Gå til innhold

Ble lovt fri, må jobbe likevel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommet i en litt kjedelig situasjon på jobb og vet ikke elt hvordan jeg skal gå videre med dette. vi ønsker å feire en spesiell annledning med felles familietur til hytta. Jeg snakket med sjefen i god tid før timelistene ble lagd og fortalte at jeg ønsket at min frihelg skulle falle på denne datoen. Dette var ikke noe problem og det var kjempefint at jeg informerte om dette så lenge før! Når timelistene blir sendt ut ser jeg at jeg har blitt satt opp til å jobbe denne helgen likevel. Jeg spør sjefen min om dette og får til svar at det var en ren forglemmelse og at dette skal ordnes. Nå, en uke før helgen, blir jeg fortalt at jeg selv må ordne noen til å jobbe for meg, men det er ingen som vil/kan, som betyr at jeg må jobbe selv. Dette ødelegger veldig for en allerede planlagt helg og jeg syns dette var ganske så råttent gjort. Hva ville du gjort i en slik situasjon? 

Beklager hvis dette ble rotete, er litt frustrert nå kjenner jeg.. 

Anonymkode: ae502...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommet i en litt kjedelig situasjon på jobb og vet ikke elt hvordan jeg skal gå videre med dette. vi ønsker å feire en spesiell annledning med felles familietur til hytta. Jeg snakket med sjefen i god tid før timelistene ble lagd og fortalte at jeg ønsket at min frihelg skulle falle på denne datoen. Dette var ikke noe problem og det var kjempefint at jeg informerte om dette så lenge før! Når timelistene blir sendt ut ser jeg at jeg har blitt satt opp til å jobbe denne helgen likevel. Jeg spør sjefen min om dette og får til svar at det var en ren forglemmelse og at dette skal ordnes. Nå, en uke før helgen, blir jeg fortalt at jeg selv må ordne noen til å jobbe for meg, men det er ingen som vil/kan, som betyr at jeg må jobbe selv. Dette ødelegger veldig for en allerede planlagt helg og jeg syns dette var ganske så råttent gjort. Hva ville du gjort i en slik situasjon? 

Beklager hvis dette ble rotete, er litt frustrert nå kjenner jeg.. 

Anonymkode: ae502...a57

Fiks det nå. Men gjør all kommunikasjon om fri skriftlig her etter, det sjefen din har gjort er imot normen og så vidt jeg tror ikke lov.

Har en avtalt fri så skal de gies med mindre noe helt spesielt dukker opp, feks så straffes en arb hard økonomisk om de må kalle arbeidere tilbake fra ferie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sakt ifra. Din sjef har driti seg ut. finner han ingen, må han selv jobbe :) 

Anonymkode: 6255e...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort alt som kan forventes av deg, så jeg tror jeg hadde sagt at det er umulig for meg å jobbe den dagen, og at jeg ikke kommer til å dukke opp. Rett og slett. Sjefen hadde jo lovet deg fri, og du hadde lagt planer deretter.

Anonymkode: 50055...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommet i en litt kjedelig situasjon på jobb og vet ikke elt hvordan jeg skal gå videre med dette. vi ønsker å feire en spesiell annledning med felles familietur til hytta. Jeg snakket med sjefen i god tid før timelistene ble lagd og fortalte at jeg ønsket at min frihelg skulle falle på denne datoen. Dette var ikke noe problem og det var kjempefint at jeg informerte om dette så lenge før! Når timelistene blir sendt ut ser jeg at jeg har blitt satt opp til å jobbe denne helgen likevel. Jeg spør sjefen min om dette og får til svar at det var en ren forglemmelse og at dette skal ordnes. Nå, en uke før helgen, blir jeg fortalt at jeg selv må ordne noen til å jobbe for meg, men det er ingen som vil/kan, som betyr at jeg må jobbe selv. Dette ødelegger veldig for en allerede planlagt helg og jeg syns dette var ganske så råttent gjort. Hva ville du gjort i en slik situasjon? 

Beklager hvis dette ble rotete, er litt frustrert nå kjenner jeg.. 

Anonymkode: ae502...a57

Bytt med en kollega. Sjefen har styringsrett. Turnus skal gis arbeidstaker me fire ukers frist, så du skal ha god tid på deg for å få byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sakt ifra. Din sjef har driti seg ut. finner han ingen, må han selv jobbe :) 

Anonymkode: 6255e...aee

Problemet er at om det kun er muntlig kommunikasjon har hun ikke mye å slå i bordet med om hun ikke stiller/får fikset vikar.

Er ikke alltid sjefen kan steppe inn 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått fri så tar du fri.

Anonymkode: ae5eb...67e

Om hun ikke ha det skriftlig så kan hun miste sitt arbeid om hun gjør slik du annbefaleranbefaler

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en tillitsvalgt på jobben du kan snakke med? Her har ikke sjefen din gjort jobben sin og lar det gå utover deg. Det er uholbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon. Samtidig synes jeg at du har ganske bedritne kollegaer dersom ingen av dem gidder å stille opp for deg med å bytte helg om det er en så spesiell anledning for deg. Dersom ingen kan stille opp, må du dessverre jobbe selv så lenge du er satt opp på helg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du faste vakter på kontrakt eller ikke?

Anonymkode: ba627...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du faste vakter på kontrakt eller ikke?

Anonymkode: ba627...2dc

Nei, har ikke faste vakter i følge kontrakten. 

Ts

Anonymkode: ae502...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommet i en litt kjedelig situasjon på jobb og vet ikke elt hvordan jeg skal gå videre med dette. vi ønsker å feire en spesiell annledning med felles familietur til hytta. Jeg snakket med sjefen i god tid før timelistene ble lagd og fortalte at jeg ønsket at min frihelg skulle falle på denne datoen. Dette var ikke noe problem og det var kjempefint at jeg informerte om dette så lenge før! Når timelistene blir sendt ut ser jeg at jeg har blitt satt opp til å jobbe denne helgen likevel. Jeg spør sjefen min om dette og får til svar at det var en ren forglemmelse og at dette skal ordnes. Nå, en uke før helgen, blir jeg fortalt at jeg selv må ordne noen til å jobbe for meg, men det er ingen som vil/kan, som betyr at jeg må jobbe selv. Dette ødelegger veldig for en allerede planlagt helg og jeg syns dette var ganske så råttent gjort. Hva ville du gjort i en slik situasjon? 

Beklager hvis dette ble rotete, er litt frustrert nå kjenner jeg.. 

Anonymkode: ae502...a57

Så utrolig kjip situasjon! Her har sjefen din gjort noe ulovlig og dine kollegaer er i alle fall ikke noe å ha med seg inn i krigen. Kjenner jeg er glad nå for at jeg har en jobb hvor jeg har fri hver helg. Uff, dette var kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maydis8 skrev:

Så utrolig kjip situasjon! Her har sjefen din gjort noe ulovlig og dine kollegaer er i alle fall ikke noe å ha med seg inn i krigen. Kjenner jeg er glad nå for at jeg har en jobb hvor jeg har fri hver helg. Uff, dette var kjedelig. 

Sjefen har all rett til å gi arbeidstaket ny turnus med fire  ukers frist. Det er bare å sjekke avtalene på din arbeidsplass, der du forhåpentligvis er organisert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...