Gå til innhold

Hvordan vet man at man er pen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Summers skrev:

Ja, det virker rimelig.

Er da mange som har dårlig selvtillit når det kommer til utseende og dømmer seg selv ned selv om de er pene.

Ja jeg vet, jeg har en samboer som er modellpen men han har ikke evne til å se det selv.  Det finnes noen få som er slik, men de aller fleste som er pene vet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette opplever jeg også.

Nordmenn generelt synes jeg er dritstygg og mange tar ikke fem øre for å fortelle meg det, men det finnes et geografisk område i verden hvor jeg opplagt sees på som veldig pen - det merker jeg både når jeg er i dette området og når jeg møter mennesker derfra. 

Det er jo ikke så underlig, egentlig, når man vet at skjønnhetsidealer varierer så mye som de gjør både i forhold til geografi, kultur og tid. Man trenger ikke å gå mer enn noen få år tilbake, før duckface, orange hud og påtegnede halvannen cm brede bryn ville blitt regelrett ledd av av mer eller mindre alle nordmenn. 

Anonymkode: 439bf...516

Jeg er midt i aldersgruppen hvor brun hud er et must, store bryn, rett hår, silikon, osv blir antatt som pent og hot. Selv har jeg likblek hud og bølgete hår og generelt et søtt utsende. Eldre menn snur seg etter meg, men gutter på min egen alder? Aldri i verden :) 

Anonymkode: 4a0c0...002

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2016 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått så mye oppmerksomhet fra menn osv, fra tenårene, til sånn ca 22 års alder. Nå har jeg absoutt ingenting. Ikke det at jeg vil gå rundt å være midtpunkt. Men jeg ble mobbet i tenårene og mamma og mammas eks, sa jeg begynte å bli finere enn de andre jentene. Og jeg kan faktisk se det, jeg vokste meg penere enn de tidlig utviklede jentene. Det er kanskje klisje, men situasjonen min var veldig "hun upopulære som ble finere enn de andre". Jeg ble ocerfallt av kommentarer fra foreldres venner og venninner fra utenfra min hjemby, som viste om mobbingen og hvordan jeg hadde det. Nå er jeg 26 og jeg føler ikke jeg har noe spesi.jeg får ikke den oppmerksomheten jeg er vant med. Fordi mange har slått seg til ro? Fordi jeg har forfalt? 

Anonymkode: 62cc4...d4c

Det har vel med alderen å gjøre. Du er fortsatt attraktiv. Selv var jeg mest attraktiv da jeg var i den alderen.

Men det har vel litt med å "by seg fram og"... når man er singel og vet hva man er ute etter.. uten å være desperat. 
Jeg hadde funnet meg selv og var tryggere enn noen gang.
da jeg var yngre var jeg usikker og strålte ikke den selvsikkerheten som jeg senere gjorde.

Jeg får fortsatt blikk selv om jeg snart er 40, 

fra alle aldersgrupper... men det syns jeg er creepy hehe...

men det er sånn at unge gutter ofte liker "milfs" - og eldre vil ha yngre,

og de på min alder vil ha sånne på min alder eller yngre.


Vel, tro meg...

du ønsker ikke at alle menn skal se på deg...  det viktigste er at din utvalgte ser deg :)

Jeg bryr meg ikke noe om at andre glor, faktisk føler jeg meg brydd - litt pga jeg ikke var vant til oppmerksomheten som yngre, så klarer jeg ikke helt å takle den slags oppmerksomhet, og tenker jeg er glad jeg ikke ser ut som en modell.. for da hadde det blitt enda verre. 

 

Anonymkode: aaf4a...952

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2016 den 12.36, DreamOn skrev:

Er du pen så vet du det, ser du deg i speilet og ser at du er over gjennomsnittet så vet man det.  Det hjelper jo også at man har fått komplimenter både fra kvinner og menn opp igjennom. 

Tror det varierer. Er endel helt vanlige mennesker som tror de er over gjennomsnittet utseendemessig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Black Amethyst
2 timer siden, DreamOn skrev:

Ja jeg vet, jeg har en samboer som er modellpen men han har ikke evne til å se det selv.  Det finnes noen få som er slik, men de aller fleste som er pene vet det.

Er ikke så enig i dette. Har skjønt at det finnes mange blant de som er modeller som sjølv har fortalt at de også kan slite med mye dårlig sjølvtillitt. Og så igjen har det mye med oppveksten å gjøre med hensyn til hvordan de ser på sitt utseende. Ja, det er nok mange som legger merke til mye oppmerksomhet gitt til dem på grunn av utseendet, men mange av disse kan fortsatt slite med mye usikkerhet og. Alt vil komme an på hver person's livs situasjon og fortid.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vinky skrev:

Tror det varierer. Er endel helt vanlige mennesker som tror de er over gjennomsnittet utseendemessig. 

