Gå til innhold

AP dummet seg ut om fattigdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Arbeiderpartiets finanspolitiske talskvinne Marianne Marthinsen viste til en fersk rapport fra Statistisk sentralbyrå, da hun i onsdagens muntlige spørretime i Stortinget angrep regjeringen for en skattepolitikk som øker de økonomiske forskjellene i Norge.

Det skulle hun ikke gjort.

– Marthinsen burde sjekke når SSBs tallmateriale er hentet fra. Tallene går fram til 2014. De viser altså at det var under den forrige regjeringen forskjellene økte! kunne finansminister Siv Jensen slå tilbake

 

Fantastisk tabbe av AP, som altså ikke brydde seg en døyt om fattige da de selv satt med regjeringsmakten.

Anonymkode: ebb08...702

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes ikke Arbeiderpartiet har dummet seg ut i det hele tatt.

Anonymkode: bb1d2...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke Arbeiderpartiet har dummet seg ut i det hele tatt.

Anonymkode: bb1d2...db0

Ironisk?

Anonymkode: 9b638...e68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke Arbeiderpartiet har dummet seg ut i det hele tatt.

Anonymkode: bb1d2...db0

Ikke jeg heller, partiet viste bare frem hvordan de forholder seg til folket. De skal frem med sine politiske forslag, uavhengig om det fører til nettopp det de tilsynelatende står imot.

Arbeiderpartiet er for de fattige, og for å ha flere fattige ser det ut til...

Anonymkode: a158c...591

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er FRP som er et flaut parti, støttet opp av mange som ikke fatter bedre enn at dem skyter seg selv i foten og stemmer mot sine egeninteresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Tror dette må være det pinligste jeg har sett i 2016, et år som bl.a. har gitt oss Donald Trump.

Anonymkode: 4774c...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, made4u skrev:

Er FRP som er et flaut parti, støttet opp av mange som ikke fatter bedre enn at dem skyter seg selv i foten og stemmer mot sine egeninteresser.

frp er partiet som best sikrer interessene til folk flest, mer skatter for å dekke opp stadig mer sløsing fra det offentlige og mer til fagforeningene er ikke i våre interesser

Anonymkode: ebb08...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

frp er partiet som best sikrer interessene til folk flest, mer skatter for å dekke opp stadig mer sløsing fra det offentlige og mer til fagforeningene er ikke i våre interesser

Anonymkode: ebb08...702

Hvis du eier en bedrift og gjør det bra så fatter jeg det, statistisk så er det dog større sannsynlighet for at du er en av gutta på gulvet i bedriften eller at du er avhengig av det offentlige, da er du ikke blant de "vi" som burde hatt egeninteresse av FRP sin politikk. Fagforeningene burde da være viktig for deg, selv er jeg en av gutta på gulvet og er derfor medlem av LO og stemmer partier som gir meg fordeler som arbeidstaker.

Jeg blir ikke lokket av lavere skatter, kunne sågar levd med høyere skattetrykk dersom jeg fikk igjen for dette i form av bedre veistandard, bedre helsetilbud etc. Lar meg heller ikke lokke av innvandringspolitikken, aldri hatt noen problemer med innvandrere og om det kommer x eller y antall innvandrere ett år så påvirker det ikke min tilværelse nevneverdig. Jeg har det generelt ok og har greit mer enn hva jeg strengt tatt trenger, aldri følt at innvandrere har fratatt meg noen muligheter heller og dersom jeg skulle hatt problemer med å skaffe meg jobb så hadde jeg lastet meg selv, jeg hadde ikke stemt feil parti for det og skyldt på innvandrerne som tok jobbene fra meg.

De fleste her i landet er ikke tjent med FRP, skal man stemme blått så er det bare Høyre som gjelder da FRP fører en uansvarlig politikk der de vil ta inn mindre i skatter og bruke desto mer (stjele fra våre barn og barnebarn sin sparebørse ser jeg det som da pengene FRP vil benytte kommer til å bli en nødvendighet etter at oljen tar slutt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, made4u skrev:

Hvis du eier en bedrift og gjør det bra så fatter jeg det, statistisk så er det dog større sannsynlighet for at du er en av gutta på gulvet i bedriften eller at du er avhengig av det offentlige, da er du ikke blant de "vi" som burde hatt egeninteresse av FRP sin politikk. Fagforeningene burde da være viktig for deg, selv er jeg en av gutta på gulvet og er derfor medlem av LO og stemmer partier som gir meg fordeler som arbeidstaker.

Jeg blir ikke lokket av lavere skatter, kunne sågar levd med høyere skattetrykk dersom jeg fikk igjen for dette i form av bedre veistandard, bedre helsetilbud etc. Lar meg heller ikke lokke av innvandringspolitikken, aldri hatt noen problemer med innvandrere og om det kommer x eller y antall innvandrere ett år så påvirker det ikke min tilværelse nevneverdig. Jeg har det generelt ok og har greit mer enn hva jeg strengt tatt trenger, aldri følt at innvandrere har fratatt meg noen muligheter heller og dersom jeg skulle hatt problemer med å skaffe meg jobb så hadde jeg lastet meg selv, jeg hadde ikke stemt feil parti for det og skyldt på innvandrerne som tok jobbene fra meg.

