Gå til innhold

Hvordan få en finere, fastere mage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et lite problem, som jeg kommer til å skrive mye om og derfor deler jeg opp dette innlegget i 5 deler for å skape oversikt:

 

1. Det lille problemet

jeg har alltid vært en relativt slank jente, og da spesielt slanke armer og ben. Mitt problemområde er magen, og da spesielt "sidene" og nedre del.Uansett hvor sunt jeg spiser og hvor mye jeg trener, så ser jeg aldri en stor effekt på mine problemområder. Armene og bena får mer muskler og ser mer veltrente ut, men ikke nevnte deler av magen. Øvre del av magen har mer muskler. Jeg har merket at bukser sitter løsere, men magen ser ikke nødvendigvis noe strammere ut.

 

2. Trening og mosjon

Jeg har siden høsten i fjor trent regelmessig, rundt 4 ganger i uka. Da veksler jeg mellom styrke og kondisjonsøkter. Kondisjonsøktene er enten "rolige" og relativt lange eller så er det HIIT-økter.  Før dette har jeg også trent regelmessig, men har da hatt lengre opphold. Siden september i fjor har jeg kun hatt opphold i juli grunnet ferie. Da trente jeg kun i form av turgåing og andre aktiviteter. 

Jeg prøver i tillegg til treningen å bevege meg 30-60 min. om dagen i form av sykling eller turgåing. I helgene går jeg lengre turer. Min hverdag er likevel preget av mye stillesitting grunnet jobb. Når jeg er på jobb føler jeg det er begrenset hvor mye jeg kan bevege meg bare for å bevege meg. Jeg går gjerne til en kollegas kontor fremfor å ringe, men ellers sitter jeg mye stille. 

De siste 6-7 ukene har jeg trent rundt 5 ganger i uka, med varierende intensitet. Jeg trener aldri lengre enn 60 min., da jeg ikke føler det er særlig smart trening og rett og slett fordi jeg ikke har tid.  Jeg trener hjemme og på jobb og er ikke medlem av Elixia eller lignende. Jeg har vært det tidligere, men jeg "tør" å trene mer intensivt hjemme hvor ingen ser meg. 

 

3. Kosthold

Kostholdsmessig så spiser jeg normalt/sunt. En typisk dag ser gjerne slik ut:

Frokost: Havregrøt og blåbærsyltetøy (lerum) + enten cottage cheese eller 1 egg.

Mellommåltid: 1 grønnsak eller 1 frukt

Lunsj: 1 skive med ost og masse salat (skinke, isbergsalat, tomat, agurk, paprika) 

Mellommåltid: 1 frukt eller 1 grønnsak og en bolle med cottage cheese og litt müsli. Eventuelt 1 lompe med ost og skinke + 1 grønnsak

Middag: Fisk, kylling eller karbonadedeig + ris/potet/couscous + masse grønnsaker (halve tallerkenen består av grønnsaker)

Kvelds: 1 yoghurt og/eller 1 grønnsak. 

I helgen gir jeg rom for litt mer kos, men ikke i overkant mye. Jeg binger aldri. Det jeg gjerne ser at jeg kan bli bedre på, er å ikke kose meg både fredag, lørdag og søndag. 

Helgekosen er gjerne slik:

Fredag: 1/3-1/2 pose sørlandschips + 1 alkoholenhet 

Lørdag: 4 Alkoholenheter + litt chips

Søndag: Kan skeie ut med litt popcorn på kvelden. Som regel spiser jeg ikke usunt på søndager. 

Jeg vet jo at jeg kan spise litt sunnere i helgene, for eksempel kun ha en fast kosedag. Likevel vil jeg ikke bli for "nazi" i mitt kosthold heller, da jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere. Nå spiser jeg for å få nok og riktig energi. Jeg tror ikke på dietter hvor man skal leve svært kalorifattig (under 1500 kcal), da det ikke holder i lengden. 

