Gå til innhold

Alkoholfri drikke til kylling?


Sille4

Anbefalte innlegg

Jeg skal servere helstekt kylling med rotgrønnsaker i helgen, og lurer på hva slags alkoholfri drikke som smaker godt til kylling? Ønsker å servere noe annet/i tillegg til vann og brus. Noen som har noen tips? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Ringi eller Vår eplemost som du får kjøpt på polet :) 

Anonymkode: 3fcaf...219

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk servert en agurkdrikk en gang som jeg har tenkt på å lage selv som et godt og friskt alternativ til eplemosten man får "overalt". 

Selv uten å ha oppskriften i detalj tror jeg man kan komme langt med å rive agurk og la det trekke i vann i kjøleskapet noen timer før man siler av og smaker til med limesaft og simple syrup. Ved servering blandes det med kullsyret vann, isbiter og et par agurkskiver til pynt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Ringi eller Vår eplemost som du får kjøpt på polet :) 

Anonymkode: 3fcaf...219

 

12 timer siden, Kvist skrev:

Jeg fikk servert en agurkdrikk en gang som jeg har tenkt på å lage selv som et godt og friskt alternativ til eplemosten man får "overalt". 

Selv uten å ha oppskriften i detalj tror jeg man kan komme langt med å rive agurk og la det trekke i vann i kjøleskapet noen timer før man siler av og smaker til med limesaft og simple syrup. Ved servering blandes det med kullsyret vann, isbiter og et par agurkskiver til pynt.

Tusen takk for tips! :) skal teste de ut :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en slik rett kan jeg gjerne ta Munkholm eller en annen alkoholfri øl. Velassorterte matbutikker og polutsalg har mye  spennende innen alkoholfritt, etterhvert. Det hender jeg kjøper litt forskjellig, uten at jeg husker noen navn på stående fot. 

Ringi og Vår, som du får kjøpt på polet, har også andre smaker enn eplemost. De røde variantene kan også passe. Vet i alle fall at de hadde en med solbærsmak tidligere, og den kunne passe veldig godt istedenfor rødvin til et måltid. 

Anonymkode: 4091b...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...