Gå til innhold

Beste dokumentaren du har sett?


smartipants

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mortem skrev:

 

Husker du hva den heter?

Nei...den gikk på NRK for kanskje 1,5 år siden.  Den er forløperen til en engelksprodusert film som skulle lages i nær fremtid.  Disse filmsnuttene var ikke vist for verden før denne dokumentaren, det var en engelsk filmprodusent på 40 tallet som fikk i oppdrag å lage film da men av en eller annen grunn stagnerte det og filmklippene ble lagret i flere tiår i en safe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nettopp Cash for kids, den var god. Man får virkelig se hva å bli satt i fengsel som 12-åring gjør med et menneske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 The Cove.

 Blackfish!

Det er virkelig ikke bra for blodtrykket, å se på slike filmer!

Men de er jo selvfølgelig veldig viktige da....

Anonymkode: aac27...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bully er en av de mest hjerteskjærende dokumentarer jeg har sett og viser hvor onde barn kan være.  Håper denne har gitt mobbere en solid vekker!

Earthlings er en dokumentar som tar for seg alle aspekter innen dyremisbruk og mishold, alt ifra slakteindustri til sirkusindustri. jeg gråt av denne.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RaspberryPi
2 timer siden, smartipants skrev:

Så nettopp Cash for kids, den var god. Man får virkelig se hva å bli satt i fengsel som 12-åring gjør med et menneske

Hvor kan jeg se denne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dear Zachary: A letter to a son about his fatter. 

Wish me away. 

Tig

Bully

West of Memphis

 

 

Endret av Berentsens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bully og How to die in Oregon. Bully handler om mobbing av barn, og How to die in Oregon tar for seg mennesker som har valgt assistert selvmord. Begge finnes på Netflix.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bully som handler om mobbing, the White helmets som handler om en gruppe mennesker som prøver å  redde mennesker i sammenraste bygninger etter bombing i Syria, twinsters som handler om to adopterte jenter på hver sin side av jorda som lurer på om de kan være søstre, Jesus camp som gjorde meg veldig provosert som handler om hjernevasking av barn (mener jeg), adopsjonens pris om baksiden  av adopsjon, Salam neighbor om livet i et syrisk flyktningleir, only the dead som handler om livet av amerikanske soldater i Irak og måten de kjemper mot terrorister og behandler /mishandler terrorister i Irak.

Alle disse finnes på netflix.  

På innsiden av IS, Når antibiotika slutter å virke og Skuggesida av antidepressiva som ligger på NRK syns jeg også er gode dokumentarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Jeg er ikke så glad i dokumentarfilmer. Det overforenkler ofte budskapet for å skape en sammenhengende fortelling i filmen. Ofte ønsker produsenten også å ha en slagside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nylig den danske Armadillo, som omhandler en gruppe unge, danske soldater utstasjonert i Afghanistan. Sterk fortelling om hvordan livet som soldat kan være. Høy kvalitet på foto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vesentlig skrev:

Svært få filmer kan konkurrere med Grizzly Man. Ikke fordi jeg opplever den så utrolig god, men at den er så utrolig i ordets forstand. Første gangen jeg så den trodde jeg ikke på at det var virkelig det jeg så. Pluss at å komme så nært inn på et så eksentrisk menneske er ikke hverdagskost.

 

Enig i dette! 

Ellers må jeg si at disse også er mine favoritter:
* Going Clear:  Scientology and the Prison of Belief 
* Bowling for Columbine
* 9/11: The Falling Man
* 9/11: Phone Calls from the Towers

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, morhjertegod skrev:

Hvor får du sett denne?

Jeg har den faktisk på dvd, men bør være mulig å laste ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yvonne skrev:

Enig i dette! 

Ellers må jeg si at disse også er mine favoritter:
* Going Clear:  Scientology and the Prison of Belief 
* Bowling for Columbine
* 9/11: The Falling Man
* 9/11: Phone Calls from the Towers

Mvh Yvonne :heiajente: 

At jeg kunne glemme den!! haha

Men god smak i dokuer du;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vesentlig skrev:

At jeg kunne glemme den!! haha

Men god smak i dokuer du;)

Takk takk. Jeg elsker dokumentarer.

Forøvrig vil jeg tipse om Youtube-kanalen Real Stories, de har mange spennende dokumentarer. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...