Gå til innhold

Kvinnelighet og sex: hvorfor i h*** forskjell på sex og samliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette innlegget vil nok minne litt om tråder der store jenter har klaget over at de er populære i senga, men ikke kjæresteemne for menn. Mitt problem er litt annerledes, men i samme gata. For jeg er ikke stor, men, hva skal man kalle det, veldig kvinnelig av meg. Dette på den måten at jeg har store former og veldig timeglass-kropp. I tillegg har jeg en veldig seksuell utstråling (flere har fortalt dette). Har også god selvtillitt og er trygg på meg selv, er voksen av meg, og er godt synlig i sosiale settinger, noe som kanskje kan være relevant. Er 26 år og dater helst menn litt over min egen alder (+3-10 år).
 
Jeg tror jeg får ut det beste av menn i senga. Har generelt god sex og de jeg er sammen med virker umettelige. Og det kommer tilbakemeldinger jeg oppfatter som genuine, om at jeg er et veldig seksuelt vesen, en veldig seksuell kropp og væremåte, om at de aldri har "gått fra vettet" på samme måten med andre som med meg.
 
MEN: De vil jo ikke bli sammen med meg! Nå siste året to tilfeller av månedslange forhold med mye god sex og ellers bra samvær, der jeg etterhvert har blitt hodestups forelsket. Men ingen av dem tok initiativ til at dette skulle være noe mer enn sex, og da jeg tok initiativ, fikk jeg det i fleisen begge ganger: Den seksuelle spenningen var på topp, men de hadde ikke følelser for meg på den måten. Kombinert med liknende opplevelser tidligere begynner jeg å bli bekymret.
 
Er redd for at jeg er "for mye" for et forhold. For mye motstand, kanskje. For mye oppmerksomhet fra andre menn (siden andre også oppfatter den seksuelle utstrålingen). Kan jeg være inne på noe? Hva er det menn er redd for med sånne som meg? Og betyr ikke det at man har fantastisk sex noe som helst, til syvende og sist?

Anonymkode: 49d2d...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God sex er viktig for oss, såklart. 
Tror ikke du gjør noe veldig feil.

Men det er jo mange menn (og sikkert kvinner) som er ute etter sex uten forpliktelser. 
Slik jeg ser det er det ingenting i veien for å spørre etter hva den andre ser etter (forholdsmessig). 
Kanskje ikke første date, vil jo ikke øydelegge stemningen, men jeg mener det er helt greit. 

For å ta et eksempel fra meg selv; Jeg er ikke er klar for fast følge nå, men gjerne vil ha det gøy, samt litt sex og kos. Så om jeg møtet noen hvor kjemien stemmer, pleier jeg å ta (ved en naturlig anledning) en samtale om hva den personen ønsker i fremtiden med tanke på forhold. På den måten er det ingen som blir lei seg og jeg har en god samvittighet. 

Ser ingen ting i veien for at du den samtalen kan gå begge veier. Og om partneren din ikke klarer å svare eller synes det er ukomfortabelt, så er han enten ikke voksen nok, eller interessert. 


Tror ikke du er for mye, du finner en fyr, men fantasisk sex betyr ikke automatisk at man blir sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er ute etter sex uten forpliktelser ja. Kan hende det kan lønne seg å vente litt med sexen og se om de er interessert i noe mer enn bare et ligg eller 10.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på personligheten. Enten fordi du ikke er kompatibel med mennene du velger (og kanskje ikke har så god 'radar' for kjemi), eller fordi du rett og slett ikke har en personlighet menn blir interessert nok i til at de vil tilbringe tid med deg.

 

Anonymkode: 68efa...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillaGorilla🐒

Men hva annet har du å by på da, enn en smekker kropp og gode evner i senga?

det du nevner er selvsagt veldig viktig, men når vi snakker langvarige forhold og det å se for seg resten av livet sammen med noen, familie, bli gammel sammen osv, så skal det jo litt mer til enn som så.

