Gå til innhold

Kvinnelige sjakkspillere blir tvunget til å bruke hijab under VM


Example

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske verden gikk tom for mennesker som har den samme idiotiske tankegangen som deg!! La folk bruke hva de vil for faen. Kjenner mange som velger dette selv. Så ikke slå alle under samme kam

Anonymkode: 5effc...d73

Stemmer. Blir dette forbudt kan visse bestemødre ikke delta på MGP heller. Det er underlig hva folk henger seg opp i og hva de vil ha en hijab til å bety. Hijab, skaut, same shit. Det er bare et stk tøy. 

Anonymkode: 434fa...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som har en av dine bestevenner fra Iran burde kunne vite at hijab er frivillig for noen og ikke alle. Det er jo en av grunnene til at noen har rømt fra det landet og ikke alle?

Anonymkode: 434fa...b88

Så er det ikke bare Iran, men flere hundre tusen kvinner rundt omkring i hele verden også. Vi tror så blindt på alt det negativet media viser oss, jeg har møtt flere kvinner som velger dette selv enn kvinner som blir tvunget- JEG ER IKKE FOR TVANG PÅ NOEN SOM HELST MÅTE, men har en veldig god venninne som har sterke meninger om hvorfor hun selv velger å bruke det, og jeg respekterer og beundrer henne for det noe helt sykt...For tro meg du, det er ikke lett i det samfunnet vi lever idag

Anonymkode: 5effc...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Example skrev:

http://www.dagbladet.no/sport/kvinnelige-sjakkspillere-raser-tvinges-til-a-bruke-hijab-i-vm/63819349

For alle som tror at hijab er et "frivillig religiøst plagg". 

????

Hvem er det som har hevdet at hijab er frivillig for de som er i Iran?

Det må jo også være FEIDE som bestemmer hvor de ønsker å ha sjakk VM arrangert.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Blir dette forbudt kan visse bestemødre ikke delta på MGP heller. Det er underlig hva folk henger seg opp i og hva de vil ha en hijab til å bety. Hijab, skaut, same shit. Det er bare et stk tøy. 

Anonymkode: 434fa...b88

Er du 12 år eller bare uvitende?

Anonymkode: f1aa3...419

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Blir dette forbudt kan visse bestemødre ikke delta på MGP heller. Det er underlig hva folk henger seg opp i og hva de vil ha en hijab til å bety. Hijab, skaut, same shit. Det er bare et stk tøy. 

Anonymkode: 434fa...b88

:forvirra: Hvilke bestemødre?

Anonymkode: ed2fa...b37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke skjønt noen ting. Poenget her er at Iran omtrent tvinger ikke-muslimer til å underkaste seg hijaben under sjakk-OL. Det er ikke snakk om frivillighet-for faen.

Anonymkode: 83d9a...79e

Tror du mistet poenget mitt i mitt svar til brukeren.

Jeg tror bildet er tatt bevisst for å provosere. Ser du jenta bakerst har hun ingen hijab. Dessuten går ikke jentene i Iran så voldsomt dekket kledd. De viser håret som f.eks i dette bildet:

Hvorfor disse jentene har kvalt seg selv synes jeg er merkelig. Dette ser man sjelden i dette landet. 

Iran-dress-code-girls-845x684.jpg

Anonymkode: 434fa...b88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Summers skrev:

????

Hvem er det som har hevdet at hijab er frivillig for de som er i Aserbajdsjan?

Du vil virkelig snakke for alle innbyggerne i hele den republikken? Så trangsynt, bare fordi en liten andel står fram vil det ikke si at hver og en kvinne der blir tvunget. 

Anonymkode: 5effc...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:forvirra: Hvilke bestemødre?