De fleste her i landet er ikke tjent med FRP, skal man stemme blått så er det bare Høyre som gjelder da FRP fører en uansvarlig politikk der de vil ta inn mindre i skatter og bruke desto mer (stjele fra våre barn og barnebarn sin sparebørse ser jeg det som da pengene FRP vil benytte kommer til å bli en nødvendighet etter at oljen tar slutt).

Nå er ikke jeg noen tilhenger av hverken Frp eller Ap. Men på hvilken måte mener du det er i arbeidernes interesse at det blir vanskeligere å drive lønnsomt i Norge p.g.a. høyere skattetrykk, som da igjen må kompenseres med høyere lønninger? Er det ikke først å fremst i arbeidernes interesse å ha en jobb i det hele tatt? Syns også det er litt merkelig at du ser ut til å bry deg om mennesker som er avhengige av offentlige ytelser, men samtidig ikke har noe imot at vi tar inn et høyt antall analfabete mennesker med en kulturell motvilje mot å integrere seg i det norske samfunnet, som da vil legge trykk på akkurat de samme offentlige ytelsene. Hvem går det ut over, tror du?

Anonymkode: 4774c...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg noen tilhenger av hverken Frp eller Ap. Men på hvilken måte mener du det er i arbeidernes interesse at det blir vanskeligere å drive lønnsomt i Norge p.g.a. høyere skattetrykk, som da igjen må kompenseres med høyere lønninger? Er det ikke først å fremst i arbeidernes interesse å ha en jobb i det hele tatt? Syns også det er litt merkelig at du ser ut til å bry deg om mennesker som er avhengige av offentlige ytelser, men samtidig ikke har noe imot at vi tar inn et høyt antall analfabete mennesker med en kulturell motvilje mot å integrere seg i det norske samfunnet, som da vil legge trykk på akkurat de samme offentlige ytelsene. Hvem går det ut over, tror du?

Anonymkode: 4774c...125

Er da fult mulig å drive lønnsomt i Norge, dessuten er skattelette til de rike ingen god politikk for økt sysselsetning, heller skulle man beskattet de rike hardere og heller benyttet de pengene for å hjelpe andre som kunne opprettet nye arbeidsplasser, Tror du oppriktig talt matvarehandelen hadde stoppet opp dersom det ikke var en liten gjeng superrike som hadde hatt kontrollen på det hele, Nei!!

Hvis de hadde forsvunnet ville det vært enklere for andre å starte mindre bedrifter, nå blir de overkjørt fullstendig av dem som har for mye makt og penger. Folk ville jobbet i produksjon av mat og i butikker uansett, slik det er i dag er forskjellene for grotesk store og den uretten må slås ned. Arbeidere kan produsere akkurat like mye som i dag uavhengig av eierforholdene, ergo kunne vi opprettholdt den samme livskvaliteten uten alle disse som skummer fløte i alt for stor grad - er fordelingspolitikken som er feil og FRP har en politikk der de sier om man beriker de rike enda mer så får vi flere jobber og skaper mer - det er feilslått.

Sikker på at arbeiderne ville vært mer motivert til å skape mer og samlet bidra til høyere levestandard enn i dag, dersom de får mer av de verdiene de er med på å skape og som de superrike i dag stikker av med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, made4u skrev:

Hvis du eier en bedrift og gjør det bra så fatter jeg det, statistisk så er det dog større sannsynlighet for at du er en av gutta på gulvet i bedriften eller at du er avhengig av det offentlige, da er du ikke blant de "vi" som burde hatt egeninteresse av FRP sin politikk. Fagforeningene burde da være viktig for deg, selv er jeg en av gutta på gulvet og er derfor medlem av LO og stemmer partier som gir meg fordeler som arbeidstaker.

Jeg blir ikke lokket av lavere skatter, kunne sågar levd med høyere skattetrykk dersom jeg fikk igjen for dette i form av bedre veistandard, bedre helsetilbud etc. Lar meg heller ikke lokke av innvandringspolitikken, aldri hatt noen problemer med innvandrere og om det kommer x eller y antall innvandrere ett år så påvirker det ikke min tilværelse nevneverdig. Jeg har det generelt ok og har greit mer enn hva jeg strengt tatt trenger, aldri følt at innvandrere har fratatt meg noen muligheter heller og dersom jeg skulle hatt problemer med å skaffe meg jobb så hadde jeg lastet meg selv, jeg hadde ikke stemt feil parti for det og skyldt på innvandrerne som tok jobbene fra meg.

De fleste her i landet er ikke tjent med FRP, skal man stemme blått så er det bare Høyre som gjelder da FRP fører en uansvarlig politikk der de vil ta inn mindre i skatter og bruke desto mer (stjele fra våre barn og barnebarn sin sparebørse ser jeg det som da pengene FRP vil benytte kommer til å bli en nødvendighet etter at oljen tar slutt).

