Gå til innhold

Utdrikningslag for brud, jeg vet ikke hvem jeg skal invitere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forlover til min beste venninne, og skal arrangere utdrikningslag.

Problemet er at hun faktisk ikke har noe særlig med venninner! Vi har kjent hverandre i 20+ år, og jeg kjenner (eller kjenner til) alle vennene hennes. Hun har ingen søstre, og kommer ikke til å få noen svigersøstre (begge har kun brødre).

Av venninner er hun bare meg meg + en til (la oss kalle hun Anne, sånn at det blir lettere). Jeg har forsøkt å snakke med Anne og spørre hvem som skal inviteres og om hun har noen forslag, men Anne er lite engasjert og sier at hun ikke vet hvem fordi bruden ikke har noe særlig med venninner. Bruden er en litt hard type, og er vanskelig å bli kjent med og komme innpå, samtidig som hun er kravstor. Hun har veldig positive sider også, ikke misforstå, men man må gjerne bli godt kjent med henne for å sette pris på hvordan hun er som person. Dette vet hun selv og har sagt i flere sammenhenger.

Bruden har kusiner, men alle er under 18 år.. Mor til bruden fikk hun veldig ung, så hun er en del eldre enn de fleste i familien sin. 

Jeg vil at hele greia skal bli en overraskelse for bruden, så å spørre og inkludere hun i planleggingen er ikke aktuelt. Vi har snakket om det, og hun har gitt meg verdens morsomste utdrikningslag, men jeg har litt flere venninner enn henne + søsken og svigersøsken og det var ganske opplagt hvem som skulle inviteres. 

Hun er sjef på jobben sin, og alle som er på "lik linje" med henne er menn som hun kun har et profesjonelt forhold til. Blir det ikke ganske uprofesjonelt å invitere ansatte i sjefens utdrikningslag? Hun jobber ikke på samme rom som dem, og har ikke mye annen kontakt enn å faktisk være sjefen deres. 

Hun er en karrierekvinne som er steinhard og har lykkes med det hun driver med, men jeg tror at summen av dette er at hun ikke har mange venninner. Hun jobber veldig mye og har selv sagt at hun syntes det er vanskelig å balansere venner, familie og jobb, så derfor er venner nedprioritert (utenom meg og Anne, for vi har på en måte vært der kjempe lenge og det kan gå lang tid mellom når vi møtes).

Går det greit å ta oss tre på spa + en god middag med drikke? Det er det eneste jeg kan tenke at er "greit" når man bare er tre stykker. Samtidig tenker jeg at det på en måte ikke holder. Vi har jo vært på spa og spist middag mange ganger uten at det er noe bryllup, så føler det ikke er bra nok. Er vel litt kleint å dra den helt ut når man er brud + forlover + en gjest?

ahh. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet hun forventer et bra utdrikningslag, og det fortjener hun!

 

Anonymkode: 0fdd4...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke forholdsvis vanlig at bruden i det minste sier hvem de gjerne vil ha invitert (eller i noen tilfeller ikke invitert)? Jeg har veldig lite erfaring med dette, men de fire utdrikningslagene jeg vet om ga brud/brudgom pekepinn på gjesteliste.

Jeg tror ikke jeg ville invitert kolleger hvis det er som du skriver, med mindre bruden sier noe annet. 

Selv har jeg få nære venner, men flere i vennekretsen. Jeg hadde derfor 5-8 (noen dro tidlig) personer som var der. "Bare" to veldig gode venner med spa og god mat ville også vært kjempegøy synes jeg. Det går jo an å dra det litt ut uten å dra det helt ut. Bride to be bånd, passe på at spaet vet hva det er, kanskje noe litt bedre å drikke i glasset. Dessuten går det an å ha spørreleker og slikt. 