Anonymkode: ed2fa...b37

 

Anonymkode: 434fa...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS DET ER SÅ JÆVLA VANSKELIG OG RESPEKTERE DET LANDET SINE LOVER, OG MAN FINNER DET SÅ INNMARI HARDT OG BARE SETTE ET SKJERF RUNDT HODET DEN LILLE TIDEN MAN ER DER?! Kanskje man burde rett og slett bare ikke dra. Skjønner ikke hvorfor alt skal være så hutti-heita VANSKLIG for tiden.æsj

Anonymkode: 5effc...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 434fa...b88

Det er en nasjonaldrakt og har ingenting med religion og tvang å gjøre.

Anonymkode: ed2fa...b37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil virkelig snakke for alle innbyggerne i hele den republikken? Så trangsynt, bare fordi en liten andel står fram vil det ikke si at hver og en kvinne der blir tvunget. 

Anonymkode: 5effc...d73

Handler ikke om hva en liten andel kvinner sier, men hva som er loven(ikke nødvendigvis hijab som er påbåbudt, men en eller annen form for tildekking er påbudt).  Endret innlegget til Iran, som det viste seg at artikkelen handlet om.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVIS DET ER SÅ JÆVLA VANSKELIG OG RESPEKTERE DET LANDET SINE LOVER, OG MAN FINNER DET SÅ INNMARI HARDT OG BARE SETTE ET SKJERF RUNDT HODET DEN LILLE TIDEN MAN ER DER?! Kanskje man burde rett og slett bare ikke dra. Skjønner ikke hvorfor alt skal være så hutti-heita VANSKLIG for tiden.æsj

Anonymkode: 5effc...d73

Er du muslim?

Anonymkode: ed2fa...b37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en nasjonaldrakt og har ingenting med religion og tvang å gjøre.

Anonymkode: ed2fa...b37

Du tok den seriøst ja.

Anonymkode: 434fa...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tok den seriøst ja.

Anonymkode: 434fa...b88

Skulle jeg ikke det? Hva med resten du skrev?

Anonymkode: ed2fa...b37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg ikke det? Hva med resten du skrev?

Anonymkode: ed2fa...b37

Si meg har du hatt en dårlig dag?

Anonymkode: 434fa...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker nesten sånn slik dom du henger deg etter folk og ikke gir deg. 

Anonymkode: 434fa...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker nesten sånn slik dom du henger deg etter folk og ikke gir deg. 

Anonymkode: 434fa...b88

:klo:

Anonymkode: ed2fa...b37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Blir dette forbudt kan visse bestemødre ikke delta på MGP heller. Det er underlig hva folk henger seg opp i og hva de vil ha en hijab til å bety. Hijab, skaut, same shit. Det er bare et stk tøy. 

Anonymkode: 434fa...b88

Haha, for en mangel på kunnskap. Det er et politisk og kvinnediskriminerende plagg som symboliserer at kvinnen har plikt til å dekke til håret for å unngå at menn skal bli seksuelt opphisset og begå synd. Det sier klart og tydelig at det er kvinnen, ikke mannen, som bærer ansvaret for hva mannen foretar seg. Hvorfor tror du ikke menn bærer hijab?

Anonymkode: ce223...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saudi-Arabia er verre en Iran,de krever at fjeset skal dekkes til også. Samtidig er det flere land hvor kvinner prøver å fjerne dette påbudet, da er det fint om vi kvinner i vesten hjelper de.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis myndighetene i Iran hadde ment at hijab var et religiøst plagg ville de ikke tvunget ikke-muslimer til å bære det. Enkelt og greit.

Denne tråden utviklet seg i grunn som forventet. Selv i slike saker skal man holde seg så korrekt som mulig.

Største skandalen her er dog at man legger VM til et land som dette. Det er dessverre utviklingen i alle mulige idretter. Forbundene er ofte korrupte og deres ledere setter pris på å bli vartet opp. Derfor ender OL og VM i ulike idretter opp i land som dette. Fotball VM i Qatar tar kaka. Blir spennende å se hvordan de vil takle fyll, prostitusjon, bråk og lettkledde kvinnelige supportere, som følger med et VM.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...