Så må man tenke på graden av arbeideres fordeler. Til tross for at jeg også mener det er viktig å sikre arbeidere rettigheter i dette landet, så må vi også passe på å ha et økonomisk klima i dette landet som gjør at bedrifter faktisk er villige til å satse her. Ingen er tjent med at bedrifter flagger ut. Vi må sørge for at det er lønnsomt å satse i Norge.

Innvandringen er et problem rett og slett fordi vi får stadig færre jobber som de kan ta. Høy kompetanse blir stadig viktigere. Det blir færre og færre ufaglærte jobber, og langt færre vil det bli. Til syvende og sist er det de svake som vil betale prisen for innvandringen. Det sier seg selv. Det blir vanskeligere å få jobb, og man vil til slutt måtte kutte voldsomt i godene, dersom man skal ha så mange i dette landet som lever på offentlige goder. Sannsynligvis stiller du sterkere enn de fleste innvandrere i jobbkøen, men det hjelper ikke Norge noe. Vi har rett og slett ikke jobber nok som innvandrere uten utdanning kan få.

Du sier at du er villig til å betale mer skatt, dersom du får mer igjen for det. Fair point det. Problemet er bare det at man sannsynligvis er nødt til å enten kutte i godene, eller øke skatten uten å øke godene for å få ting til å gå opp. Vi er avhengig av at store deler av Norges befolkning er i fast jobb og betaler skatt. Hvis ikke, så sier det selv at det ikke er bærekraftig på sikt.

Det å drive småbedrifter i dette landet er ikke spesielt enkelt. Små kjepper blir lagt i hjulene før man rekker å etablere seg. Jeg kommer fra en familie hvor flere driver egne bedrifter, og staten og spesielt kommunen på hjemstedet virker ikke spesielt ivrig på få folk igang. Min far har klart seg bra etter hvert, og har flere ansatte, mens et annet familiemedlem ble lei det norske systemet og flyttet likegodt til Øst-Europa og startet opp der, og lever veldig godt med det. 

Man må gjøre det attraktivt å drive i Norge, små eller store bedrifter. Hvis ikke, får ikke "gutta på gulvet" jobb å gå til. Folk starter ikke bedrifter, satser alt man eier og har for å gagne staten, man gjør det for å tjene penger. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, made4u skrev:

Hvis du eier en bedrift og gjør det bra så fatter jeg det, statistisk så er det dog større sannsynlighet for at du er en av gutta på gulvet i bedriften eller at du er avhengig av det offentlige, da er du ikke blant de "vi" som burde hatt egeninteresse av FRP sin politikk. Fagforeningene burde da være viktig for deg, selv er jeg en av gutta på gulvet og er derfor medlem av LO og stemmer partier som gir meg fordeler som arbeidstaker.

Jeg blir ikke lokket av lavere skatter, kunne sågar levd med høyere skattetrykk dersom jeg fikk igjen for dette i form av bedre veistandard, bedre helsetilbud etc. Lar meg heller ikke lokke av innvandringspolitikken, aldri hatt noen problemer med innvandrere og om det kommer x eller y antall innvandrere ett år så påvirker det ikke min tilværelse nevneverdig. Jeg har det generelt ok og har greit mer enn hva jeg strengt tatt trenger, aldri følt at innvandrere har fratatt meg noen muligheter heller og dersom jeg skulle hatt problemer med å skaffe meg jobb så hadde jeg lastet meg selv, jeg hadde ikke stemt feil parti for det og skyldt på innvandrerne som tok jobbene fra meg.

De fleste her i landet er ikke tjent med FRP, skal man stemme blått så er det bare Høyre som gjelder da FRP fører en uansvarlig politikk der de vil ta inn mindre i skatter og bruke desto mer (stjele fra våre barn og barnebarn sin sparebørse ser jeg det som da pengene FRP vil benytte kommer til å bli en nødvendighet etter at oljen tar slutt).

Problemet er bare at høyere skatter ikke fører til høyere kvalitet på offentlige tjenester, tvert imot fører det bare til mer sløsing fra det offentlige mens folk dør i helsekø, barna går ut av skolen med svake resultater, de svakeste i samfunnet får ikke hjelpen de trenger etc. Mange land har bedre kvalitet enn oss, med lavere skatter og avgifter, fordi de skviser ut mer av hver skattekrone de henter inn. Det er også det FrP ønsker, mindre offentlig forbruk, men bedre bruk av disse pengene. FrP holder seg til handlingsregelen, og investerer i skoler, veier og jernbane og kutter skattene, slik det var tenkt at man skulle da Jens Stoltenberg innførte denne.

 

Om du ikke merker det selv er det mange som gjør det, mange ser konsekvensen av vår mangeårige naive asylpolitikk med høyt inntak og manglende integrering Særkrav, økt kriminalitet i form av drap og voldtekter, lavere lønninger og dårligere arbeidsvilkår fordi utlendinger jobber langt under tariff. 

Anonymkode: ebb08...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...