Gå til innhold

Sunne alternativer når man er søt/salt-syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg er søtsyk så pleier jeg av og til å skjære opp en slik "mellombar", finnes i de fleste knekkebrødhyller i butikken. Ca 90-95 kalorier i en bar. Da får jeg ca 10 biter, også har jeg de gjerne sammen med en kopp søt te (f.eks fruktte). Hjelper litt på søtsuget hvertfall. 

Men kanskje dere har noen andre gode ideer? Er nemlig på slanking. 

Anonymkode: 763e5...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, du har jo bare hele verden til din disposisjon (les: Google).

Anonymkode: 76f6b...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
  • Gulrøtter, reddiker, blomkål, brokkoli, agurk, paprika, stangselleri, tomater - gjerne med en dipp av mager kvarg/kesam/yoghurt naturell tilsatt ferske urter. 
  • Kokt kylling-/kalkun- eller vanlig skinke på knekkebrød med mager kvarg og brønnkarse.
  • Eple i båter med kanel på, plommer, pærer
  • Kakao laget på lettmelk, kakaopulver (bakekakao), litt kardemomme, chili, og kanel - og med litt stevia/sukrin i. Veldig greit når det verste sjokoladesuget herjer i kroppen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta noen eplebiter i mikrobølgeovnen og så litt kanel på. Smaker litt som eplekake. :) 

Anonymkode: cbae6...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne riskjeks med krydder er ganske lave på kalorier i det minste og du kan kjøpe sånne små porsjonsposer med forskjellige smaker så du ikke trenger å ha en åpnet pose liggende.

Ved å fryse youghurt kan du lage deg en slags sunn is. Eller fylle former med lettbrus eller sukkerfri saft og fryse.

Mager kesammed søtning eller litt fun light saft og bær eller fruktbiter er superdigg. 

Du kan prøve å lage din egen chips med å skjære opp rotgrønnsaker med ostehøvel og ha på krydder og minimalt med olje.

Hjemmepoppet popcorn er heller ikke så kaloritett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnkålchips :D med nok salt og litt olje blir det skikkelig crispy, ekstremt lett å lage, supersunt, og selv om det ikke smaker helt som vanlig chips, så er der absolutt godt nok til å gomle, gjerne med en god kopp te til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er knaskesyk/saltsyk kjøper jeg en hodekål, og sitter å river av biter av den.

Når jeg er søtsyk blir det druer eller banan. Eller en fruktskål med forskjellig oppskjært frukt.

Anonymkode: 76577...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha litt soya saus på agurkskiver for å bli kvitt saltsuget. Ellers pleier jeg å ha litt salt og pepper på.

Anonymkode: cbae6...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir såtsugen kjøper jeg sjokolade, seigmenn eller britisk konfekt. Men så har jeg et par kilo for mye også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker kakao eller steker pommes frites i ovnen. Er ikke sikkert at det er sunnere enn godis, men det er i hvert fall rimeligere.

Anonymkode: 32e9a...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter eplebiter i mikroen med kanel som noen har foreslått. Ta på litt mandelbiter og honning også, og har du det skikkelig varmt blir eplene nesten most, enda mer eplekakesmak! :) I det siste har jeg også tatt en banan, strødd over rått kakaopulver og tatt det i mikroen.

Det er også godt med dadler med litt peanøttsmør oppi! 

Og bananis. Frosne bananbiter + litt kokosmelk eller mandelmelk og så blande i blender. Kan adde rått kakaopulver for å få sjokoladebananis.

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha sukkerfri måned i november, på grunn av alt godiset og alle usunnhetene i desember. Hvis jeg ikke skal spise godteri, så spiser jeg som regel bær (jordbær, blåbær, bringebær) for det synes jeg er veldig godt. Ellers lager jeg sukkerfri gele (av fun saft og gelatin) det smaker nesten det samme som vanlig gele og blir overraskende godt. 

I perioder hvor jeg kan spise godteri, men hvor jeg bør begrense meg slik at det ikke blir hver dag, så lager jeg gulrøtter meg dip eller kjøper bær. Jeg ser mye oppskrifter på kake, trøfler +++ som lages med stevia og sukrin istedenfor sukker, men synes det er tullete. Da spiser jeg heller "ordentlig" godteri. 

Anonymkode: 0db01...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...