ut det forbanna tullet om at "det er lov å kose seg litt i helgen" på diett. En sjokolade har ikke mindre kcal bare fordi det er lørdag.

Enig med deg i at planlagte spisedager er noe tull, fatter ikke dem som har lagt inn slik. Dog kan man endre kostholdet sitt utrolig mye og ha god effekt, selv om man innimellom kjøper seg sjokolademilkshakes, det handler om at man velger usunt mye sjeldnere enn tidligere og det er den forandringen man har oppnådd totalt sett som gir resultatet - man skal kunne unne seg noe en gang i blant når man føler for det. Slankesuksess kan altså innebære å trøkke ned 200 gram sjokolade som man skyller ned med brus.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt merke til deg i flere tråder her og det som går igjen er at du er veldig bastant på at din mening og dine teorier er de eneste riktige. Det virker ikke som du er åpen for å se at noe annet kan fungere for enkelte

Spesielt i livsstils-debatten er jeg klokkeklar på hva jeg har tro på å ikke, et helt urikkelig stabeis der. Er mer fleksibel og åpen for andre syn i andre debatter, selv om jeg også der er bastant - dog kan meningene mine i andre debatter vært satt på spissen og således være mer ekstreme enn det dem virkelig er, slik er det ikke her i livsstils-debatten da her mener jeg det jeg sier fult og helt og jeg gir en veldig ærlig betraktning om hva jeg mener om ett opplegg og ikke minst hvorfor jeg mener som jeg gjør. Er ikke rom for annet i en ernærings-debatt slik jeg ser det, til det finnes det allerede for mange vill-ledende råd som er ytterst dårlige og det er dem jeg forsøker å rydde opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvordan det er mulig å gå ned bare 200 gram i uken på et moderat kaloriunderskudd? Altså, det er engang sånn at overvektige har det lettere for å gå ned i vekt enn normalvektige. Jo tynnere du er, jo vanskeligere er det å gå ned. Og til og med jeg som ikke hadde noe fett til overs på kroppen for 6 kilo siden har likevel mistet 6 kilo på 6 uker ved å ha dårlig matlyst pga kronisk sykdom og spist greit (sånn 1500 kcal daglig ca). Derfor synes jeg det er veldig vanskelig å tro at de som faktisk er overvektige sliter sånn med å gå ned i vekt om de faktisk har kontroll på det de spiser. Hadde jeg vært overvektig så hadde jeg jo rast ned i vekt lett som bare det, det er jo bare å spise mindre enn det man forbrenner + fysisk aktivitet. Jeg har en sterk mistanke om at de som klager over manglende vektnedgang ofte enten har en sykdom de ikke kjenner til (som f.eks stoffskiftesykdom) eller lyver til seg selv om hvor mye/lite de spiser og beveger seg aaaalt for lite. 

Anonymkode: 98dc6...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 kalorier om dagen? Tja, hvis du vil ta med deg en haug med muskler og livsglede i samme slengen! Dette kan jeg garantere (dersom du har arbeid/et noenlunde normalt aktivitetsnivå) du vil få store problemer med å opprettholde etter en kort stund. De kiloene du går ned vil du raskt legge på det igjen, med én gang du øker litt på kaloriene. Fettcellene blir stående åpne å skrike etter mer, og i og med at kroppen går i sparemodus vil du etter en stund oppleve problemer med å tenke (for lite fett fra maten), konsentrere deg, svetting eller frostrier med mer.

Anonymkode: b7ddc...ad9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...