Gå til innhold

Kanelknuter, fryse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en deig til heving nå. Skulle egentlig bare ha litt lørdagskos, men nå får jeg besøk i morgen, og vil servere noen av bollene da. Jeg vet at de blir fort tørre, så er det best å fryse de i kveld for så å tine i mikro i morgen??

Anonymkode: 66d44...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanelboller kan fint fryses, men mitt tips er å ta de opp om morningen og la de tine på kjøkkenbenken.

Anonymkode: 0c951...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk mikro'n til tining. Tin de på kjøkkenbenken. Eller tin de noen minutter i stekeovnen - da blir de som nybakt. :) 

Anonymkode: 2e1d9...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selvsagt fryse kanelbollene og om du har for mange så hadde jeg jo gjort det samme selv. Men synes ikke nystekte kanelboller kan sammenlignes med de man tar opp fra fryseren, uavhengig av om de tines i microen, kjøkkenbenken eller skjerpes i stekeovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak og frys. Ta de rett fra frysen og sett de på rist i kald ovn. Skru på 150 C og gi de omlag ti minutter fra ovnen er varm. Da blir de som nybakte.

Tine på benken eller i miktroen er bare tull når det gjelder gjærbakst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanelboller kan fint fryses, men mitt tips er å ta de opp om morningen og la de tine på kjøkkenbenken.

Anonymkode: 0c951...36b

Jeg ville heller tinet de i stekeovnen. Jeg tinte noen av mine på benken sist, og de ble skikkelig tørre. Resten tinte jeg i stekeovnen og de ble som nystekt. 

Anonymkode: 7310b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Jeg bruker å bake mye når jeg først setter i gang, prøver å beregne de som skal spises samme dag slik de stekes skikkelig. De jeg fryser steker jeg litt mindre slik at de tåler fint  5-7 minutter i stekeovnen etter at de har fått  tint noen timer på kjøkkenbenken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...