Gå til innhold

Hvorfor griner jeg aldri når jeg kutter løk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor griner noen når de kutter løk, mens andre ikke?
Løkkutting fra skolen husker jeg som pinlig og ekkelt når det sved og rant fra øynene. 
I voksen alder bruker jeg ofte løk, men kan virkelig ikke huske sist jeg hadde grinereaksjon ved kutting. Jeg hjalp mor med matlaging her om dagen og plutselig begynte hun å grine av løkkutting. Hvorfor gråter ikke jeg?

Anonymkode: 519bd...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du linser? 

Anonymkode: b2c1e...45a

Bruker ikke linser eller briller.

Anonymkode: 519bd...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

Aner ikke, selv griner jeg heller ikke da jeg kutter løk.  Kanskje vi bare rett og slett syns det er andre ting som er tristere og mer til å grine av!??😆😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ikke linser eller briller.

Anonymkode: 519bd...6cd

Ok. Mine øyne svir om jeg ikke har linser eller briller på. Antar de skjermer for "osen". 

Anonymkode: b2c1e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skarp kniv skal være viktig, da blir det spredt mindre løksaft i luften og dermed blir det mindre tårer, har jeg lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare må øve opp empatien din? Føl løkens smerte, så kanskje du klarer å presse frem noen tårer!

Neida, her er det mannen som tåler løkkutting fint, mens jeg setter i å tute bare jeg må oppholde meg i samme etasje som der løk parteres. Aner ikke hvorfor. Synes ikke spesielt synd på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gode, skarpe kviner, vil ikke løksaften spre seg like mye. Det samme om du kutter løken i nærheten av rennende vann, så om du har på springen på vasken mens du kutter kan det være en årsak.

Det kan også hende at du rett og slett er mye høyere enn du var før, er ansiktet en viss høyde fra løken, så treffer ikke løksaften like godt. Dette gjelder i større grad høye mennesker enn lave, og dermed også menn mer enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kutter løken på riktig måte :) Etter at jeg begynte å kutte løken mellom rillene så har ikke jeg fått noe særlig tårer. Får bare litt tårer når jeg skal kutte mye og "på tvers".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...