Hva annet har du å by på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror da folk flest vil mene jeg har mer å by på enn bare sex, selv om det sikkert gjelder for noen menn. Har en jobb som krever at jeg er oppegående, besitter mye kunnskap og kan snakke for meg, jeg er ofte en venninner vil prate dypt med, jeg blir ofte et midtpunkt i sosiale sammenhenger selv om jeg ikke alltid vil, og jeg har noen hobbyer mange menn synes det er kult at jeg har. Er som sagt mer redd for at jeg er for mye enn for lite, at jeg rett og slett kan være litt intimiderende.

Har aldri sex med en gang, venter alltid lengre enn de fleste jeg kjenner. Har inntrykk av at disse mennene vil mer, de legger mye i det. Men kommer aldri så langt som til ordentlig kjærestegreier, og én ting som alltid uteblir er å treffe andre sammen - være seg hans eller mine venner eller familie.

Anonymkode: 49d2d...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid
7 timer siden, AnonymBruker skrev:
Dette innlegget vil nok minne litt om tråder der store jenter har klaget over at de er populære i senga, men ikke kjæresteemne for menn. Mitt problem er litt annerledes, men i samme gata. For jeg er ikke stor, men, hva skal man kalle det, veldig kvinnelig av meg. Dette på den måten at jeg har store former og veldig timeglass-kropp. I tillegg har jeg en veldig seksuell utstråling (flere har fortalt dette). Har også god selvtillitt og er trygg på meg selv, er voksen av meg, og er godt synlig i sosiale settinger, noe som kanskje kan være relevant. Er 26 år og dater helst menn litt over min egen alder (+3-10 år).
 
Jeg tror jeg får ut det beste av menn i senga. Har generelt god sex og de jeg er sammen med virker umettelige. Og det kommer tilbakemeldinger jeg oppfatter som genuine, om at jeg er et veldig seksuelt vesen, en veldig seksuell kropp og væremåte, om at de aldri har "gått fra vettet" på samme måten med andre som med meg.
 
MEN: De vil jo ikke bli sammen med meg! Nå siste året to tilfeller av månedslange forhold med mye god sex og ellers bra samvær, der jeg etterhvert har blitt hodestups forelsket. Men ingen av dem tok initiativ til at dette skulle være noe mer enn sex, og da jeg tok initiativ, fikk jeg det i fleisen begge ganger: Den seksuelle spenningen var på topp, men de hadde ikke følelser for meg på den måten. Kombinert med liknende opplevelser tidligere begynner jeg å bli bekymret.
 
Er redd for at jeg er "for mye" for et forhold. For mye motstand, kanskje. For mye oppmerksomhet fra andre menn (siden andre også oppfatter den seksuelle utstrålingen). Kan jeg være inne på noe? Hva er det menn er redd for med sånne som meg? Og betyr ikke det at man har fantastisk sex noe som helst, til syvende og sist?

Anonymkode: 49d2d...d2b

Det er flott å ha seksuell utstråling, være feminin og kvinne med stor K og stor lyst på alt som er godt.

Problemet ditt er at du åpner godteposen uten å ta deg tid til å finne menn som vil noe langvarig og seriøst. Når du tilbyr godteri så får du sukkersultne menn på kroken. Dersom du tilbyr mer av deg selv, så får du kontakt med menn som ønsker noe mer seriøst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Coolaid. Men har vanskelig for å se for meg at det er sånn og hva jeg kan gjøre annerledes. Har som nevnt ikke sex med en gang, venter heller en god stund. Og når jeg først har det, er det fordi jeg har inntrykk av at denne mannen vil noe mer. Både fordi jeg har blitt kjent med han, vet hvor han er i livet og har fått signaler om at vi er potensielle kjærester. Men så må man jo ha sex på et tidspunkt også. Og signalene om at jeg er en potensiell kjæreste kan fortsette etter det, og vi kan ha det riktig så bra sammen. Men det blir liksom aldri alvor av det. Særlig dette med å introduseres for venner eller treffe mine venner - helt uaktuelt. Gå ut og spise? Nja, svært sjelden.

