Gå til innhold

Shepherd's pie hjelp ??


Lisahg

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage noe al'a Shepherd's pie og har såklart ikke laget dette før.. Alle oppskrifter jeg finner er kun fra bunnen av med hjemmelaget saus osv.
Noen som kan hjelpe meg med en litt forenklet versjon av dette ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg lager det hjemme, pleier jeg å steke kjøttdeig+løk+hvitløk, ha over en boks krusja tomater og tomatpure (hvis jeg har) og smaker til med krydder (chilli, paprika,litt spiskummin, tigersaus, evnt. salt). Mens det står og putrer og koser seg lager jeg potetmos av poteter+smør+melk. Det går jo evnt. også an å bruke ferdig saus (type din favoritt-pasta-saus) og ferdig potetmos. Håper det hjalp litt :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Selv om det er fra bunnen, så synes jeg denne oppskriften fra Rema er ganske forklarende. Jeg pleier å gjøre det omtrent slik.

Dvs jeg lager potetmosen på min måte: skreller poteter, deler dem i biter og koker dem. Heller av vannet og har over ca en spiseskje smør og en ørliten skvett med melk. Bruker potetstapperen på dette, og tilsetter litt og litt melk til «passe» konsistens. Det skal ikke så mye melk til, synes jeg. Som regel ikke mer enn ca 1 dl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...