Gå til innhold

Skal barnebidrag reduseres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har barnefar rett i at bidraget jeg mottar til barna våre (han har de annenhver helg) skal reduseres når hans nye barn begynner i barnehage? Det er privat avtale, ikke fastsatt av nav, men regnet ut med veilederen deres.

Anonymkode: 16454...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trodde jeg ikke. Men det er mye bedre å lempe dette over nav så dere to slipper å krangle privat når det skjer endringer.

Anonymkode: 5ffa3...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier bidragsveilederen? Jeg og min eks har privat avtale. Etter at han fikk barn med samboeren sin sa han at han skulle betale mindre i bidrag. Helt greit det, i følge veilederen betaler han fortsatt mer enn han må. Det er han klar over selv også.

Ta utgangspunkt i veilederen mener nå jeg.

Anonymkode: cf137...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva han skal betale har ingenting å gjøre med at det nye barnet hans begynner i barnehage.

Bruk veilederen.

Anonymkode: 16f5a...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har barnefar rett i at bidraget jeg mottar til barna våre (han har de annenhver helg) skal reduseres når hans nye barn begynner i barnehage? Det er privat avtale, ikke fastsatt av nav, men regnet ut med veilederen deres.

Anonymkode: 16454...338

Jeg forstår følgende; Ved nok bidragsevne vil det ikke skje endringer. Men er bidragsevnen så lav at faste pålagte utgifter for andre barn far har, vil dette virke inn på bidraget til alle barna. Faste pålagte  utgifter til barna er også de barn far bor sammen med om så er.

Jeg foreslår du bruker bidragsveileder nøyaktig og ser. Betaler far for mye bidrag I dag kan han redusere til pålagt nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får mindre betalingsevne fordi han "nye" barn skal i bhg. Dette øker utgiftene hans som gjør at han har mindre å gi til ditt barn. 

 

Jeg får en viss sum i mnd av barnefar. Denne summen vil øke da jeg er gravid med ny mann foesi min forsørgerevne gå ned fordi jeg får ett ekatra barn. Dette har jeg fått vite av nav. 

Anonymkode: 50f4a...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får en viss sum i mnd av barnefar. Denne summen vil øke da jeg er gravid med ny mann foesi min forsørgerevne gå ned fordi jeg får ett ekatra barn. Dette har jeg fått vite av nav. 

Anonymkode: 50f4a...828

Dette der er totalt og fullstendig galskap og BULLSHIT!  Ingen ekser burde må betale mer fordi DU skal få flere barn med ny folk.  Herregud. 

Anonymkode: 329a5...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UhuruPeak
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette der er totalt og fullstendig galskap og BULLSHIT!  Ingen ekser burde må betale mer fordi DU skal få flere barn med ny folk.  Herregud. 

Anonymkode: 329a5...2e1

Du mener på samme måte som barnebidraget ikke bør senkes om bidragsyter får fler barn? Ingen av delene er galskap,  bidrag regnes etter forsørgerevne. Tenk om bidragsyter måtte betalt en fast sum i bidrag per barn uavhengig av antall? Noe som blir det samme som at bidragsmottakers forsørgerevne ikke endres ved fler barn. Det er det som er sprøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette der er totalt og fullstendig galskap og BULLSHIT!  Ingen ekser burde må betale mer fordi DU skal få flere barn med ny folk.  Herregud. 

Anonymkode: 329a5...2e1

Jeg er enig i at det er galskap, men bullshit er det ikke. Det er slik reglene er. Min bidragsevne til mitt barn med eksem går ned fodi jeg har fått ett nytt barn. Da blir differanswn mellom min lønn og eksem sin lønn større ergo får jeg mer i barnebidrag. 

Du kan godt ta turen til Nav og spørre de om du ikke tror meg. 

Anonymkode: 50f4a...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det er galskap, men bullshit er det ikke. Det er slik reglene er. Min bidragsevne til mitt barn med eksem går ned fodi jeg har fått ett nytt barn. Da blir differanswn mellom min lønn og eksem sin lønn større ergo får jeg mer i barnebidrag. 

Du kan godt ta turen til Nav og spørre de om du ikke tror meg. 

Anonymkode: 50f4a...828

*ikke bidragsevne, men forsørgerevne 

Anonymkode: 50f4a...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

*ikke bidragsevne, men forsørgerevne 

Anonymkode: 50f4a...828

Kan du definere forsørgerevne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2016 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Dette der er totalt og fullstendig galskap og BULLSHIT!  Ingen ekser burde må betale mer fordi DU skal få flere barn med ny folk.  Herregud. 

Anonymkode: 329a5...2e1

Men det er liksom helt greit at menn skal betale mindre til eldre barn når han får barn med ny samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/2/2016 den 3.05, UhuruPeak skrev:

Du mener på samme måte som barnebidraget ikke bør senkes om bidragsyter får fler barn? Ingen av delene er galskap,  bidrag regnes etter forsørgerevne. Tenk om bidragsyter måtte betalt en fast sum i bidrag per barn uavhengig av antall? Noe som blir det samme som at bidragsmottakers forsørgerevne ikke endres ved fler barn. Det er det som er sprøtt. 

Nei det burde ikke skjer heller!  Jeg mener at det er et tall som foreldre skal betale for barnebidrag og ingenting burde forandres når de får flere barn.  Det er DERES valg å få flere barn - da burde det ikke å ha noe med de tidligere barn å gjøre.  Og når jeg sier bullshit -jeg mener at det er bullshit, ikke at det er feil info, men at det suger.  lol

Anonymkode: 329a5...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, O.G. skrev:

Men det er liksom helt greit at menn skal betale mindre til eldre barn når han får barn med ny samboer?

Er ikke det jeg skrev? HALLO! Jeg sier det er noe galt med systemet om fedre må betale mer når kvinner får barn med ny mannfolk og helt gal at fedre betale mindre når DE får barn med en ny.  

Anonymkode: 329a5...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det jeg skrev? HALLO! Jeg sier det er noe galt med systemet om fedre må betale mer når kvinner får barn med ny mannfolk og helt gal at fedre betale mindre når DE får barn med en ny.  

Anonymkode: 329a5...2e1

Åååå? Det var da dette som var så rettferdig jmf de nye reglene av 2003 som menn maste seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Peter007 skrev:

Kan du definere forsørgerevne?

Du forstår vel hva som menes med det?

Anonymkode: 50f4a...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, O.G. skrev:

Åååå? Det var da dette som var så rettferdig jmf de nye reglene av 2003 som menn maste seg til.

Jeg er en kvinne for den sakens skyld - bryr meg ikke hva mannfolk maste seg til.  Bare vet at jeg er lei av alle disse idiotiske skilt foreldre som gjør det best de kan for å ødelegge barna sine. 

Anonymkode: 329a5...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne for den sakens skyld - bryr meg ikke hva mannfolk maste seg til.  Bare vet at jeg er lei av alle disse idiotiske skilt foreldre som gjør det best de kan for å ødelegge barna sine. 

Anonymkode: 329a5...2e1

Akkurat der kan jeg være enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at kvinner forstår at de selv også må yte for barna sine, ikke bare kreve penger fra eksmannen.

Anonymkode: 268c4...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere har privat avtale står dere fritt til å gjøre hva dere vil. Men det er jo logisk at når han får større utgifter til det ene barnet blir det mindre totalt å bruke på de to barna så jeg syns at han burde få gehør for forslaget .., 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...