Gå til innhold

skal jeg fortelle moren min at jeg skal ta abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i starten av 30-årene og bor hos moren min pga livssituasjon. Jeg er singel og går på p-piller, men etter en one night stand for noen uker siden har jeg klart å bli gravid. Det er ikke aktuelt å beholde barnet. Da jeg bor med moren min, burde jeg fortelle henne om graviditeten og aborten? Hun ønsker seg barnebarn, og vet at jeg ikke har kjæreste. Jeg vil jo heller ikke at hun skal vite om one night standen (hun trodde jeg overnattet hos søsteren min). Men når jeg skal ta abort, lurer hun sikkert på hvorfor jeg ikke skal på jobb.. Og dette har jo påvirket humør og følelser hos meg, som hun sikkert merker. Vet ikke om det er best å si noe eller holde kjeft om det :sukk:

Anonymkode: b385f...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke sagt noe. Hun blir bare lei seg på dine vegne og bekymret.

Anonymkode: b2ef0...05d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvordan moren din er og hva slags forhold dere har. Jeg ville ikke fortalt min mor det, for hun har så mye imot abort at hun ville slitt mer med det i ettertid enn meg. (Lurt på om det var noe hun kunne gjort for å forhindre det, tenkt på hvordan det kunne blitt osv.)

Anonymkode: a1f3e...539

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et godt forhold, men vi snakker aldri om menn eller sex. Jeg har aldri vært i et forhold, så det har ikke vært naturlig å snakke om dating, flørter ol. Jeg vil jo ikke at hun skal vite at jeg har hatt sex, selvom det er jo naturlig for en kvinne i 30-årene å ha sex.

Hun er veldig åpen for alt, dømmer aldri noen og aksepterer alt, så hvis jeg hadde beholdt barnet  (selv uten å ha en kjæreste) hadde hun blitt verdens lykkeligste, og hjulpet meg alt hun kunne. Tror nok hun hadde reagert på samme måte med aborten. Hun er ikke i mot abort. og vil jo bare mitt beste.

Anonymkode: b385f...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når jeg skal ta abort, lurer hun sikkert på hvorfor jeg ikke skal på jobb.

Tannlege. Avspasering. Du finner på noe.

Det er vel ikke det største problemet.

Anonymkode: 80101...925

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder du for deg selv. Jeg antar du ikke har tatt kontakt med mannen som gjorde deg gravid, så når han ikke får vite og si sin mening en gang syns jeg det er feil at du vil belemre din mor. I tillegg kunne hun tenkt seg barnebarn, så jeg syns det er faktisk slemt å fortelle at du skal ta abort.

Anonymkode: 3f61f...1ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et godt forhold, men vi snakker aldri om menn eller sex. Jeg har aldri vært i et forhold, så det har ikke vært naturlig å snakke om dating, flørter ol. Jeg vil jo ikke at hun skal vite at jeg har hatt sex, selvom det er jo naturlig for en kvinne i 30-årene å ha sex.

Hun er veldig åpen for alt, dømmer aldri noen og aksepterer alt, så hvis jeg hadde beholdt barnet  (selv uten å ha en kjæreste) hadde hun blitt verdens lykkeligste, og hjulpet meg alt hun kunne. Tror nok hun hadde reagert på samme måte med aborten. Hun er ikke i mot abort. og vil jo bare mitt beste.

Anonymkode: b385f...df0

Hvis du er sikker på at du skal ta abort, så bær denne børen selv. 
Om hun ønsker seg barnebarn trenger hun ikke vite dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha sakt det. Blir så mye mas av sånt og bekymring for henne. Og siden hun ønsker seg barnebarn, blir vet vel ikke bedre av det.. Jeg ville snakket sammen med venninner om aborten i stedet.

Det er ikke vanskelig å ta en hvit en om hvorfor du ikke er på jobb. Føler deg dårlig (noe som er sant) tannlege, avspasering osv. Du er 30 år, og har ikke meldeplikt om dette. Heller ikke hvor du sover.. :-/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Da forteller jeg det ikke det til min mor.

Nei jeg har ikke meldeplikt til henne, verken om aborten eller hvor jeg sover. Men nå bor vi under samme tak, og da er det jo naturlig for henne å spørre hvor jeg ble av etter byturen for noen helger siden, hun blir jo bekymret når jeg ikke kommer hjem.

Anonymkode: b385f...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juniper skrev:

Hvis du er sikker på at du skal ta abort, så bær denne børen selv. 
Om hun ønsker seg barnebarn trenger hun ikke vite dette. 

Bær byrden selv? Som mor er mitt barn velkomment til å dele vonde ting det går gjennom, alltid. Jeg vet at min mor hadde blitt lei seg hvis jeg gikk gjennom en abort alene for å skåne hennes følelser. Hun hadde følt at hun måtte være en dårlig mor hbis jeg følte at jeg ikke burde betro meg.

Ts, du kjenner dere to best. Du trenger ikke å fortelle for å forklare fravær og redusert form. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta abort. Det er en fryktelig tung bør å bære, resten av livet. 

