Gå til innhold

Eggedeler


Intermediate

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg koker to forskjellige egg samtidig. Greia er at jeg ønsker å vite hvilke egg som er hvilke etter oppkokinga. Under kokingen av eggene så blandes eggene sammen. Har der noen tips til en "skillevegg" som kan skille de to typene eggene fra hverandre? Ønsker ikke å bruke plastprodukter.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett et kryss med blyant på eggene du legger oppi først ;)

Endret av Sommerfugl83
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sommerfugl83 skrev:

Sett et kryss med blyant på eggene du legger oppi først ;)

merkene på eggene kokes bort underveis i kokingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Intermediate skrev:

merkene på eggene kokes bort underveis i kokingen.

Jeg har gjort det tidligere uten at det kokte bort ;) Test med ulike penner/blyanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Putt det ene egget inni en sånn visp og la vispen stå i kjelen når du koker eggene. Når det egget som  har kortest koketid er ferdig tar du bare ut vispen. Det gjorde vi alltid på hytta da broren min ville ha sitt egg mye bløtere enn oss andre.
100d4742-d91c-49d4-8515-f125b8c78601.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Noen flere innspill paa diverse redskaper , eksempelvis som den vipsen ovenfor  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med to forskjellige egg? Er det et strutseegg og et vaktelegg så er det vel ikke så vanskelig å se forskjell? Du kan også se forskjell på hønseegg, krokodilleegg og måsegg. Hvis de ser like ut når de er ferdig kokt, hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, H80 skrev:

Hva mener du med to forskjellige egg? Er det et strutseegg og et vaktelegg så er det vel ikke så vanskelig å se forskjell? Du kan også se forskjell på hønseegg, krokodilleegg og måsegg. Hvis de ser like ut når de er ferdig kokt, hva er forskjellen?

Jeg vet det høres utrolig ut, men mange foretrekker å vite hvem som skal ha det bløtkokte egget og hvem som skal ha det hardkokte før de kakker toppen av det ved bordet. Folk er rare, hva? :ironi:

Anonymkode: d5a79...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det bløtkokte egget er det som kommer først ut av vannet. Og ja, folk er veldig rare.

Endret av H80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg lest gjennom tråden igjen, og jeg forstår fremdeles ikke problemstillingen. Er poenget at man skal legge i egg til forskjellig tid, og så skal hardkokte og bløtkokte egg bli ferdige samtidig? Hvorfor ikke bare legge i alle eggene samtidig, ta ut de som skal være bløtkokte etter ~6 minutter, og legge dem i et stripete klede. De andre eggene kan man ta ut noen minutter senere og legge i et grønt klede.

På 10/30/2016 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det høres utrolig ut, men mange foretrekker å vite hvem som skal ha det bløtkokte egget og hvem som skal ha det hardkokte før de kakker toppen av det ved bordet. Folk er rare, hva? :ironi:

Anonymkode: d5a79...2e4

Tenker du på å spå i kaffegrut eller lignende? Jeg kan ikke se hvordan man skal finne ut av dette ved å skille på eggene eller bruke tingester i en gryte. Hvis man skal vite hvordan folk liker egget sitt kokt, må man kjenne dem, eller spørre dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...