Gå til innhold

Fin mørk maling til soverom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å male soverommet. Har lyst å ha en mørkere vegg bak sengen også la de andre være i en lysere farge. 

Jeg vil gjerne ha litt detaljer ellers i rommet som er gull, sølv, metallisk. Så fargene bør passe til det. 

Har du forslag til hvilke farger? Nevn gjerne navn på fargene om du vet det eller link til bilder :) 

Anonymkode: 0a8bb...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å male soverommet. Har lyst å ha en mørkere vegg bak sengen også la de andre være i en lysere farge. 

Jeg vil gjerne ha litt detaljer ellers i rommet som er gull, sølv, metallisk. Så fargene bør passe til det. 

Har du forslag til hvilke farger? Nevn gjerne navn på fargene om du vet det eller link til bilder :) 

Anonymkode: 0a8bb...1df

Rødt, blått eller lilla eller grønt.

Anonymkode: da760...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deco blue (som jeg har selv på alle 4 vegger) er fantastisk å sovne til, selvfølgelig er rommet mørkt, men det gir en utrolig behagelig soveromsfølelse. 

En enda mørkere er sophisticated blue, eventuelt har du Oslo og St. pauls blue. Alle fra jotun. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla! :) Ettersom lilla soveromsvegger gir mer sex  (leste jeg et sted)

Anonymkode: da760...64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp malt skapdørene på soverommet i Jotuns "sjøsmaragd". En helt fantastisk grønnfarge som jeg gjerne skulle malt med både her og der. 

Det sies for øvrig at soverom bør ha grønn- eller blåtoner  (for søvnkvalitetens skyld).

http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/1100000092101791_Interior.aspx

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg malte i sin tid jenterommet med en aldeles nydelig sjøgrønn maling, med wasablått tak. Husker ikke for mitt bare liv hva den grønne fargen het, men det er en mørk grønnfarge med ganske mye blått i. Du finner den sikkert i Fargerike sine fargekart. Jeg vet det var en akryl, vannbasert maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har byge fra Jotun lady på soverommet, super fin og behagelig farge som går fint til både grått og hvitt! Vi hadde tenkt å velge deco men de hadde heldigvis en stor prøve av den på maxbo og vi syns den ble for mørk, men siden du bare skal ha en vegg funker nok deco også fint! 😊 Legger ved link, men fargen er mørke enn den ser ut på fargekartet 

http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/byge-interior.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malte soverommet i Balanse fra Jotun, en dyp grønnblå farge. Superfornøyd! Utrolig behagelig farge som passer ypperlig sammen med gull. Er fristet til å male taket også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en vegg i "empire grønn". Rolig, dus og behagelig farge å sove til.

Skulle gjerne sett hvordan du fikk metallblinks i gull og sølv integrert i soverommet dog? :)

Anonymkode: b02d8...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei jeg har mørkgrå/brun på tre vegger. Og en svart/hvit/grå striper på ene vegg. Kjempe fint og veldig fornøyd. De scannet like farge på denne grå stripe tapet til svart/hvit/grå striper og fant like farge te de tre vegger.

Anonymkode: ffd4e...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyd med Dempet Sort, helmatt, på alle fire vegger.  Har stor takhøyde og en hel vegg med vindu, så det ble ikke for mørkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...