Gå til innhold

Er det mulig at maten er bevisst på at vi spiser den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan det være mulig at maten vi spiser, som pøser osv. på en måten er bevisst på at vi spiser den? I butikken virker for eksempel maten harmonisk osv. for den vet ikke at den skal spises, men når den kommer hjem til oss blir den urolig fordi den vet at den skal spises?

Anonymkode: 6441f...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre du spiser levende ting så tror jeg nok du kan være rimelig trygg på at maten ikke har en egen bevisthet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være det rareste spørsmålet jeg har sett her inne. Og det sier litt.

Nei, mat har ikke bevissthet. Jeg tror noen har glemt å ta medisinen sin i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes virkelig synd på all den fleinsoppen du må ha spist. 

Endret av penny_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig å slakte maten før man spiser den. 

Anonymkode: 3074c...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, penny_ skrev:

Ja, jeg synes virkelig synd på all den fleinsoppen du må ha spist. 

Dette er hets og bør ryddes bort.

Anonymkode: 65da9...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at en stol er bevisst på at noen sitter på den?

Anonymkode: 65da9...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har sett at leverposteien og osten ser litt urolig på hverandre i kjøleskapet. Har alltid tenkt det var fordi det var litt kaldt der, men kanskje de faktisk uroer seg for å bli spist? 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig er maten bevisst på at den blir spist. Det er jo høydepunktet og meningen med eksistensen for mat.

Derfor er det verste som kan skje med mat, er at maten kastes uten å ha blitt spist. 

Endret av stan
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, hva er mat?

Min far var i kina vitne til hvordan de serverer fersk apehjerne. Apen spennes fast under et bord, det er et rundt hull i bordet hvor apen har hodet. Så har de en teknikk til å skjære opp apens hode sånn at hjernen blitt blåttlagt uten at apen dør. 

De kan da spise av apens hjerne, apen lever mens dette skjer, den skriker selvfølgelig av smertene og er livredd

... Den er da altså bevist! 

Mennesker er onde onde skapninger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ruccula skrev:

Vel, hva er mat?

Min far var i kina vitne til hvordan de serverer fersk apehjerne. Apen spennes fast under et bord, det er et rundt hull i bordet hvor apen har hodet. Så har de en teknikk til å skjære opp apens hode sånn at hjernen blitt blåttlagt uten at apen dør. 

De kan da spise av apens hjerne, apen lever mens dette skjer, den skriker selvfølgelig av smertene og er livredd

... Den er da altså bevist! 

Mennesker er onde onde skapninger

 

Sykt ekkelt. Heldigvis for apen (uansett om den fysiske frykten var til stede hele tiden og det sikkert var kjempe vondt å bli skalpert) har ikke hjernen nerver så man føler heldigvis ikke smerte av at noen fjerner den bit for bit. Syn, hørsel, og nervesenter etc. vil derimot bli ødelagt. Så den skrek mest sannsynlig av frykt når alt dette skjedde. Forhåpentligvis ble smertesenteret det første som ble ødelagt. Ikke noe unnskyldning for de ekle menneskene som gjorde det. Hadde dette skjedd foran meg hadde jeg truet til meg apen og gått. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ruccula skrev:

Vel, hva er mat?

Min far var i kina vitne til hvordan de serverer fersk apehjerne. Apen spennes fast under et bord, det er et rundt hull i bordet hvor apen har hodet. Så har de en teknikk til å skjære opp apens hode sånn at hjernen blitt blåttlagt uten at apen dør. 

De kan da spise av apens hjerne, apen lever mens dette skjer, den skriker selvfølgelig av smertene og er livredd

... Den er da altså bevist! 

Mennesker er onde onde skapninger

 

Er dette sant?! :sjokkert: Menneskeheten altså! Håper vi utrydder oss selv snart.

Anonymkode: 7ef9a...9a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette sant?! :sjokkert: Menneskeheten altså! Håper vi utrydder oss selv snart.

Anonymkode: 7ef9a...9a9

Det er dessverre sant ja... Kinesere...det finnes ingen grenser for deres ondskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...