Velger du å beholde, kommer det til å ordne seg uansett. Tenk så heldig du er! Det er helt fantastisk det som skjer. 

Anonymkode: 7a425...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2016 den 7.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er i starten av 30-årene og bor hos moren min pga livssituasjon. Jeg er singel og går på p-piller, men etter en one night stand for noen uker siden har jeg klart å bli gravid. Det er ikke aktuelt å beholde barnet. Da jeg bor med moren min, burde jeg fortelle henne om graviditeten og aborten? Hun ønsker seg barnebarn, og vet at jeg ikke har kjæreste. Jeg vil jo heller ikke at hun skal vite om one night standen (hun trodde jeg overnattet hos søsteren min). Men når jeg skal ta abort, lurer hun sikkert på hvorfor jeg ikke skal på jobb.. Og dette har jo påvirket humør og følelser hos meg, som hun sikkert merker. Vet ikke om det er best å si noe eller holde kjeft om det :sukk:

Anonymkode: b385f...df0

Hvorfor ønsker du å ta abort? Du er i 30- åra. Kanskje du vil angre bittert på aborten. Tenk deg om.

Anonymkode: 4084f...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta abort. Det er en fryktelig tung bør å bære, resten av livet. 

Velger du å beholde, kommer det til å ordne seg uansett. Tenk så heldig du er! Det er helt fantastisk det som skjer. 

Anonymkode: 7a425...c31

Tung bør? Jeg har tatt abort, og kjenner ingen bør. Du kan jo ikke si at det gjelder for alle!

ts, hvis hun ønsker seg barnebarn, og du ikke akter å gi henne det enda, så ville jeg ikke sagt noe. 

Anonymkode: 7db47...ace

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur moren din lurer mer når du kommer hjem etter 6-8 timer å vært igjennom en mild fødsel (merk: det gjør svært vondt) og du kommer hjem sliten og føler deg som et vrak.. og hvordan kommer du deg hjem? Du må ta sterke medisiner så du kan ikke kjøre selv. 

Selvfølgelig er sikkert ikke alle aborter like! 

Anonymkode: 2b056...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎21‎.‎10‎.‎2016 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. Da forteller jeg det ikke det til min mor.

Nei jeg har ikke meldeplikt til henne, verken om aborten eller hvor jeg sover. Men nå bor vi under samme tak, og da er det jo naturlig for henne å spørre hvor jeg ble av etter byturen for noen helger siden, hun blir jo bekymret når jeg ikke kommer hjem.

Anonymkode: b385f...df0

Jeg forstår at dere bor under samme tak, og at alt blir annerledes da - men du er fremdeles en voksen dame. Man trenger da ikke si noe annet enn "jeg kommer ikke hjem i natt" så vet hun det, og slipper å bli bekymret.

Anonymkode: 774b7...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Ikke ta abort. Det er en fryktelig tung bør å bære, resten av livet. 

Velger du å beholde, kommer det til å ordne seg uansett. Tenk så heldig du er! Det er helt fantastisk det som skjer. 

Anonymkode: 7a425...c31

Ikke alle synes det er fryktelig tungt å ta abort. Nei, hun er ikke heldig, hun er ufrivillig gravid!

Er ikke noe dans på roser å være alenemor. Husk at dette ikke er et ferdig barn enda, foreløpig kun en uønsket celleklump. 

Når det er sagt så har jeg full forståelse for alle som synes abort er vanskelig. Det blir et personlig valg. Her ser det ut til at TS allerede har tatt valget. La oss støtte henne i det! 

Anonymkode: 7fafc...719

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 7.47, AnonymBruker skrev:

Vi har et godt forhold, men vi snakker aldri om menn eller sex. Jeg har aldri vært i et forhold, så det har ikke vært naturlig å snakke om dating, flørter ol. Jeg vil jo ikke at hun skal vite at jeg har hatt sex, selvom det er jo naturlig for en kvinne i 30-årene å ha sex.

Hun er veldig åpen for alt, dømmer aldri noen og aksepterer alt, så hvis jeg hadde beholdt barnet  (selv uten å ha en kjæreste) hadde hun blitt verdens lykkeligste, og hjulpet meg alt hun kunne. Tror nok hun hadde reagert på samme måte med aborten. Hun er ikke i mot abort. og vil jo bare mitt beste.

Anonymkode: b385f...df0

Tror jeg ville ha sagt det jeg. Om dere har et godt forhold så kan du finne mye støtte i henne. Vil tro at enhver mor vil ønske å få vite dette framfor å la barnet sitt gå gjennom det alene. :) Når det er sagt så ville jeg ikke ha sagt det selv til min egen mor, men vi har ikke noe godt forhold heller. Føl på det selv, men ikke tenk på at du skal skåne din mor, det er deg dette er tøft for, ikke henne. 

Anonymkode: 7fafc...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
På 10/22/2016 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Tung bør? Jeg har tatt abort, og kjenner ingen bør. Du kan jo ikke si at det gjelder for alle!

ts, hvis hun ønsker seg barnebarn, og du ikke akter å gi henne det enda, så ville jeg ikke sagt noe. 

Anonymkode: 7db47...ace

Du var antagelig ikke over 30 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...