Det virker som du er opptatt av at det skal bli en bra dag, og da er mye gjort allerede. Noen ville nok tenkt at har bruden så få venner, er det ikke vits i å stelle i stand noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det går kanskje an å lytte henne ut, uten at temaet utdrikningslag kommer opp, hvis du absolutt ikke vil ta det opp med henne. I mange utdrikningslag er det jo venner fra ulike perioder som blir invitert sammen. Venninner fra barneskole, hobbyer, studietid osv. Hvis dere «tilfeldigvis» skulle snakke litt over temaet «gamle venner», så har du en inngang :) 
Et evig diskusjonstema her inne er jo om bare de som er invitert i bryllupet skal komme i utdrikningslag eller ikke. Hvis du får en oversikt over hvem som er invitert i bryllupet, så må det da være noen venner å plukke fra der?? Hun og mannen har da sikkert noen vennepar, der det kan være aktuelt å invitere den ene parten? 

Ellers sier jeg meg egentlig enig hun som sier at det er helt vanlig å be bruden om en liten pekepinn på hvem hun vil/ikke vil ha med i utdrikningslaget. Det er plenty av spillerom for å arrangere et bra og overraskende utdrikningslag for henne selv om hun blir stilt akkurat det spørsmålet.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt normalt at brudne selv kommer med innspill om hvem som skal bli invitert. Om du ikke vil det, ville jeg snakket med brudgommen og spurt om gjesteliten og tatt det derifra, evt spurt am om råd

Anonymkode: 86507...977

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be bruden om en liste over hvem hun vil ha med i utdrikningslag uten at du sier noe om hvor og hva. Jeg leverte en liste over de jeg ville ha med til min forlover. Hun var veldig glad for det. Visste ikke noe mer enn det 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Blosa skrev:

Be bruden om en liste over hvem hun vil ha med i utdrikningslag uten at du sier noe om hvor og hva. Jeg leverte en liste over de jeg ville ha med til min forlover. Hun var veldig glad for det. Visste ikke noe mer enn det 😉

Samme her! Jeg fikk også en liste av min brud. Veldig vanlig, tror alle våre venner har gjort det slik og det kommer jeg til å gjøre også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres i grunnen ut som om denne bruden foretrekker å ikke slippe folk innpå seg, og en av konsekvensene av det er at det ikke blir noe utdrikningslag. Brudens eget valg.

Anonymkode: 99746...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i den situasjonen at jeg ville ha foretrukket kun meg selv og to gode venner framfor å invitere en gjeng jeg ikke er så close med. Om dere har muligheten kanskje ta det som en svipptur til London (eller hvor som helst i utlandet) og på den måten gjøre litt ekstra stas på henne? Ikke sikkert det er mulig, tur på spa er jo også veldig hyggelig da! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/21/2016 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er forlover til min beste venninne, og skal arrangere utdrikningslag.

Problemet er at hun faktisk ikke har noe særlig med venninner! Vi har kjent hverandre i 20+ år, og jeg kjenner (eller kjenner til) alle vennene hennes. Hun har ingen søstre, og kommer ikke til å få noen svigersøstre (begge har kun brødre).

Av venninner er hun bare meg meg + en til (la oss kalle hun Anne, sånn at det blir lettere). Jeg har forsøkt å snakke med Anne og spørre hvem som skal inviteres og om hun har noen forslag, men Anne er lite engasjert og sier at hun ikke vet hvem fordi bruden ikke har noe særlig med venninner. Bruden er en litt hard type, og er vanskelig å bli kjent med og komme innpå, samtidig som hun er kravstor. Hun har veldig positive sider også, ikke misforstå, men man må gjerne bli godt kjent med henne for å sette pris på hvordan hun er som person. Dette vet hun selv og har sagt i flere sammenhenger.

Bruden har kusiner, men alle er under 18 år.. Mor til bruden fikk hun veldig ung, så hun er en del eldre enn de fleste i familien sin. 

Jeg vil at hele greia skal bli en overraskelse for bruden, så å spørre og inkludere hun i planleggingen er ikke aktuelt. Vi har snakket om det, og hun har gitt meg verdens morsomste utdrikningslag, men jeg har litt flere venninner enn henne + søsken og svigersøsken og det var ganske opplagt hvem som skulle inviteres. 

