Gå til innhold

Nabohund bjeffer døgnet rundt, konstant, hele tiden!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I begynnelsen ble jeg drit irritert. Men nå begynner jeg å bli alvorlig bekymret. Jeg er ingen dyreekspert men noe må være galt for at en hund skal bjeffe så høyt og konstant. Klokken 3 om natten. Klokken 3 om dagen. Hver eneste time. Det er til tider bare 30 sekunder pause fra bjeffingen. Det er så konstant at jeg ikke forstår at hunden har energi. Hvordan er det fysisk mulig at en hund kan bjeffe så og si hele tiden. Det er i et tettbebygd nabolag og har pågått en stund nå. Jeg vet ikke hvem som er eierne men er nesten sånn at jeg tror de må være narkomane eller har forlatt hunden. At den er desperat. Men hvordan har hunden energi til å bjeffe så mye?

Hva er galt med hunden? Hva skal jeg gjøre? Den hunden kan umulig ha det bra. Rart at den fortsatt holder på når det er så mange naboer som bor her. Ringer man politi eller dyreværn? 

Jeg overdriver ikke. Det er skikkelig ille. Den bjeffer nå. Har bjeffet i ett sett veldig lenge. Til og med om natten. 

Er det  noen som har en idé om hvorfor en hund kan bjeffe så mye? 

Anonymkode: c01cb...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En hund som bjeffer så mye har det ikke behagelig, det er egentlig alt jeg kan si, men det er sikkert flere her inne som har gode svar på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfelle ringer man politiet slik at de får sjekket opp under hvilke forhold denne hunden lever.

Anonymkode: 3f3f8...eb1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I begynnelsen ble jeg drit irritert. Men nå begynner jeg å bli alvorlig bekymret. Jeg er ingen dyreekspert men noe må være galt for at en hund skal bjeffe så høyt og konstant. Klokken 3 om natten. Klokken 3 om dagen. Hver eneste time. Det er til tider bare 30 sekunder pause fra bjeffingen. Det er så konstant at jeg ikke forstår at hunden har energi. Hvordan er det fysisk mulig at en hund kan bjeffe så og si hele tiden. Det er i et tettbebygd nabolag og har pågått en stund nå. Jeg vet ikke hvem som er eierne men er nesten sånn at jeg tror de må være narkomane eller har forlatt hunden. At den er desperat. Men hvordan har hunden energi til å bjeffe så mye?

Hva er galt med hunden? Hva skal jeg gjøre? Den hunden kan umulig ha det bra. Rart at den fortsatt holder på når det er så mange naboer som bor her. Ringer man politi eller dyreværn? 

Jeg overdriver ikke. Det er skikkelig ille. Den bjeffer nå. Har bjeffet i ett sett veldig lenge. Til og med om natten. 

Er det  noen som har en idé om hvorfor en hund kan bjeffe så mye? 

Anonymkode: c01cb...01d

Har du snakket med eieren? Er det folk hjemme der?

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først må du finne ut hvor hunden tilhører. Så kan du jo snakke til eierene om du finner dem og si at hunden er til sjenanse med all bjeffingen. Du kan også vise til Hundeloven. Men om du selv ikke vil, burde du kontakte politiet. De skal håndheve loven, og vil dra ut for å finne ut hvem som eier hunden og sjekke forholdende, samt snakke til eieren. 
Er du bekymret for hundens ve og vel, så kontakter du Mattilsynet, men dette kan du snakke med politiet om når du ringer dem. 
Hilsen CD

Anonymkode: 6a289...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først hvor den er og se på avstand om det haster å gripe inn! Om den står i klem, er forlatt eller lignende. Ikke gå bort til hunden, men hunder som bjeffer konstant har ofte smerter. Man hører gjerne på bjeffingen om det er "kjede-bjeffing" eller varsling fordi den forsøker å si ifra at noe er galt. Om det ikke ser tilsynelatende akutt ut så ring selvfølgelig politiet og Mattilsynet (gjør det uansett, men greit å se om det er akutt). Den kan for eksempel stå fast på kjetting og være forlatt av eier... Hvis den bjeffer konstant så høres det ut som noe mer enn bare at den kjeder seg.

