Gå til innhold

Åtteåring på overnatting hos venninne, sov i sengen sammen med far i huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, MartheC skrev:

@Jessica jeg ville ikke godtatt det om de sov med mor heller. Jeg syns generelt det er upassende å sove med andres barn selvom det ikke skjer noe upassende. skal barnet mitt sove hos andre så skal hun sove i egen seng så sant det ikke er en veldig god grunn for annet :)

Da 8 åringen min hadde overnattingsbesøk sov de i en dobbeltseng i kjelleren hos oss, så de fikk ligge godt, men venninna til datteren min var tydeligvis vant til å få ligge med mamma og var oppe flere ganger, så til slutt sa jeg at jeg kunne ligge i senga, men da i fotenden. Da hun sovnet gikk jeg opp igjen. 

Vi har stort hus, og jeg syns ikke det tar seg ut at overnattingsgjester sover i samme seng som foreldrene til barnet... 
Hadde vi hatt mindre plass, så hadde jeg heller lagt meg i sofaen, så fikk ungene senga.

Anonymkode: 433bf...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det sikkert ikke var noe mer bak det enn dårlig plass, så tror jeg kanskje at man ikke bør ha overnattingsbesøk om man har så dårlig plass. Skulle jeg hatt besøk på den måten hadde jeg lagt meg på sofa/oppblåsbar madrass og latt barna ligge alene i senga. Dette rett og slet fordi at selv om jeg selv vet at jeg selvsagt ikke ville forgrepet meg på dem, så er det forståelig at foreldrene til barnet som overnattet blir bekymret, uavhengig av om jeg er kvinne eller mann. Men jeg synes ikke du skal gjøre noe mer ut av det med mindre du får grunn til å mistenke noe annet.

Anonymkode: 4c5c7...707

Signerer denne.

Anonymkode: 30097...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør barna så avhengig med sammesoving hjemme burde de ikke få lov å overnatte hos andre da. Det er ikke helt rettferdig å overlatte sånne barn til foreldrene de skal overnatte hos. 

Anonymkode: ed5a1...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Hvordan er det verden er blitt egentlig? Da vi var små, sprang vi ut og inn hos en ungkar nedi bygda her. Han var en snill mann og vi fikk godterier og lekt med masse rare ting han hadde i huset som han hadde fått på alle sine reiser rundt i verden.

Hadde det vært i dag, hadde han blitt stemplet som pedofil pga småjenter løp inn og ut av huset hans!

Stakkars menn i dag, de tør knapt gi sine egne barn en klem av frykt for å bli mistenkeliggjort som pedofil!

Er glad jeg er jente, har sovet både sammen med babyer, og barn , og ja til og med ungdommer i ei svær king size bed.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Allså når en far ikke kan dra på hytte tur, med datteren sin og ei venninde. Pga "han ikke vil sette seg selv i den situasjonen" hallo hvilen situasjon?! 

Dette er vel paranoid. Uvenner i familien som bruker overgrep som hevn?!

Jeg her opplevdt overgrep som barn, men går ikke rundt å tenker at alle er overgripere. 

Jeg overnattet ofte hos faren til ei venninne som ungdom (sammen men venninen min selvfølgelig) var aldri redd det skulle skje meg noe. 

Anonymkode: a590d...dce

Foreldrene mine har bodd nærmest på 1-roms. Med sønnen. Jeg kunne ikke overnatte da han var hjemme, fordi da var det ikke plass. Er noen familier som bor svært trangt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert ikke noe lumskt bak handlingen men jeg synes det blir litt feil i samme seng, spesielt med ett barn man ikke kjenner så godt. Hadde det vært snakk om ett søskenbarn, tantebarn eller ett barn man har kjent fra det var lite så ville det vært en litt annen situasjon.

Selvom man har dårlig plass kan man vel lage en ekstra seng på gulvet med puter og slikt. Eller så kan feks barna ligge i senga mens den voksne ligger på sofaen.