Dette får meg til å tro at en mann må være ganske tøff og trygg for å være sammen meg. Og jeg tror dette har med utseende og utstråling å gjøre, derfor temaet. At mange menn er for feige til å "vise frem" en kvinne som oser av sex til familie og venner, at tanken på å ha meg som kjæreste er skremmende fordi de tror det ligger an til mye sjalusi, høy temperatur og litt motstand i hverdagen.

TS

 

Anonymkode: 49d2d...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UhuruPeak
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje Coolaid. Men har vanskelig for å se for meg at det er sånn og hva jeg kan gjøre annerledes. Har som nevnt ikke sex med en gang, venter heller en god stund. Og når jeg først har det, er det fordi jeg har inntrykk av at denne mannen vil noe mer. Både fordi jeg har blitt kjent med han, vet hvor han er i livet og har fått signaler om at vi er potensielle kjærester. Men så må man jo ha sex på et tidspunkt også. Og signalene om at jeg er en potensiell kjæreste kan fortsette etter det, og vi kan ha det riktig så bra sammen. Men det blir liksom aldri alvor av det. Særlig dette med å introduseres for venner eller treffe mine venner - helt uaktuelt. Gå ut og spise? Nja, svært sjelden.

Dette får meg til å tro at en mann må være ganske tøff og trygg for å være sammen meg. Og jeg tror dette har med utseende og utstråling å gjøre, derfor temaet. At mange menn er for feige til å "vise frem" en kvinne som oser av sex til familie og venner, at tanken på å ha meg som kjæreste er skremmende fordi de tror det ligger an til mye sjalusi, høy temperatur og litt motstand i hverdagen.

TS

 

Anonymkode: 49d2d...d2b

Da dater du såpass lenge før sex at du får møtt ihvertfall venner. Jeg synes det er rart at du kommer deg igjennom en dating prosess uten å gå ut å spise mye. Hvis du er redd for at de ikke vil la deg møte venner/familie, gå ut med deg ++ fordi du er for sexy så kle deg ned da vel. Sjøl gidder jeg ikke bruke tid på å introdusere folk til venner og familie hvis jeg ikke er interessert i et forhold med dem. Gidder heller ikke gå ut masse med dem, fordi de ofte ikke er veldig interessante. Ikke fordi de er så seksuelle at jeg blir skremt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts; kan du klage på at menn bare er ute etter en ting når du selv ligger rundt/er såpass liberal? Du gir jo selv næring til kulturen mange menn har fått, nemlig en forventning om at sex er oppnåelig uten at de trenger å "gi" noe, altså å forplikte seg.

Mitt beste råd er å knipe igjen inntil du finner en som vil etablere seg eller foplikte seg til deg. Om du ikke finner det, er det menn sitt tap.

Anonymkode: 9e83d...137

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ts; kan du klage på at menn bare er ute etter en ting når du selv ligger rundt/er såpass liberal? Du gir jo selv næring til kulturen mange menn har fått, nemlig en forventning om at sex er oppnåelig uten at de trenger å "gi" noe, altså å forplikte seg.

Mitt beste råd er å knipe igjen inntil du finner en som vil etablere seg eller foplikte seg til deg. Om du ikke finner det, er det menn sitt tap.

Anonymkode: 9e83d...137

Unnskyld meg, hvor har jeg skrevet at jeg ligger rundt?

Anonymkode: 49d2d...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger jo ikke være noe galt. Det blir jo mer og mer vanlig å være alene og ønske livet "alene". Vi har selvsagt behov for sex, men ønsker ikke forhold uansett hvor perfekte personer vi møter. Så igjen, det trenger ikke være noe galt med deg.

Anonymkode: d59d2...e2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger jo ikke være noe galt. Det blir jo mer og mer vanlig å være alene og ønske livet "alene". Vi har selvsagt behov for sex, men ønsker ikke forhold uansett hvor perfekte personer vi møter. Så igjen, det trenger ikke være noe galt med deg.

