Gå til innhold

Hvor tar man reisevaksiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sikkert veldig dumt spørsmål men hvor tar man  reisevaksiner? Er det fastlegen eller helsestasjon? Fastlegen min har ikke eget labratorium (eller hva det nå heter). Jeg blir sendt et annet sted for blodprøver bla.  Men jeg aner jo ikke hvilken helsestasjon jeg evt. tilhører.

Anonymkode: 79369...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer fra kommune til kommune. Noen har også eget vaksinasjonskontor.

Du får sjekke hjemmesidene til kommunen din, du finner sikkert ut av det der.

Anonymkode: 190b6...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det legevakten som gjør slikt. Ring fastlegen din, hvis han ikke gjør det selv vet han allefall hvor det gjøres :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et sted som gjør det nå, privat klinikk. Er det bare meg eller har disse vaksinene blitt mye billigere enn de var? Ser i vaksinasjonskortet mitt at sist jeg tok en omgang var i 2007. Da mener jeg det kostet en drøy tusenlapp for hver vaksine sånn ca., men nå er det jo mye billigere!

 

ts

Anonymkode: 79369...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, October 15, 2016 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Sikkert veldig dumt spørsmål men hvor tar man  reisevaksiner? Er det fastlegen eller helsestasjon? Fastlegen min har ikke eget labratorium (eller hva det nå heter). Jeg blir sendt et annet sted for blodprøver bla.  Men jeg aner jo ikke hvilken helsestasjon jeg evt. tilhører.

Anonymkode: 79369...367

Reisevaksine dekkes ikke av Helfo og mange fastleger setter derfor heller ikke reisevaksine. Helsestasjonene jobber mot vaksiner som er obligatoriske etter Norske helsemyndigheters råd. 

Hvor du bor i landet er avgjørende for hvor du henvender deg og hvilket tilbud som finnes. Derfor kan ikke si gå til kontor for reisevaksine, eller til Volvat. 

Anonymkode: ab173...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...