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette burde vært tatt opp med dere på forhånd. 

Jeg synes ikke det er greit. Datters veninner er en måte for overgripere å få tilgang til barn på. Det betyr selvfølgelig ikke at denne faren har en skjult agenda, men jeg vil ikke at barnet mitt skal få intimitetsgrenser visket ut. Kanskje er det nettopp mitt barn som en dag treffer noen med uærlige hensikter og har nytte av å reagere på at en person vil komme nærmere enn vanlig, og ta avstand og si fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fjaselina skrev:

Min mann hadde ikkje hatt jenter på overnattingsbesøk, nei. 

Trur ikkje han er den einaste som er så forsiktig...

Hva skal slike alenefedre som Ari Mikael Behn gjøre?! De som er alene med 3 døtre??!! Overnattingsbesøk fra venninner løses hvordan?

 

 

Anonymkode: 751f6...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raiu skrev:

Det var sikkert ikke noe lumskt bak handlingen men jeg synes det blir litt feil i samme seng, spesielt med ett barn man ikke kjenner så godt. Hadde det vært snakk om ett søskenbarn, tantebarn eller ett barn man har kjent fra det var lite så ville det vært en litt annen situasjon.

Selvom man har dårlig plass kan man vel lage en ekstra seng på gulvet med puter og slikt. Eller så kan feks barna ligge i senga mens den voksne ligger på sofaen.

EH...du må ikke tro det er greit å ta egne eller andres barn opp i sengen- jeg mener det er forbudt! 

http://www.aftenposten.no/norge/Ble-voldtatt-av-stefaren-94857b.html

Anonymkode: 751f6...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå kan vi ikke sope under teppet at det skjer altfor mange overgrep i samfunnet. Jeg kjenner altfor mange som har blitt utsatt for overgrep, ofte på grunn av at foreldrene har vært naive. Det har vært onkler, bestefedre og fedre til venninner. Ja, i en perfekt verden hadde vi kunnet stolt på alle menn, men i den verden vi lever i nå kan vi ikke det. Og en overgriper kan være hvem som helst, det står ikke akkurat stemplet i panna. 

Når jeg får barn vil jeg ikke tillate slike scenarier som TS beskriver. Bedre å være føre var tenker jeg, når først overgrepet er begått er skaden skjedd og ingen vei tilbake. Nå er sikkert ikke han her en overgriper, men jeg ville rett og slett ikke tatt sjansen. Og jeg hadde blitt fly forbanna dersom en mann hadde lagt seg i seng med min datter, uten å ha avklart det først. Ikke minst kan det føles ubehagelig for jenta å plutselig havne i denne situasjonen - det er jo ikke sikkert hun har hatt lyst til å sove der i det hele tatt, men følte at hun måtte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at noen vil reagere med mistenksomhet ved et slikt tilfelle. Samtidig ser jeg ikke helt problemet med mindre det har foregått noe upassende eller helt uakseptabelt. Så lenge noe av det slaget ikke har hendt, og fyren ellers virker oppegående synes jeg ikke at du skal lage noe drama av dette. Alle har ikke like god plass hjemme, da vil det være individuelt hvordan folk velger å løse en slik problemstilling.

Det er kanskje ikke så vanlig å dele seng med andres unger, men det er ikke rart heller. Ikke tenk så mye på dette TS, det har nok helt sikkert gått rolig for seg. Tror du ville merket det på datteren din hvis hun hadde opplevd noe veldig traumatisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun vil overnatte der igjen senere ser jeg ikke noe problem med det. Opplevde hun noe ubehagelig hadde hun jo ikke hatt lyst til det. I bunn grunn er fysisk kontakt veldig bra for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kvinneguiden er det mange som mener at samværspappa skal betale tilnærmet alt til mor fordi det er til barnets beste- og at han overhode ikke trenger mer enn en toroms leilighet.. Samtidig er han en dust som ikke lar barna være med venner når han har samvær..:

Her er det en far som har valgt å leve med lite plass og lar barnet ha sitt hverdagslige liv også under samvær.. Men .. Jammen er det også feil...