Jeg ble en gang litt irritert for at jeg hadde en ku som gikk på beite nedenfor huset som bråkte noe forferdelig. Tenkte det bare var mas, men dagen etterpå gikk jeg bort for å se (ikke mine dyr altså). Viste seg at en kalv hadde satt seg fast og var i ferd med å miste livet. Så lær av min feil - sjekk vær så snill... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 18.48, AnonymBruker skrev:

I begynnelsen ble jeg drit irritert. Men nå begynner jeg å bli alvorlig bekymret. Jeg er ingen dyreekspert men noe må være galt for at en hund skal bjeffe så høyt og konstant. Klokken 3 om natten. Klokken 3 om dagen. Hver eneste time. Det er til tider bare 30 sekunder pause fra bjeffingen. Det er så konstant at jeg ikke forstår at hunden har energi. Hvordan er det fysisk mulig at en hund kan bjeffe så og si hele tiden. Det er i et tettbebygd nabolag og har pågått en stund nå. Jeg vet ikke hvem som er eierne men er nesten sånn at jeg tror de må være narkomane eller har forlatt hunden. At den er desperat. Men hvordan har hunden energi til å bjeffe så mye?

Hva er galt med hunden? Hva skal jeg gjøre? Den hunden kan umulig ha det bra. Rart at den fortsatt holder på når det er så mange naboer som bor her. Ringer man politi eller dyreværn? 

Jeg overdriver ikke. Det er skikkelig ille. Den bjeffer nå. Har bjeffet i ett sett veldig lenge. Til og med om natten. 

Er det  noen som har en idé om hvorfor en hund kan bjeffe så mye? 

Anonymkode: c01cb...01d

Ring politiet eller kontakt Mattilsynet. Du kan også kontakte NOAH via Facebook, og spørre:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Først må du finne ut hvor hunden tilhører. Så kan du jo snakke til eierene om du finner dem og si at hunden er til sjenanse med all bjeffingen. Du kan også vise til Hundeloven. Men om du selv ikke vil, burde du kontakte politiet. De skal håndheve loven, og vil dra ut for å finne ut hvem som eier hunden og sjekke forholdende, samt snakke til eieren. 
Er du bekymret for hundens ve og vel, så kontakter du Mattilsynet, men dette kan du snakke med politiet om når du ringer dem. 
Hilsen CD

Anonymkode: 6a289...709

Det bør man unngå, fordi man vet ikke hvordan eieren er. Jeg ville heller ha kontaktet Mattilsynet(noe jeg har gjort), eller ringt politiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 19.17, WinterDawn skrev:

Sjekk først hvor den er og se på avstand om det haster å gripe inn! Om den står i klem, er forlatt eller lignende. Ikke gå bort til hunden, men hunder som bjeffer konstant har ofte smerter. Man hører gjerne på bjeffingen om det er "kjede-bjeffing" eller varsling fordi den forsøker å si ifra at noe er galt. Om det ikke ser tilsynelatende akutt ut så ring selvfølgelig politiet og Mattilsynet (gjør det uansett, men greit å se om det er akutt). Den kan for eksempel stå fast på kjetting og være forlatt av eier... Hvis den bjeffer konstant så høres det ut som noe mer enn bare at den kjeder seg.

Jeg ble en gang litt irritert for at jeg hadde en ku som gikk på beite nedenfor huset som bråkte noe forferdelig. Tenkte det bare var mas, men dagen etterpå gikk jeg bort for å se (ikke mine dyr altså). Viste seg at en kalv hadde satt seg fast og var i ferd med å miste livet. Så lær av min feil - sjekk vær så snill... 

Kl 03:00 på natten er jo uansett veldig spesielt. Man bør definitivt kontakte noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hunden er nok forlatt. Ingen eiere ville holdt ut bjeffingen konstant. Eventuelt er det snakk om narkomane eiere som ligger i rus uten å høre noen ting. 

Av den grunn ville jeg ikke ventet med å ringe Politiet. Det er et dyr i nød. Jeg ville også varslet Mattilsynet. 

Anonymkode: a8939...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beklager at jeg gjødde, men det i lange øret klødde. Jeg beklager at jeg ulte, men jeg på forbipasserende skulte. Jeg beklager at du bekymrer deg, men min eier har nok forlatt meg. Ring politiet er du grei, så kanskje du kan få meg 🐾 

Med vennlig vofsing fra

Bjeff, Vaktbikkje

 

Anonymkode: 1c9ec...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Ikke normalt at en hund bjeffer døgnet rundt, her er det garantert  noe galt. Du burde absolutt ringe politiet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2016 den 20.41, Loki Laufeyson skrev:

Ikke normalt at en hund bjeffer døgnet rundt, her er det garantert  noe galt. Du burde absolutt ringe politiet

Ja, så absolutt. Man kan tilkalle enten Mattilsynet eller politiet ang slike saker. Tror politiet er beste alternativet i slike saker. Men leilighetsnummer bør man ha på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det?

Tenkte også at de som eier hunden kan være skadet/syk eller noe. Uansett så har ikke hunden det noe bra. Håper du har fått varslet noen, funnet ut av det.

Anonymkode: 2ad17...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...