Gå til innhold

Hva er din øyenfarge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 stykker med grønne øyne i en tråd med 78 svar. Sannsynlig når bare 1-3% i verden har grønne øyne. Litt flere i skandinavia men likevel:fnise: 

Anonymkode: 3f256...bd7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sånn farge som det her: https://www.google.no/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fblog.aclens.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F02%2FGreen_eye1-300x233.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.aclens.com%2FMost-Common-Eye-Color-c323.html&docid=NWliCNoLAO2MhM&tbnid=AvSVlVrLfISwLM%3A&w=300&h=233&hl=nb-no&client=safari&bih=648&biw=1024&ved=0ahUKEwjW7p_wjffPAhUFEiwKHcxPANIQMwgnKAYwBg&iact=mrc&uact=8

I det amerikanske passet mitt står dette som "hazel" og i det norske som "flerfarget". 😌

(Har blitt fortalt at mine er grønne, men jeg mener nå de er "hasselnøttgrønne" 👀). 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst
20 timer siden, Peanut skrev:

Er ikke også hazel en kombinasjon av både brun og grønn sammen? Også litt som lysebrune øyne med litt grønt i det? 

Endret av Black Amethyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. oktober 2016 den 19.31, Mis(s)Understood skrev:

Hasselnøtt

Bilderesultat for hazelnut eyes

Det der er vel mer "amber"? Det er jo nesten ikke noe grønt der, hvilket er en del av "hasselnøtt". "Amber" er jo virkelig sjeldent å ha da.

Anonymkode: 61dd5...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Black Amethyst skrev:

Er ikke også hazel en kombinasjon av både brun og grønn sammen? Også litt som lysebrune øyne med litt grønt det? 

Etter hva jeg vet har "hazel" elementer av brunt og grønt/blått/grått sammen. Som regel er det vel brunt innerst mot irisen, og så kan man ha gråe, blåe og grønne nyanser utover. Eventuelt har man og en mørkere limbalring helt ytterst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Black Amethyst
6 minutter siden, Peanut skrev:

Etter hva jeg vet har "hazel" elementer av brunt og grønt/blått/grått sammen. Som regel er det vel brunt innerst mot irisen, og så kan man ha gråe, blåe og grønne nyanser utover. Eventuelt har man og en mørkere limbalring helt ytterst. 

Åh ok. Ja, da har jeg alltid trodd feil om hazel fargen. Jeg trodde at det var lysebrune øyne med grønt i det. Jeg tenkte at det da var brune øyne med grønt innerst mot irisen, hvor mye grønt ville da variere fra person til person. 

Hvis det er slik som du forteller, da virker hazel som en veldig spesiell øyenfarge. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MissPierce skrev:

Ja si det du. Vil vel si at de er grå... 

Screenshot_20161026-020550.png

Jeg ser en isblå farge. Sånn farge man ser på siden og undersiden av isfjell ved polene. Ser at det står perfekt til hårfargen og. 

Anonymkode: 61dd5...815

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Black Amethyst skrev:

Åh ok. Ja, da har jeg alltid trodd feil om hazel fargen. Jeg trodde at det var lysebrune øyne med grønt i det. Jeg tenkte at det da var brune øyne med grønt innerst mot irisen, hvor mye grønt ville da variere fra person til person. 

Hvis det er slik som du forteller, da virker hazel som en veldig spesiell øyenfarge. :) 

Mener å ha lest at mellom 5-8% av verdens befolkning har "hazel" som øyenfarge, så ganske "vanlig" kan man vel si den er. 

Takk for at du synes det. ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser en isblå farge. Sånn farge man ser på siden og undersiden av isfjell ved polene. Ser at det står perfekt til hårfargen og. 

Anonymkode: 61dd5...815

Takk ❤️ 

De ser nok mer blå ut her enn de faktisk er 😊

Har litt sånn cameleon øyne. De blir veldig påvirket av hårfarge og klær. Har blått skjerf på meg her. 

Her er de nok mer grå igjen. Men har faktisk en del gult i seg også 😂😂

 

Screenshot_20161026-023932.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme øynefarger som kylie jenner faktisk

lysebrune med grønt i når man kommer i sola

hihihihi 😍  Skulle lnsket jeg hadde mørke brune da eller helt brune selv om jeg beveger meg i lyset

Anonymkode: c7e0d...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.10.2016 den 1.53, AnonymBruker skrev:

Det der er vel mer "amber"? Det er jo nesten ikke noe grønt der, hvilket er en del av "hasselnøtt". "Amber" er jo virkelig sjeldent å ha da.

Anonymkode: 61dd5...815

Kall det hva du vil. Det er veldig lite grønt i hasselnøttbrunt. Og ravfarget er de så langt i fra. Hvilken nyanse av rav tenkte du på? Rav er mange fargevarianter det. Søker du på hasselnøttbrun så får du også treff på en haug ulike varianter.

Er du forresten amerikansk siden du bare bruker de amerikanske begrepene? :klo:

Har ikke sagt ett ord om at de er sjeldne. Det er sånne øyne den ene halvparten av familien min har og jeg har arvet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. oktober 2016 den 1.23, AnonymBruker skrev:

30 stykker med grønne øyne i en tråd med 78 svar. Sannsynlig når bare 1-3% i verden har grønne øyne. Litt flere i skandinavia men likevel:fnise: 

Anonymkode: 3f256...bd7

Ja, er utrolig mange med grå eller blå øyne med hevder de har grønne. At de har et lite grønnskjær i en spesifikk belysning gjør dem jo ikke grønne. 

Anonymkode: c6a37...0d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, October 26, 2016 den 1.44, Peanut skrev:

Har nøyaktig samme øyenfarge. :) 

Anonymkode: d96ea...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.10.2016 den 1.12, Keikolina skrev:

Jeg og dattern min har samme grønn farge på øynene. Vi er de eneste i familien som har det. Men hun er født med blå. Er sikkert jeg også. Hun skiftet farge på øynene når hun var 6-8 mnd mener jeg. Først blå, så så de veldig mørke ut, nesten svarte så ble de grønne.  Skjedde på ett par tre dager. 

Alle barn er født med mørkeblå øyne.  Sønnen min også.  Nå er han halvvoksen og har grågrønnne øyne.  Han fikk det selv om jeg og faren har gråblå øyne.  Farfaren hadde brungrønne øyne. Kommer nok derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå. Har en venn med lysegrå øyne og det er faen meg så fint...!:D

Anonymkode: ee106...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...