Hadde han tatt med jentene på telttur ville ingen reagert på at han sov i samme telt..

Om ts synes det er ekkelt syns jeg at hun skal bare finne på en "annen " grunn til at jenta ikke kan overnatte, men ikke gi uttrykk for at det har skjedd noe galt.. Med mindre hun seriøst har mistanke om noe annet..

 

Anonymkode: ce13a...1ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha blitt sjokkert og SELVSAGT forbudt noe slikt!!!!

 

Ville ha kjeftet på denne faren og aldri latt mitt barn bli med det andre barnet hjem noen gang!!!!!😲😳😡😡😡😡😳

Anonymkode: 751f6...497

Er du tilbakestående? 

Anonymkode: 8c423...745

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 12.28, Mysticgirl skrev:

Hvordan er det verden er blitt egentlig? Da vi var små, sprang vi ut og inn hos en ungkar nedi bygda her. Han var en snill mann og vi fikk godterier og lekt med masse rare ting han hadde i huset som han hadde fått på alle sine reiser rundt i verden.

Hadde det vært i dag, hadde han blitt stemplet som pedofil pga småjenter løp inn og ut av huset hans!

Stakkars menn i dag, de tør knapt gi sine egne barn en klem av frykt for å bli mistenkeliggjort som pedofil!

Er glad jeg er jente, har sovet både sammen med babyer, og barn , og ja til og med ungdommer i ei svær king size bed.!

Enig med deg der. Tragisk hvordan ting har blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns du gjør rett i det, Men på en annen side. Hadde datteren hatt eget rom, hadde ikke det nødvendigvis betydd at datteren din var noe tryggere der.. Men jeg tenker at uansett, så er det unødvendig at man sover over hos hverandre når man er så små, så da er det vel ingen vits å ta noe sjanser.

Anonymkode: 9bfa0...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet hvis ikke jenta selv reagerte på det. 

Jeg er alenemor til ei jente, og når det er noen på overnatting her så viser jeg alltid hvor jeg sover, og sier fra at det er alltid lov å komme og legge seg inne hos meg hvis noen våkner av mareritt eller lignende. Har aldri falt meg inn at det skulle være noe galt i det. Nå går det såklart en aldersmessig grense for når det er greit ift motsatt kjønn, men åtte år synes jeg nok er litt lite før den grensen krysses.

Anonymkode: a49b2...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart av faren å tilby overnatting når han ikke har bedre bosituasjon enn dette. Ikke fordi jeg mener at det å dele seng må handle om overgrep eller seksualitet, men fordi det å dele seng med noen er ganske intimt og noe jeg ville ikke gjort med andre enn familien min. Jeg personlig ville enten fikset madrass på gulvet eller sagt nei til overnattingsbesøk, noe av det som er gøy med overnattingsbesøk faller uansett bort hvis man må sove i sengen til de voksne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 12.28, Mysticgirl skrev:

Hvordan er det verden er blitt egentlig? Da vi var små, sprang vi ut og inn hos en ungkar nedi bygda her. Han var en snill mann og vi fikk godterier og lekt med masse rare ting han hadde i huset som han hadde fått på alle sine reiser rundt i verden.

Hadde det vært i dag, hadde han blitt stemplet som pedofil pga småjenter løp inn og ut av huset hans!

Stakkars menn i dag, de tør knapt gi sine egne barn en klem av frykt for å bli mistenkeliggjort som pedofil!

Er glad jeg er jente, har sovet både sammen med babyer, og barn , og ja til og med ungdommer i ei svær king size bed.!

Vel, i gamle dager viste det seg ofte at "mannen med godterier" likte barn - som en pedofil gammel gris. Slikt ble ikke oppdaget eller fikk konsekvenser før.

Nå blir det i beste fall oppdaget og kanskje får overgriperen straff: betinget 1 år.

Anonymkode: 751f6...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...