Hun er sjef på jobben sin, og alle som er på "lik linje" med henne er menn som hun kun har et profesjonelt forhold til. Blir det ikke ganske uprofesjonelt å invitere ansatte i sjefens utdrikningslag? Hun jobber ikke på samme rom som dem, og har ikke mye annen kontakt enn å faktisk være sjefen deres. 

Hun er en karrierekvinne som er steinhard og har lykkes med det hun driver med, men jeg tror at summen av dette er at hun ikke har mange venninner. Hun jobber veldig mye og har selv sagt at hun syntes det er vanskelig å balansere venner, familie og jobb, så derfor er venner nedprioritert (utenom meg og Anne, for vi har på en måte vært der kjempe lenge og det kan gå lang tid mellom når vi møtes).

Går det greit å ta oss tre på spa + en god middag med drikke? Det er det eneste jeg kan tenke at er "greit" når man bare er tre stykker. Samtidig tenker jeg at det på en måte ikke holder. Vi har jo vært på spa og spist middag mange ganger uten at det er noe bryllup, så føler det ikke er bra nok. Er vel litt kleint å dra den helt ut når man er brud + forlover + en gjest?

ahh. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet hun forventer et bra utdrikningslag, og det fortjener hun!

 

Anonymkode: 0fdd4...f19

Har hun noen gode kompiser du kan invitere da? Jeg har flere ganger opplevd å være med på utdrikningslag der det har vært med begge kjønn.

Anonymkode: 36794...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Jeg har vært forlover, og ettersom dette var for min aller beste venninne som jeg har kjent hele livet ønsket jeg at hun hadde en fantastisk dag. Så jeg spurte henne om gjesteliste (som hun faktisk allerede hadde klar), og også om hva hun ønsket for dagen og hva hun ikke ønsket (ikke konkrete ting, men hun ønsket aktiviteter som alle skulle kunne delta i osv og at vi ikke skulle på utested/by'n). Dette begynner å bli noen år siden, men hun snakker om dagen fortsatt. Så jeg ser ingen grunn til at alt skal være hemmelig. Det er jo bruden som skal ha det gøy og kose seg. 

Det må heller ikke bare være venninner, har hun kompiser er jo de gjerne med også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med kommende mann og be ham lirke navn ut av henne uten at hun skjønner tegningen. Da får man en ide om hva hun venter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dere kan få en helt flott utdrikningslag selv om dere er bare 3. En venninnen av meg sitt utdrikningslag var en storbyhelg med 4 gode venninner. Så man må ikke være mange. Som du skriver selv, en spa kveld eller spa helg med god mat og kanskje et show eller noe kan jo være kjempekoselig :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to "utdrikningslag." Et i London sammen med forlover (hun kjenner ikke mine venninner), og et sammen med tre nære (den fjerde var gravid, og kunne ikke fly), i New York. Jeg har til sammen seks venninner, og to bor ikke i Norge en gang. Så, for meg var det en kjempefin måte å løse det på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med svigersøster mener svigerinne, så er det jo muligens noen koner/samboere/kjærester til brudens eller brudgommens brødre?

Anonymkode: b8a7a...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For det første er det faktisk vanlig at bruden og brudgommen bestemmer selv hvem de vil invitere... Forloveren bestemmer hva som skal skje osv, men de bestemmer hvem som blir invitert. 

Har ikke brødrene hennes eller hans noen kone da dere kan invitere? 

Og i tilfelle så syntes jeg det høres veldig koselig ut å bare være dere 3 også. Må ikke være masse greier og opplegg. Ta en god lunsj, dra på spa, eller om ho liker gocart, paintball eller noe slikt? Eller noe annet du veit ho liker? Og bare slapp av på kvelden, grill, bestill noe mat, eller lag noe godt. 

Det er et utdrekkningslag jeg hadde satt pris på iallefall. :)

Anonymkode: 71bd9...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...