Anonymkode: d59d2...e2d

Ikke sant. Og før har jeg vært der selv - har ønsket litt å være "alene". Men dette endret seg da jeg greide å bli hodestups forelsket for andre gang på et år. Men kanskje jeg tiltrekker meg menn som ønsker å være alene, fordi jeg er såpass selvstendig selv?

Anonymkode: 49d2d...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det på samme måten. Fikk vite ganske direkte av den en partner at han antok at jeg hadde ligget mye rundt siden jeg var så god i sengen. Han trodde ikke på at det ikke stemte. Han anså meg derfor ikke som en potensiell partner siden han gikk ut fra at jeg var litt "løs". Han var i det minste ærlig.

Anonymkode: 87a50...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på samme måten. Fikk vite ganske direkte av den en partner at han antok at jeg hadde ligget mye rundt siden jeg var så god i sengen. Han trodde ikke på at det ikke stemte. Han anså meg derfor ikke som en potensiell partner siden han gikk ut fra at jeg var litt "løs". Han var i det minste ærlig.

Anonymkode: 87a50...2c9

Merker jo her i tråden at folk antar vi ligger rundt. Jeg har aldri fått den direkte tilbakemeldingen, men tror som sagt det kan være endel av problemet.

Anonymkode: 49d2d...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev i et innlegg at du venter en stund med sex. Hvor lenge er "en stund" for deg?

Bli kjent først. Gå på dater ute blant folk. Bli kjent på andre måter og finn ut om kjemien mellom dere er så bra at han også ønsker å bli kjæreste, ikke bare ha sex. 

Anonymkode: c04e1...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev i et innlegg at du venter en stund med sex. Hvor lenge er "en stund" for deg?

Bli kjent først. Gå på dater ute blant folk. Bli kjent på andre måter og finn ut om kjemien mellom dere er så bra at han også ønsker å bli kjæreste, ikke bare ha sex. 

Anonymkode: c04e1...527

En stund for meg kan vel være alt fra tre uker til tre måneder, litt avhengig av hvor hyppig vi møtes. Skjønner at det går an å vente lenger og det er en ting jeg skal vurdere neste gang. Men opplever jo som sagt at kjemien er så bra at vi er i ferd med å bli kjærester...der bare aldri skjer.

Anonymkode: 49d2d...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en mann er så usikker at han ikke vil være kjæreste med damer som TS, altså damer som et sterke, frie og glade i sex, fordi han antar at de er "løse", er han neppe noe å samle på. For en oppegående mann er det vel heller vanskelig å finne kvinner som i tillegg til andre gode egenskaper også er spennende, sexy og morsom å ha sex med. For min egen del kan jeg bare si at han som "får deg" til slutt er griseheldig. Det er så mange kjedelige, hemmede, pripne og kjipe damer der ute, og du er noe helt annet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg passer i samme kategori som deg på mange måter (kvinnelig, glad i sex, god i sengen osv.) men har aldri opplevd at det står i veien for meg mht. å få et forhold. 

Det som gjelder når man skal skape et forhold er derimot å føle at man skaper et intimt bånd. Selv om jeg har utseendet med meg og feminine kroppsbevegelser, er jeg ikke en som "byr på meg selv" i det daglige. Tvert imot har jeg et mer lukket kroppsspråk, jeg går raskt og effektivt fra sted til sted, jeg smiler ikke til alle og enhver. Dette er jeg ikke helt alene om - jeg fikk høre av en terapeutvenn av meg at dette er en mekanisme mange unge og attraktive kvinner utvikler for å unngå uønsket oppmerksomhet. 