Ja det går jo selvfølgelig andre veien også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Vinky skrev:

Tror det varierer. Er endel helt vanlige mennesker som tror de er over gjennomsnittet utseendemessig. 

Typen "eksen min tok modellbilder og jeg er derfor modell og kjempepen".

Anonymkode: 87f95...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å ble mobbet på barne/ungdomsskole. Mitt eneste mål var å overleve å gå ut av 9. klasse. Hørte daglig hvor stygg og hvor lite verd jeg var. Til slutt trodde jeg på det. Overlevde å kom meg på videregående med nye folk som respekterte meg og aldri sa jeg var stygg. Fikk selvtilliten tilbake etter mange år. Så i en alder av 38-39 fikk jeg forespørsel på fb av gamle "klassekamerater". Usikker på om jeg skulle godkjenne dem. Men gjorde det. Da en av mobberne sendte meg mld. Om hvor pen jeg var. Han angret bittert på at han var med å mobbe nesten livet av meg. Han skjønte ikke det da vi gikk skole. Men i dag da han hadde barn selv. Så fikk han dårlig samvittighet. Ville møte meg og be meg om unnskyldning. Det takket jeg nei til. Vil ikke møte mobberne. Ikke interessert i å tilgi for at han skal føle seg bedre til sinns. For jeg kommer alltid til å leve med en fæl barndom på skolen. Er i dag i 40 årene og er veldig attraktiv blant menn. Hørt mange komplimenter  på at jeg er så pen, ordentlig, sexy, søt. Hyggelig det, selv om jeg den dag i dag undrer om enkelte faktisk mener det. For det ligger i bakhodet at jeg er "stygg"

Anonymkode: 42ad2...c5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, October 12, 2016 den 16.46, O.G. skrev:

Jeg hadde også ei venninne som ble fortalt av mora at hun var så mye finere enn oss andre. Hun pleide å bli pottesur og lage drama hvis hun ikke fikk den oppmerksomheten fra menn som hun mente hun fortjente.

 

Kjenner til typen. Hadde selv en venninne som så på selv som modellpen og ble fornærmet hvis andre jenter fikk mer oppmerksomhet enn henne. 

 

Hmm, jeg ser på meg selv som pen. Ikke wow pen som i at alle menn snur seg etter meg på gata og jeg får masse oppmerksomhet på byen og sånn. Men jeg synes absolutt ikke jeg er stygg. Får noen ganger høre jeg er pen. Fra en skala fra 1-10 vil jeg nok gi meg en 6-7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

549e8b9bb4a8f8b2a048bb07738dd48b.jpg549e8b9bb4a8f8b2a048bb07738dd48b.jpg

 

Kvinner ser bare feil i seg selv. Menn tror de er guds gave til kvinnen.

Anonymkode: 4287e...cb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludolek
På 12 Oct 2016 den 16.41, Psychonaut skrev:

Blir du av og til litt pinlig berørt over hvordan andre mennesker ofte skryter dine talenter ufortjent høyt opp i skyene? Hører du rykter utenfra om at livet er hardt og verden er urettferdig, men selv merker du ingenting til det? Får du ofte bedre karakterer på skolen enn andre du vet fortjener det mer? Er fremmede mennesker vennlige mot deg? Opplever du mye bra service? Gjør folk generelt det lille ekstra for at akkurat du skal bli fornøyd? Blir du tilbudt jobber du hverken har erfaring eller kompetanse til å utføre? Tviholder partnere på deg, selv når du behandler dem dårlig? Da er du mest sannsynlig pen.

Anonyme Anders som ble intervjuet av Leo - er det deg?

Overrasker meg at 12 stykker liker innlegget ditt som jo bare oser kvinnehat og bitterhet.

-----------------------------------------------------------

TS: Nå er ikke jeg noen modell - men som deg var det jo mest komplimenter og fokus på utseende generelt ovenfor både meg og andre i den alderen du beskriver. Etter det ble det mer naturlig å fokusere på flere ting, som går mer på personlighet og ting som ikke er så selvsentrert. Det ble rett og slett ikke like verdsatt å ha "bare utseende" - eller kjipt at man ikke er "penest i verden". Det er en tenårings/tidlig 20-årsgreie som mange får fordi det er forventningene - utseende er alt som skal bety noe.

