Gå til innhold

Hudpleier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen hudpleiere hær?

 

Jeg har tatt et kurs i hudpleie ved for og helse akademiet i oslo. Sjefen min mener det ikke er bra nok og vil at jeg skal ta hudpleie utdanning via vgs voksenopplæring. For å bli godkjent.

Men jeg ser etter andre løsninger, jeg vil veldig gjerne jobbe med, skinpen, syrepeeling, laser og sapping. Og den skolen jeg ser på er godkjent internasjonalt.

Noen som har nå erfaring med å være godkjent ikke godkjent? Og hvordan er lønna når man utdanner seg som avansert hudpleier?

 

 

Anonymkode: 4afb4...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen hudpleiere hær?

 

Jeg har tatt et kurs i hudpleie ved for og helse akademiet i oslo. Sjefen min mener det ikke er bra nok og vil at jeg skal ta hudpleie utdanning via vgs voksenopplæring. For å bli godkjent.

Men jeg ser etter andre løsninger, jeg vil veldig gjerne jobbe med, skinpen, syrepeeling, laser og sapping. Og den skolen jeg ser på er godkjent internasjonalt.

Noen som har nå erfaring med å være godkjent ikke godkjent? Og hvordan er lønna når man utdanner seg som avansert hudpleier?

 

 

Anonymkode: 4afb4...c77

Hudpleier er enn så lenge ingen beskyttet tittel, hvem som helst kan kalle seg det. Avanserte hudpleiere slik som du snakker om er i realiteten sykepleiere med kurs. Hvis det er dette som er drømmen må du utdanne deg til sykepleier først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å høre fra folk som har tatt kurs fra den skolen. Men det stemmer jo at markedet ikke er strengt regulert. Hvis der finnes en lege som går med på det, er det jo for all del muligheter. Det overrasker meg bare litt at ikke man krever mer for å faktisk arbeide med laser og kjemisk peeling. Jeg ville kanskje ikke tatt utdannelsen hvis jeg ikke jeg var sikker på at jeg hadde jobb etterpå. Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hudpleier,  og skal svare deg så godt jeg kan.

 

Ang opplegget på Fotpleie og helseakademiet, så er det mange,  mange færre timer undervisning enn om du går på f.eks Hudpleieakademiet. 

 

Førstnevnte belager seg på at du lærer litt teori og praksis der på skolen ( tror det er ėn langhelg i måneden) og så skal du øve hjemme alene, uten en lærer tilstede, på venner og familie, frem til neste samling på skolen. Dette gjør at du er veldig "forlatt  og på egenhånd" når du skal øve på det du har blitt vist, på skolen.

 

Jeg hadde aldri ansatt noen som hadde gått der. Sats heller på en ordentlig hudpleieskole som har daglig undervisning gjennom et helt skoleår ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ang laser/ipl; det er kun helsepersonell som får betjene slike maskiner i dag. Vi hudpleiere er ikke helsepersonell, og får altså ikke lov å utføre behandling med laser/ipl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...