Gå til innhold

Jeg er sååå flau


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er ikke etnisk norske. Her om dagen var venninna til datteren vår hos oss, hun er her ofte. Jentene er gode venner, jentene er fem år. Vi hadde besøk av familie og den ene kusinen til barna våres sa til ett par av ungene at venninna til datteren vår var stygg på vårt morsmål. Ikke at det har noe betydning, men hun er en nydelig unge. Datteren vår oversatte dette for venninnen og barna fortalte det til barnehagen. Jeg visste ingenting om dette og har ikke fått det med meg/ingen av ungene fortalte oss noe. Men hjelp, idag når jeg hentet datteren vår i barnehagen så tok ped lederen dette opp. Gud så flau jeg er. 

Anonymkode: d072e...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er sant. Men jeg følte meg så teit i barnehagen, ped lederen sa "og det syntes vi er trist å høre og ikke spesielt hyggelig". Det er jeg jo helt enig i, men følte at hun så på meg som ett barn. Kjempe pinlig!!!!

Anonymkode: d072e...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er sant. Men jeg følte meg så teit i barnehagen, ped lederen sa "og det syntes vi er trist å høre og ikke spesielt hyggelig". Det er jeg jo helt enig i, men følte at hun så på meg som ett barn. Kjempe pinlig!!!!

Anonymkode: d072e...7c7

Men ga du ikke ditt barns kusine tilsnakk på deres morsmål da hun var hos dere da?

Anonymkode: 062ad...c07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært etnisk norske som sa at en innvandrerunge var stygg så hadde blitt hylt opp om rasisme. Ja, kanskje t.o.m politianmeldelse...

Anonymkode: b34d1...4e5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært etnisk norske som sa at en innvandrerunge var stygg så hadde blitt hylt opp om rasisme. Ja, kanskje t.o.m politianmeldelse...

Anonymkode: b34d1...4e5

Hold deg til saken, da.

Anonymkode: 062ad...c07

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Dette kunne vært en fin læringssituasjon om hva man kan si/ikke si om andre mennesker. Jeg lurer på hvorfor du ikke benyttet deg av situasjonen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ga du ikke ditt barns kusine tilsnakk på deres morsmål da hun var hos dere da?

Anonymkode: 062ad...c07

 

10 minutter siden, Coolaid skrev:

Dette kunne vært en fin læringssituasjon om hva man kan si/ikke si om andre mennesker. Jeg lurer på hvorfor du ikke benyttet deg av situasjonen.

 

Klarer dere ikke lese det korte hivedinnlegget? Hun skriver at hun ikke fikk med seg episoden, men først fokk høre om det av den barnehageansatte....

Hun har sikkert snakket med datteren og tar det kanskje opp med det andre barnet i slekta for alt vi vet, men det ble jo ETTER den flaue episoden i bhg....

Anonymkode: a9960...c88

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg til saken, da.

Anonymkode: 062ad...c07

Så du skal bestemme hva jeg skal skrive :skratte:

Anonymkode: b34d1...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært etnisk norske som sa at en innvandrerunge var stygg så hadde blitt hylt opp om rasisme. Ja, kanskje t.o.m politianmeldelse...

Anonymkode: b34d1...4e5

Teit kommentar når det er snakk om barnehagebarn. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flaut.

Nå gir denne hendelsen  deg en gylden mulighet til å snakke med de i din familie om hvordan man er rundt andre mennesker.

Det er ikke greit å si stygge ting om andre selv om de ikke forstår språket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør barn, og det er pinlig for oss voksne. Det er også en mulighet til å snakke sammen om hvorfor man ikke snakker som om andre, selv når man tror at den andre ikke vil skjønne det. 

Anonymkode: d4f87...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært etnisk norske som sa at en innvandrerunge var stygg så hadde blitt hylt opp om rasisme. Ja, kanskje t.o.m politianmeldelse...

Anonymkode: b34d1...4e5

Hvordan vet du dette? Hvor i innlegget står det hvilket land familien er fra? Tenk om de er polsk eller svensk f.eks. 

Anonymkode: b6b39...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du dette? Hvor i innlegget står det hvilket land familien er fra? Tenk om de er polsk eller svensk f.eks. 

Anonymkode: b6b39...0fb

Jeg tipper Litauen.

Anonymkode: ad9c0...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn gjør barn, og det er pinlig for oss voksne. Det er også en mulighet til å snakke sammen om hvorfor man ikke snakker som om andre, selv når man tror at den andre ikke vil skjønne det. 

Anonymkode: d4f87...2f4

Gjør barn sånt? Jeg må innrømme at ungene mine aldri har brukt begrepet "stygg" om andre mennesker. Før femårsalderen kunne det bli sagt konkrete observasjoner: "hun har grønt hår", "han har stor mage", "huden din er brun og min er nesten hvit" osv. Men aldri han/hun er "stygg". Det at denne kusinen sa det på sitt morsmål når jenta var tilstede tolker jeg også som bevisst mobbing. Da veit hun jo at det hun sier er galt, siden hun sier det så de andre skal forstå, men ikke den det gjelder. 

 

På 22.10.2016 den 10.47, Sukrin skrev:

Veldig flaut.

Nå gir denne hendelsen  deg en gylden mulighet til å snakke med de i din familie om hvordan man er rundt andre mennesker.

Det er ikke greit å si stygge ting om andre selv om de ikke forstår språket. 

Jeg er enig her. Ville "lagt meg flat" for pedagogen og sagt at sånn skal ikke forekomme, og at dere som voksne skal ta skikkelig tak i dette. Så ville jeg snakket med foreldrene til denne jenta og jenta. Jeg ville faktisk vært ganske rasende: er du på besøk i mitt hus har du ikke lov å være ekkel eller snakke stygt om andre! Og hun burde be om unnskyldning til jenta hun sa dette om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kusine/feter snakket engelsk med sin mor og norsk med far. Et år så sa de ved middagsbordet at sausen til bestemor var full av klumper. Dette sa de på engelsk, og trodde ikke at noen av oss andre forsto noe. Så sier den eldste av oss : Bestemor, de sier at det er klumper i sausen din. Etter det så var det ikke så ofte de snakket engelsk til hverandre, bare til moren.

Hadde tatt det opp med barna, og sagt at slikt er ikke akseptert i vårt hus.

Anonymkode: 704c6...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.10.2016 den 9.25, AnonymBruker skrev:

 

Klarer dere ikke lese det korte hivedinnlegget? Hun skriver at hun ikke fikk med seg episoden, men først fokk høre om det av den barnehageansatte....

Hun har sikkert snakket med datteren og tar det kanskje opp med det andre barnet i slekta for alt vi vet, men det ble jo ETTER den flaue episoden i bhg....

Anonymkode: a9960...c88

Altså, det er jo et HELT paragraf. Syns det er litt for mye å forvente at folka på kg skal lese så mye.

Anonymkode: 1c9ca...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har vi pratet med kusinen til barna våres, hun er forøvrig 10 år. Vi har også snakket med foreldrene hennes og våres barn. Dette gjorde vi med engang og flere timer før jeg skrev noe her på kvinneguiden. 

Det er så mange sure kommentarer her så dette blir nok det siste innlegget jeg skriver her. 

Det er en som skrev at vi sikkert er fra Litauen. Hvorfor? 

Anonymkode: d072e...7c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...