Gå til innhold

Beste dokumentaren du har sett?


smartipants

Anbefalte innlegg

Hvilke dokumentarfilmer har gjort inntrykk på deg? 

Personlig likte jeg godt Fed Up som tar for seg usunn mat og effekten av sukker.
Likte også 13th (det 13.)  som jeg så i dag på Netflix om massefengslingen i USA.

Endret av smartipants
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity and beyond, velig bra dokumentar om atombomben

Anonymkode: 4e932...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få filmer kan konkurrere med Grizzly Man. Ikke fordi jeg opplever den så utrolig god, men at den er så utrolig i ordets forstand. Første gangen jeg så den trodde jeg ikke på at det var virkelig det jeg så. Pluss at å komme så nært inn på et så eksentrisk menneske er ikke hverdagskost.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vesentlig skrev:

Svært få filmer kan konkurrere med Grizzly Man. Ikke fordi jeg opplever den så utrolig god, men at den er så utrolig i ordets forstand. Første gangen jeg så den trodde jeg ikke på at det var virkelig det jeg så. Pluss at å komme så nært inn på et så eksentrisk menneske er ikke hverdagskost.

 

Hørt mye om den! Får nesten se den da :tongue: 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trinity and beyond, velig bra dokumentar om atombomben

Anonymkode: 4e932...eba

Høres ut som en veldig interessant film! Skrives ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod
13 minutter siden, Vesentlig skrev:

Svært få filmer kan konkurrere med Grizzly Man. Ikke fordi jeg opplever den så utrolig god, men at den er så utrolig i ordets forstand. Første gangen jeg så den trodde jeg ikke på at det var virkelig det jeg så. Pluss at å komme så nært inn på et så eksentrisk menneske er ikke hverdagskost.

 

Hvor får du sett denne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett mange bra, men de som har gjort mest inntrykk må være Paradise Lost og Aileen: Life and Death of a Serial Killer. 

Anonymkode: 40fb6...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett mange bra, men de som har gjort mest inntrykk må være Paradise Lost og Aileen: Life and Death of a Serial Killer. 

Anonymkode: 40fb6...1bd

Aileen må jeg se, på tross av at jeg synes den ser utrolig ekkel ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aileen gjorde inntrykk på meg også. Jeg har sett både dokumentaren(e) og Hollywood-filmen. Det ga meg et innblikk i hvor mye omstendigheter og bakgrunn har å si, spesielt i et land som USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The hunting ground - tar for seg voldtekter som skjer på amerikanske universiteter. Skolene hysjer ned hendelsene og jentene blir dermed ikke trodd. Viser hvor komplekst, dømmende og pengestyrt høyere utdanning er i USA.

Audrie & Daisy - handler om to jenter som har blitt utsatt for overgrep de ikke ble trodd for. Bilder av hendelsene ble spredd, og de ble massivt mobbet på sosiale medier.

Begge ligger på netlflix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tabris skrev:

Aileen gjorde inntrykk på meg også. Jeg har sett både dokumentaren(e) og Hollywood-filmen. Det ga meg et innblikk i hvor mye omstendigheter og bakgrunn har å si, spesielt i et land som USA.

Å ja, filmen fikk ett helt annet innhold når jeg så den for andre gang etter at jeg så dokumentaren. Anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett mange bra dokumentarer. Her er noen av dem:

Born into brothels

Tung jakke

Kids for cash

Reseptskurker

Fat, sick & nearly dead 1 og 2

Vitnesbyrd

Meet the mormons

Svart mann, hvit hud

Resistance

Endret av Brimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brimi skrev:

Har sett mange bra dokumentarer. Her er noen av dem:

Born into brothels

Tung jakke

Kids for cash

Reseptskurker

Fat, sick & nearly dead 1 og 2

Vitnesbyrd

Meet the mormons

Svart mann, hvit hud

Resistance

Åh! Kids for cash må sees, husker det bare som en helt absurd sak når jeg leste om det i media. 

Fat, sick & nearly dead likte jeg også. Det meste om mat/ helse er jo egentlig veldig interessant, selv om man kan bli helt forvirra av alle de ulike rådene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

The case of JonBenet Ramsey. 

Anonymkode: eb3c6...830

Den må jeg se :D

 

The Bridge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

The case of JonBenet Ramsey. 

Anonymkode: eb3c6...830

 

3 minutter siden, Mortem skrev:

Den må jeg se :D

 

The Bridge

Den er på Youtube :D

Anonymkode: eb3c6...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dokumentar som var basert på  filmklipp laget av de allierte (engelskmennene)  i forskjellige konsentrasjonsleire rett etter krigens slutt.   Det er verre enn man noen gang hadde forestilt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, DreamOn skrev:

En dokumentar som var basert på  filmklipp laget av de allierte (engelskmennene)  i forskjellige konsentrasjonsleire rett etter krigens slutt.   Det er verre enn man noen gang hadde forestilt seg. 

 

Husker du hva den heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jinx - the life and deaths of Robert Durst (beste serien jeg har sett), the bridge, fear of 13, Amanda knox dokumentaren på Netflix og det dypeste dykket er noen av dem. Elsker dokumentarer, men har utsatt å se noen fordi jeg blir så følsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...