Gå til innhold

Er utrolig lei av barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må egentlig bare få ut en utblåsning. Jeg virkelig hater bv nå. Fra å spørre om hjelp til nå har de splittet hele familien. Hadde egentlig i utgangspunktet ikke noe i mot dem,  men forstår nå hvor mye mer de ødelegger enn hjelper. Har pr dags dato fem mnd etter ikke fått hjelp, kun fått en splittet familie. . 

Anonymkode: 04098...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn i deg selv og dine nærmeste og du forstår hvorfor "splittelsen" har skjedd. Kanskje trist for noen av de voksne, men oftest det beste for barna. Det skal en del til.

Anonymkode: 7068d...372

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegget sier meg ingenting. Hva skal man mene når man ikke har fått høre historien engang?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må egentlig bare få ut en utblåsning. Jeg virkelig hater bv nå. Fra å spørre om hjelp til nå har de splittet hele familien. Hadde egentlig i utgangspunktet ikke noe i mot dem,  men forstår nå hvor mye mer de ødelegger enn hjelper. Har pr dags dato fem mnd etter ikke fått hjelp, kun fått en splittet familie. . 

Anonymkode: 04098...b1a

Det var en grunn til at familien trengte hjelp, kanskje har du ikke godt nok selvinnsikt til å se problemene på samme måte som barnevernet fikk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vag beskrivelse, så det er vanskelig å kommentere. Men man gjør seg jo en tanke eller to...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Kort fortalt jeg har et barn med store utfordringer i hverdagen. Barnet tyr til alvorlige handlinger når barnet mener det er urettferdig behandlet. Forteller løgner om slåssing hjemme som ikke skjer, lyver,  stjeler, manipulere folk som ikke kjenner barnet. Så selfølgelig tror jo bv når et barn forteller det blir slått hjemme. Derfor splittet familie. Barnet kom til meg å sa at h*n kun gjorde det for ville ikke bo med alle i familien. Nå prøver barnet samme taktikk igjen, fordi H*n vil bli kvitt sine søsken. Jeg er så sliten og hvet ikke hva jeg skal gjøre snart lengre. Derfor spurte jeg om hjelp. Dette barnet er i småskoletrinnet alder. Barnet vil kun at det skal meg og barnet, ingen andre. Vi bodde sammen de seks første årene alene. 

Anonymkode: 04098...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kan det fort bli når man raskt etablerer seg på nytt og starter en "ny" familie. 

Anonymkode: 35197...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare din egen skyld.

Burde aldri spørre om hjelp.

Anonymkode: 208f4...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare din egen skyld.

Burde aldri spørre om hjelp.

Anonymkode: 208f4...e9e

Mange som har falt i den fella der ja. Spør om frivillig tiltak fra bv eller avlastning og plutselig får de avlastning permanent for alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydelig man ikke skulle spurt staten om hjelp..  fikk vite det den harde veien. Det var igrunnen den utblåsninga. 

Hilsen ts

Anonymkode: 04098...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet hjelper mange barn også. Det er bare det at det ikke nødvendigvis er disse som skriker høyest i media. Men det har vært noen historier fra den sida i media også nå nylig. Objektivitet er en fin ting.

Anonymkode: 2cf33...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn kan det fort bli når man raskt etablerer seg på nytt og starter en "ny" familie. 

Anonymkode: 35197...d2d

Seks år alene er rask etablering? 

Anonymkode: c0bd1...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare din egen skyld.

Burde aldri spørre om hjelp.

Anonymkode: 208f4...e9e

Bruk heller venner og familie som man stoler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet hjelper mange barn også. ...

Anonymkode: 2cf33...e2c

ja ja.

Putin også hjelper mange mennesker.

Anonymkode: 208f4...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wildfig

Husk og at for at de kan ta barn fra foreldre, må de gå gjennom sak i fylkesnemnda og ha fellende bevis. At et barn hevder det blir slått er altså ikke nok.

Jeg er alltid kritisk når noen mener barna er tatt fra de "uten grunn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/22/2016 den 19.22, wildfig skrev:

Husk og at for at de kan ta barn fra foreldre, må de gå gjennom sak i fylkesnemnda og ha fellende bevis. At et barn hevder det blir slått er altså ikke nok.

Jeg er alltid kritisk når noen mener barna er tatt fra de "uten grunn".

Se på denne innlegget her hvor barnevernsleder spøker med advokaten om rettsalen og familiene de har ødelagt:

Barnevernleder Ingunn Grude

ingunn-grude-3

http://www.barnefjern.org/ingunn-grude/

Ser ikke ut som en seriøs og profesjonell sak for dem :-(

Anonymkode: 208f4...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 19.22, wildfig skrev:

Husk og at for at de kan ta barn fra foreldre, må de gå gjennom sak i fylkesnemnda og ha fellende bevis. At et barn hevder det blir slått er altså ikke nok.

Jeg er alltid kritisk når noen mener barna er tatt fra de "uten grunn".

Det er nok ikke helt sant, for de kan ta barn uten lov og dom på hastevedtak. Så midlertidig kan de ta dem uten noe som helst slags bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...