Gå til innhold

Hvor finner vi julemarkeder og julestemning?


-Fiona-

Anbefalte innlegg

Belgia! Kjempekoselig, og rimlig. Bodde i Antwerpen i noen år, julemarkedene der og i Brussel er de koseligste minnene derifra. Selger masse god mat, bakst, gaver etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13. oktober 2016 den 9.09, AnonymBruker skrev:

I Norge synes jeg julemarkedene på Bygdøy og på Maihaugen (Lillehammer) er veldig fine.

I utlandet kan jeg anbefale Praha, Wien, København eller Liseberg.

Anonymkode: 86105...990

Støtter Maihaugen.Har vært på Bygdøy og så,men føler at Maihaugen ligger noen hakk høyere ;)

Anonymkode: 76e32...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal mest sannsynlig til Wroclaw! De har fantastiske julemarkeder der! :) Sjekk det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være et i Norge, så er vel Røros nesten å regne som "julebyen" med gamle hus, snø, hest og slede osv? (har ikke vært der selv da, men vet om andre som har)

Selv synes jeg julemarkedet i Tivoli i København er utrolig koselig, og København er jo generelt sett en koselig by. Skal til Budapest for å se på julemarked snart, det er jo også regnet for å være et av Europas beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et slag for julemarkedet på Røros første helgen på desember :) Kjempekoselig! 

Anonymkode: dab64...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. oktober 2016 den 14.52, Yvonne skrev:

Anbefaler julemarkedet i München. Veldig koselig, og stort, så mye å titte på. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Er det noe spesielt man burde få med seg? Jeg reiser dit i adventstida og ønsker å utnytte tida (en helg) til det fulle. Tar gjerne imot tips om spisesteder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egersund

Anonymkode: 1c61f...1d4

Enig. Et veldig koselig julemarked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Berentsens skrev:

Er det noe spesielt man burde få med seg? Jeg reiser dit i adventstida og ønsker å utnytte tida (en helg) til det fulle. Tar gjerne imot tips om spisesteder. 

Julemarkedet er det første man kommer til, og så fortsetter nedover, så jeg føler at så lenge man får med seg dette så får man med seg det man burde få med seg. Men glühwein og brente mandler, samt bratwürst bør man smake på. Smaker nydelig ute i kulda mens man vandrer rundt og titter i bodene. :) 

Jeg husker dessverre ikke hvilke restauranter vi besøkte, det er noen år siden nå.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Yvonne skrev:

Julemarkedet er det første man kommer til, og så fortsetter nedover, så jeg føler at så lenge man får med seg dette så får man med seg det man burde få med seg. Men glühwein og brente mandler, samt bratwürst bør man smake på. Smaker nydelig ute i kulda mens man vandrer rundt og titter i bodene. :) 

Jeg husker dessverre ikke hvilke restauranter vi besøkte, det er noen år siden nå.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Høres perfekt ut. Nå er det bare å håpe på passe bra vær. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...