Gå til innhold

Hvordan vite om gaven=ringen er en forlovelsesring? Hva mener dere om denne situasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fra starten vært åpen med at jeg ønsker å gifte meg en dag og samboeren sa mye det første året at han ville gifte seg med meg. Så har vi hatt noen måneder med ukentlig krangling i sommer hvor jeg har blitt usikker på om han faktisk vil bli her langsiktig , og han sa etter vi skværa opp i problemet at han vil gjøre noe fint for meg når han får sjansen og gi meg en ring "og alt". 

Han har før også nevnt at han en dag vil gi meg en ring som symbol på at det er meg han vil gifte seg med. Men er det en forlovelsesring om han ikke faktisk går ned på kne og frir? Tar jeg den imot som en vanlig fin gave og sier takk om han ikke popper selve spørsmålet, eller skal jeg automatisk ta ringen som et spørsmål og si ja, eller spørre han hva den betyr eller? Sistnevnte er jo utroolig flaut om han må si den ikke betyr giftemål :P I og med at vi har nyoppståtte tillittsproblemer i forholdet er det rart for meg å si ja og for han å fri før vi er mer stabile igjen,men samtidig er jo frieri det tryggeste for forholdet også og det trenger vi. 

Det er vanlig at han gir meg gaver og smykker etter vi har kranglet  ( oftest sammen med middag og blomster, så er ikke så lett å skille om han gjør det som vanlig eller for at han vil fri), men en ring har jeg ikke fått før så vet ikke hva det betyr? 

Anonymkode: 348a5...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså; et frieri handler vel i større grad om det store spørsmålet enn om selve ringen? Så hvis du er i tvil får det nesten bli deg som stiller det store spørsmålet (om hva han faktisk mener) eller enkelt og greit klargjøre at du ikke anser ringen å være en forlovelsesring all den tid det ikke foreligger noe spørsmål om et fremtidig giftemål. Så kan man jo gjøre seg noen tanker om hva annet denne mannen sliter med i kommunikasjonen dersom han ikke evner å sette ord på noe så opplagt som et frieri... Et tips; tenk deg grundig om i forkant om hvorvidt du faktisk ønsker å bli fridd til/gifte deg med denne mannen :glare:

Endret av Nemigirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke et frieri med mindre det store spørsmålet kommer. Hvis samboeren min kjøper meg en ring uten å si noe så tar jeg det som en hyggelig gave, men ikke forlovelse :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med begge over.

Vil ilegge til at det virker som det mangler noe mellom dere når dette er vanskelig å finne ut av ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 I og med at vi har nyoppståtte tillittsproblemer i forholdet er det rart for meg å si ja og for han å fri før vi er mer stabile igjen,men samtidig er jo frieri det tryggeste for forholdet også og det trenger vi. 

Anonymkode: 348a5...25e

Et frieri gir ikke mer trygghet til et ustabilt forhold. En kortvarig falsk trygghet i så fall. Forholdet burde først være trygt og stabilt, da først er det naturlig å ta steget videre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...