Gå til innhold

Lønn som Kontor og Administrasjonsmedarbeider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å ta fagbrevet som kontor og administrasjonsmedarbeider. Lurte på om hvordan lønnen er?

Anonymkode: 582f7...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk 384.000. Og jeg har tenkt å klamre meg til den jobben med armer og bein. ;) Det er beinhard konkurranse om de jobbene og jeg er overlykkelig at jeg har klart å få en jobb. 

Anonymkode: d6192...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Tenkte å ta fagbrevet som kontor og administrasjonsmedarbeider. Lurte på om hvordan lønnen er?

Anonymkode: 582f7...a77

Hvor kan man ta det?

Anonymkode: 8da91...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk 384.000. Og jeg har tenkt å klamre meg til den jobben med armer og bein. ;) Det er beinhard konkurranse om de jobbene og jeg er overlykkelig at jeg har klart å få en jobb. 

Anonymkode: d6192...28d

Men hadde du da Service og Samferdsel i 2 år, så var du ute i lære i 2 år å tok fagbrev?

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan man ta det?

Anonymkode: 8da91...e0f

Etter du er ferdig med 2 års læretid.

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men hadde du da Service og Samferdsel i 2 år, så var du ute i lære i 2 år å tok fagbrev?

Anonymkode: 83f09...c04

Ja, men på min tid så het det ikke service og samferdsel ;)

Anonymkode: d6192...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men på min tid så het det ikke service og samferdsel ;)

Anonymkode: d6192...28d

Åja okey. Men tror du jeg vil trives i denne jobben? Er en gutt som tenker en kontorjobb passer bra, ikke så god i matte men ellers ganske flink.

Forklar gjerne hva jobben går utpå, hva man kan gjøre, hva du gjør osv. :)

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fagbrev, og heller ikke særlig relevant utdanning, og har en årslønn på ca. 340 000,-

Det er en helt ok jobb, men kan bli litt ensformig til tider. Hva man kan gjøre i en slik jobb kommer veldig an på hva slags firma man jobber for. I mitt tilfelle dreier det seg om bl.a.  fakturering og fakturaoppfølging, månedsoppgjør, sentralbord, postmottak og ellers forefallende arbeid.

Anonymkode: a538e...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brude kanskje heller ta påbygg og deretter administrasjon og ledelse på en høyskole f.eks? Nå jobber jo til og med folk med master i slike jobber, da kan du havne langt ned i søknadsbunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ca 400 000 -Privat

Anonymkode: 2e87b...69a

samme her...

Anonymkode: bad3a...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja okey. Men tror du jeg vil trives i denne jobben? Er en gutt som tenker en kontorjobb passer bra, ikke så god i matte men ellers ganske flink.

Forklar gjerne hva jobben går utpå, hva man kan gjøre, hva du gjør osv. :)

Anonymkode: 83f09...c04

Jeg tror at hvis du klarer å få deg jobb så kan det være at du godt vil trives. hvis som sagt, for de fleste konkurrentene om sånne typer jobber har gjerne bachelor og master. Hva jobben går ut på lærte du vell på service og samferdsel? :klo: 

Anonymkode: d6192...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at hvis du klarer å få deg jobb så kan det være at du godt vil trives. hvis som sagt, for de fleste konkurrentene om sånne typer jobber har gjerne bachelor og master. Hva jobben går ut på lærte du vell på service og samferdsel? :klo: 

Anonymkode: d6192...28d

Okey. Nei skal starte service, men ville bare vite litt om jobben, føler en slik kontor jobb passer meg godt. Takk for hjelpen! :)

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er ikke noe særlig flink i matte, er matte veldig viktig eller åssen er det?

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke noe særlig flink i matte, er matte veldig viktig eller åssen er det?

Anonymkode: 83f09...c04

Matte er vel ikke viktig i kontorjobb. Tenker du kanskje på regnskapsjobb? Man trenger heller ikke være flik no matte for å være flink i regnskap. Regnskap er ren logikk.

Anonymkode: 8da91...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Matte er vel ikke viktig i kontorjobb. Tenker du kanskje på regnskapsjobb? Man trenger heller ikke være flik no matte for å være flink i regnskap. Regnskap er ren logikk.

Anonymkode: 8da91...e0f

Åja okey er helt ok i matte, men ville bare vite om det var noe spes med det. Takk for hjelpen!

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.10.2016 den 14.12, funginger skrev:

Du brude kanskje heller ta påbygg og deretter administrasjon og ledelse på en høyskole f.eks? Nå jobber jo til og med folk med master i slike jobber, da kan du havne langt ned i søknadsbunken.

Er  administrasjon og ledelse veldig vanskelig på høyskolen? Er helt ok i alle fag, unntatt matematikk.

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2016 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Ja, men på min tid så het det ikke service og samferdsel ;)

Anonymkode: d6192...28d

Lurte på om da du tok fagbrevet. Var dette kjempe vanskelig? Er det slik at du bare blir testet på hva du har gjort i løpet av læretiden osv?

Anonymkode: 83f09...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil jobbe på kontor burde du få studiekompetanse og ta et eller annet fag på universitetet/høyskole. Det er jo masse folk som jobber på kontor så "å jobbe på kontor" er på ingen måte en stillingsbeskrivelse. Her er noen veldig "safe" fag hvor du sikkert får en kontorjobb.

http://www.uio.no/studier/program/spesped/index.html

http://www.uio.no/studier/program/offadm/index.html

http://www.uio.no/studier/program/statsvitenskap/index.html

http://www.uio.no/studier/program/psykologi/index.html

http://www.uio.no/studier/program/sosialantropologi/index.html

http://www.uio.no/studier/program/sosiologi/index.html

 

Anonymkode: 437ad...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurte på om da du tok fagbrevet. Var dette kjempe vanskelig? Er det slik at du bare blir testet på hva du har gjort i løpet av læretiden osv?

Anonymkode: 83f09...c04

Nei, det var ikke vanskelig, fikk fullklaff på alt, men samtidig så var jeg lidenskapelig opptatt av jobben min og elsket å gå på jobb hver dag som alltid hjelper på ;) Du blir testet i kompetansemålene så sånn sett, får du en sløv bedrift så må du dra dem litt i ørene ;)

Anonymkode: d6192...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...