I tillegg er jeg en introvert av natur som bruker litt tid på å åpne meg. Det er vel kanskje dette som gjør at jeg også er mer seksuell - når vi er intime kan jeg "ta ut" alt jeg ikke tar ut i det daglige liv, for å si det enkelt. Mange menn føler at de må jobbe litt for å komme innpå meg - ikke bare for å få meg i seng, men for å etablere en relasjon. Da føler man jo i større grad at man ser noe ikke alle andre ser. Jeg er selv litt skeptisk til mennesker som gir altfor mye, med en gang. 

Jenter henger seg veldig opp i dette om gutter dømmer dem for å være seksuelle eller om de må vente x antall dater før sex. Men det handler dypest sett om at alle vil føle seg spesielle. På samme måte som at jenter vil ha mye begjær fra mannen sin, vil også menn føle at det er deres begjær som teller mest for dem. Dersom man er en person som åpner seg for alt og alle, har en flørtende tone overfor de fleste, eller (bevisst eller ubevisst) henter inn bekreftelse fra mange menn, så kan det oppfattes som en slags emosjonell "løssluppenhet". Eller rett og slett at man har et stort behov for bekreftelse. Så du kan jo tenke over om du ubevisst "bruker" din kvinnelighet litt vel mye i samtale med menn?

Anonymkode: 68efa...17f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg passer i samme kategori som deg på mange måter (kvinnelig, glad i sex, god i sengen osv.) men har aldri opplevd at det står i veien for meg mht. å få et forhold. 

Det som gjelder når man skal skape et forhold er derimot å føle at man skaper et intimt bånd. Selv om jeg har utseendet med meg og feminine kroppsbevegelser, er jeg ikke en som "byr på meg selv" i det daglige. Tvert imot har jeg et mer lukket kroppsspråk, jeg går raskt og effektivt fra sted til sted, jeg smiler ikke til alle og enhver. Dette er jeg ikke helt alene om - jeg fikk høre av en terapeutvenn av meg at dette er en mekanisme mange unge og attraktive kvinner utvikler for å unngå uønsket oppmerksomhet. 

I tillegg er jeg en introvert av natur som bruker litt tid på å åpne meg. Det er vel kanskje dette som gjør at jeg også er mer seksuell - når vi er intime kan jeg "ta ut" alt jeg ikke tar ut i det daglige liv, for å si det enkelt. Mange menn føler at de må jobbe litt for å komme innpå meg - ikke bare for å få meg i seng, men for å etablere en relasjon. Da føler man jo i større grad at man ser noe ikke alle andre ser. Jeg er selv litt skeptisk til mennesker som gir altfor mye, med en gang. 

Jenter henger seg veldig opp i dette om gutter dømmer dem for å være seksuelle eller om de må vente x antall dater før sex. Men det handler dypest sett om at alle vil føle seg spesielle. På samme måte som at jenter vil ha mye begjær fra mannen sin, vil også menn føle at det er deres begjær som teller mest for dem. Dersom man er en person som åpner seg for alt og alle, har en flørtende tone overfor de fleste, eller (bevisst eller ubevisst) henter inn bekreftelse fra mange menn, så kan det oppfattes som en slags emosjonell "løssluppenhet". Eller rett og slett at man har et stort behov for bekreftelse. Så du kan jo tenke over om du ubevisst "bruker" din kvinnelighet litt vel mye i samtale med menn?

Anonymkode: 68efa...17f

Tusen takk for kjempefint svar som virkelig fikk meg til å tenke og som...tror jeg...traff spikeren på hodet. Jeg er nok mer lik den siste typen du skisserer, enn deg. Jeg byr på meg selv og har et åpent kroppsspråk. Og jeg har nok lett for å ha en flørtete tone med "de fleste", uten at jeg egentlig er klar over det der og da.

Har følt behov for å "temme" disse sidene ved meg opp gjennom ungdommen, men de siste årene har jeg vent meg til å tenke at det er slik jeg er og at de som mener jeg bør endre meg er litt moralistiske. Er opptatt av å kunne være meg selv og liker ikke tanken på å endre væremåte for å få meg kjæreste. Likevel, her fikk jeg absolutt noe å tenke på.

Anonymkode: 49d2d...d2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...