Det er nok sannsynligvis grunnen til at du ikke får så mye tilbakemeldinger lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/17/2016 den 9.53, Ludolek skrev:

Anonyme Anders som ble intervjuet av Leo - er det deg?

Overrasker meg at 12 stykker liker innlegget ditt som jo bare oser kvinnehat og bitterhet.

-----------------------------------------------------------

Om du er den eneste som ser kvinnehatet og bitterhet i innlegget så kan det jo være at det er dine briller som er dårlige og ikke noe feil med innlegget eller de som liker innlegget.

Til trådens tema:

Synes noe av det som gjør det vanskelig med å bedømme om kvinner er pene er dette med sminke. Nesten alle kvinner kan jo se pene ut med sminke og noen bruker mer sminke til hverdags enn andre. 

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2016 den 17.47, Vinky skrev:

Tror det varierer. Er endel helt vanlige mennesker som tror de er over gjennomsnittet utseendemessig. 

De er helvetes irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mange år med selvtillits-trøbbel,har jeg kommet fram til at det i hvert fall ikke bare er å "se seg i speilet." Noen dager blir jeg faktisk litt sjokkert over hvor pen og søt jeg er, mens andre dager blir jeg helt sjokkert over hvor innmari stygg jeg er. Ellers synes jeg også det er en uting at mødre skryter utseende til døtrene sine opp i skyene. Det gir døtrene et vrengt selvbilde og feil fokus. 

Anonymkode: 282c0...c4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, O.G. skrev:

De er helvetes irriterende.

Haha, fint med selvtillit, men ikke når det blir for mye av det gode.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vinky skrev:

Haha, fint med selvtillit, men ikke når det blir for mye av det gode.. 

Folk må gjerne ha masse selvtillit, men de må da se seg selv i speilet og se at de kanskje ikke andre synes de er helt på den høyden de selv mener de er i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, O.G. skrev:

Folk må gjerne ha masse selvtillit, men de må da se seg selv i speilet og se at de kanskje ikke andre synes de er helt på den høyden de selv mener de er i. 

Enig, veldig mange som syns de er over snittet pene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke bare er knyttet til menns mentale alder, og at de derfor ikke er like pågående lenger, slik noen påpeker. Tror det også henger sammen med at kvinner taper noe av den gløden og utstrålingen som de hadde i tidlig tyveårene, og da gjerne i løpet av noen år. 

Anonymkode: e6cb1...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det ikke bare er knyttet til menns mentale alder, og at de derfor ikke er like pågående lenger, slik noen påpeker. Tror det også henger sammen med at kvinner taper noe av den gløden og utstrålingen som de hadde i tidlig tyveårene, og da gjerne i løpet av noen år. 

Anonymkode: e6cb1...665

Gjelder ikke alle, jeg har den enda og er 43 :)

Anonymkode: b4de3...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 12.10.2016 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått så mye oppmerksomhet fra menn osv, fra tenårene, til sånn ca 22 års alder. Nå har jeg absoutt ingenting. Ikke det at jeg vil gå rundt å være midtpunkt. Men jeg ble mobbet i tenårene og mamma og mammas eks, sa jeg begynte å bli finere enn de andre jentene. Og jeg kan faktisk se det, jeg vokste meg penere enn de tidlig utviklede jentene. Det er kanskje klisje, men situasjonen min var veldig "hun upopulære som ble finere enn de andre". Jeg ble ocerfallt av kommentarer fra foreldres venner og venninner fra utenfra min hjemby, som viste om mobbingen og hvordan jeg hadde det. Nå er jeg 26 og jeg føler ikke jeg har noe spesi.jeg får ikke den oppmerksomheten jeg er vant med. Fordi mange har slått seg til ro? Fordi jeg har forfalt? 

Anonymkode: 62cc4...d4c

Kjenner meg igjen. jeg ble mobbet for utseendet som barn men ble svanen på ungdomsskolen.. Da jeg flyttet til oslo for å studere fikk jeg masse oppmerksomhet fra men, både på byen og i hverdagen ellers. Og jeg elsket det, var like godt hver gang, siden utgangspunktet mitt var at jeg ikke var et pent menneske. SLuttet aldri å bli avhengig av blikk og komplimenter . NÅ er jeg 39 og merker at hverdagsoppmerksomheten har avtatt, selv om jeg fortsatt blir sjekket opp når jeg er på byen og får høre at jeg er vakker og mystisk.. men jeg ser ikke lenger den intense interessen i øynene til menn jeg møter, og jeg savner det.... :/ Trenger bekreftelsen... 

Anonymkode: 80713...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...