Gå til innhold

Jeg regner med at dere som vil "hjelpe flyktingene der de er" har meldt dere som bøssebærere i morgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ut fra at dere som skriker og bærer dere ad med at "man skal hjelpe flyktingene der de er", har meldt dere som frivillige bøssebærere i morgen, slik at dere kan "hjelpe dem der de er"?

Anonymkode: 82f69...0a1

Nei, stans innvandringen først så skal jeg være bøssebærer resten av livet. Det er avtalen. Det andre poenget er at du og dine medsammensvorne har absolutt ingen rett til å tvinge på det norske folk statsborgere fra deler av verden som ikke ønskes av et stadig voksende antall nordmenn. Det blir ikke mer egoistisk enn det og konsekvensene blir større for hver dag som går. Hvis du vil personlig støtte, gjør det privat med penger, eller meld deg frivillig i en hjelpeorganisasjon, men ikke tving folket til å ta byrden for din egen skyldfølelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at røde kors "ikke hadde ressurser" til å hjelpe båtflyktningene. Merkelig det med millioner på bok.

Nei jeg skal ikke gå, og nei, jeg gir ikke en dritt. NRK tar store summer av bidraget selv, og resten forsvinner i røde kors' adm.

Dessuten hjelper det ikke å gi bidrag til ressurser de trengende uansett ikke får. Og hadde de fått dem, hadde det ikke hjulpet. De flykter ikke fra fattigdom og mangel på arbeidsplass. De flykter fra krig og terror, som bl.a USA er veldig interessert i å holde i gang. 

Litt avsporing her, men legg merke til at dollaren er stigende, hver gang det er uroligheter i verden.

Anonymkode: 8d2a6...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

Haha, ikke overraskende svar i denne tråden... Å hjelpe dem der de er, har aldri vært annet enn ansvarsfraskrivelse.

Hvordan det?

Ja jeg støtter mange organisasjoner men ikke RK av diverse grunner betyr det at en ikke støtter RK automatisk at en ikke mener at det er billigere og bedre å hjelpe folk i nærområdene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

Haha, ikke overraskende svar i denne tråden... Å hjelpe dem der de er, har aldri vært annet enn ansvarsfraskrivelse.

Så når FN har sagt at det mangler milliarder for å få til tilfredstillende kår i flyktningleire, så er dette egentlig bare løgn? Før flyktningkrisen i fjor manglet FN 20 milliarder. Tenk hvor mange vi kunne hjulpet der nede ved å gi 20 milliarder, i stedet for å hjelpe 20 000 i Norge for 10 milliarder kr pr år. Tenk hvor mange liv vi kunne reddet bare på de pengene vi bruker på norskkurs og integrering. Det er fullstendig galskap å hjelpe de her i Norge. 

Anonymkode: 017ba...b3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så når FN har sagt at det mangler milliarder for å få til tilfredstillende kår i flyktningleire, så er dette egentlig bare løgn? Før flyktningkrisen i fjor manglet FN 20 milliarder. Tenk hvor mange vi kunne hjulpet der nede ved å gi 20 milliarder, i stedet for å hjelpe 20 000 i Norge for 10 milliarder kr pr år. Tenk hvor mange liv vi kunne reddet bare på de pengene vi bruker på norskkurs og integrering. Det er fullstendig galskap å hjelpe de her i Norge. 

Anonymkode: 017ba...b3b

Poenget mitt var at veldig mange ikke vil hjelpe dem uansett, ei heller der de er (ref. veldig mange av svarene i denne tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bare litt skeptisk til å gi pengene min til Røde Kors etter avsløringene om hvor mye de har på bok. Vurderer å heller gi til noen som bruker mer av pengene de får inn på det man tror man gir til, istedenfor å spare dem i påvente av en enda verre krise. Men hvordan kan man vite hvem som faktisk bruker pengene til det de skal, egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kommer aldri mer å gi penger til røde kors eller Amnesty, korrupt og svindel.    

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke om jeg har vært bøssebærer i tre eller fire år. Men ikke i år.

Jeg stiller dog opp frivillig til å plukke ut ungdommer som skal aldertestes. Som mor til en ungdom er jeg like så kvalifisert til det som enhver annen medarbeider på asylmottaket.

Siden hver såkalt mindreårig koster oss minst 9 millioner, hvis jeg klarer å avsløre ti stykker så er det 90 millioner frigitt som kan brukes bedre. :)

http://www.aftenposten.no/norge/Sa-mye-vil-det-koste-a-ta-imot-barneflyktninger-22565b.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sunhands skrev:

Poenget mitt var at veldig mange ikke vil hjelpe dem uansett, ei heller der de er (ref. veldig mange av svarene i denne tråden).

Poenget ditt er basert på feilaktig antakelse. Å nekte å delta i en ''svindel'' er ikke det samme som å nekte å hjelpe uansett.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde Kors har jo ofte ambassadører (altså selgere) ute i gatene og utenfor butikker – som arbeider for provisjon.

Men målet helliggjør ikke middelet når hele organisasjonens navn, blir dratt gjennom gjørmen av markeds-og salgsavdelingen som satser på å spille på folks uvitenhet og skyldfølelse.  

Anonymkode: e3045...8d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister ikke å gi bort penger til noen som har over 3 milliarder fra før...

Anonymkode: 5f8e4...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frister ikke å gi bort penger til noen som har over 3 milliarder fra før...

Anonymkode: 5f8e4...a92

Spesielt ikke når man vet at dette er noe Røde Kors helst ikke vil at du og jeg skal vite.

Anonymkode: 521da...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sunhands skrev:

Nå er det vel lite regjeringen har brukt utenlands, med tanke på at de sa det var nettopp å hjelpe dem i nærområdene de skulle satse på.

Vi er en del av verden enten vi vil det eller ikke, å tro noe annet er naivt. Det handler ikke om hvem som har ansvar for å rydde opp, men at vi med å gjøre det levelig i flyktningleire og bidra til å bygge opp landene kanskje kan få færre hit.

Vi har ikke muligheten til å bruke noe særlig mer utenlands, når vi bruker milliarder her hjemme. 

Klart vi er en del av verden. Det er mange land i verden som ikke tar inn tusener på tusener av syrere. Det er bare oss rike, vestlige land, særlig landene med høye velferdsgoder.

Det er ikke troverdig når folk mener vi skal gjøre begge deler. Matten er ganske enkel, ønsker man det beste for flyktningene så stenger man grensa og bruker pengene i nærområdene. Alt annet handler kun om falske følelser av at man gjør noe, fordi mennesker kommer fysisk nærme en. Et ønske om å se hva man bidrar til. Mitt råd til slike mennesker er å ta seg en jobb i en hjelpeorganisasjon, og dra ned selv. Ikke tving det på alle andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for å hjelpe flyktninger der de er, men jeg er også veldig for at hjelpen faktisk skal komme frem. Så Røde Kors får ikke ett eneste rødt øre av meg søndag. Med 3 milliarder på bok så klarer de seg sikkert uten mine penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler jo om amerikanske Røde Kors, men jeg tror ikke det er særlig annerledes i Norge. Er det slik at hvis det skjer en katastrofe så samler Røde Kors inn penger til denne, men i virkeligheten så går bare en brøkdel til å hjelpe folk som er rammet av den aktuelle katastrofen? Hvis jeg gir 100 kroner fordi det har vært jordskjelv i Kina, så forventer jeg at pengene mine blir brukt på det. Ikke spart i tilfelle det kommer et jordskjelv i Japan en eller annen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...