 

4. Mål 

Som jeg nevnte innledningsvis, er dette et lite problem. Jeg tør å sprade rundt i bikini og jeg er ikke redd for å være naken foran kjæresten. Jeg passer inn i normale klær osv.  Likevel er det noen ganger foran speilet at jeg forbanner meg over at fettet på det nevnte området ikke begynner å ligne mer på muskler. Jeg har nemlig et ønske om å komme i best mulig form før jeg får barn og alt det der, bare egentlig for å se at det er mulig og for å kjenne mestringsfølelsen over å ha nådd det målet.  Jeg vet at ikke alle kan få sixpack, og det er heller ikke mitt mål. Jeg vil bare at jeg kan se den minste lille antydning til sixpack. Det er kanskje et teit mål, men det er noe jeg har strebet etter i over lang tid og nå ønsker jeg bare å få det til. 

 

5. Tips

Det jeg lurer på er om noen har noen konkrete tips å gi meg? Ser dere noen opplagte mangler eller feil med mitt kosthold eller treningsprogram? 

Jeg ønsker ikke å konkurrere i bikini-fitness eller noe slikt, så jeg ønsker ikke slike ekstreme tips. Jeg lurer bare på om noen her inne har tips til et bra kosthold og/eller et bra treningsprogram? 

Jeg har vurdert å teste Sweat med Kayla itsines, men jeg er veldig åpen for andre forslag. 

 

Anonymkode: eda6b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sånn ca samme mål som deg. (bare at jeg Har to barn og ikke sliter med fett samme plass som deg) Med muskler og antydning til magemuskler. Men for at vi skal klare det, så MÅ kostholdet være strengt (jeg klarer ikke å være for streng) . Du kan ikke spise usunt to-tre dager i uken . Da funker det ikke.

teller du kalorier? Hvis ikke, så gjør det en periode. Så får du kanskje en oppvekker der. 

Silje mariela har en del gode treningsprogram. 

 

Lykke til :duskedame: vi kan klare det 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Ja, da skal jeg i to måneder fremover kun spise usunt 1 dag i uka, og det får bli lørdag. Så får jeg se hvordan det går. Jeg er ikke fan av godteri eller kaker, men har en svakhet for chips. Jeg får lage sunnere alternativ. Vi har ofte grønnsaker og sunn dip, men jeg tenker at lompechips og guacamole også kan være en vinner. Jeg tenker derfor at jeg skal bli flinkere til å finne sunnere alternativ til helgesnacks. Jeg vurderer å kjøpe Kristine Weber sin kokebok og sjekke ut blogger ang. dette.

Jeg kommer ikke til å telle kalorier eller bli superstreng i mitt kosthold. Dette er fordi jeg ikke vil trigge min tidligere spiseforstyrrelse. Jeg er redd for at dersom jeg blir for streng, vil det være lett å begynne å sulte meg igjen. Jeg leter etter en måte som er sunn for kropp og sjel. Men jeg kan godt være mer streng i helgene uten at det blir fanatisk. 

Hvor finner jeg Silje Mariela sine treningsprogram?

Lykke til til deg også :laugh:

Anonymkode: eda6b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nei da er det ikke lurt å telle kalorier. Men ja, smart å kutte ned til en dag med chips og sånn. 

Jeg har bøker av Kristine Weber. Mye gode oppskrifter . På Facebook kan du søke opp Silje mariela - styrkecoach for jenter eller siljemariela.com :danse: 

oppdelt frukt på kveldene er også et godt alternativ . Ha det og grønnsaker ferdig oppdelt i kjøleskapet , så når du har lyst på noe godt spiser du det ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!

 

Ja, da skal jeg i to måneder fremover kun spise usunt 1 dag i uka, og det får bli lørdag. Så får jeg se hvordan det går. Jeg er ikke fan av godteri eller kaker, men har en svakhet for chips. Jeg får lage sunnere alternativ. Vi har ofte grønnsaker og sunn dip, men jeg tenker at lompechips og guacamole også kan være en vinner. Jeg tenker derfor at jeg skal bli flinkere til å finne sunnere alternativ til helgesnacks. Jeg vurderer å kjøpe Kristine Weber sin kokebok og sjekke ut blogger ang. dette.

Jeg kommer ikke til å telle kalorier eller bli superstreng i mitt kosthold. Dette er fordi jeg ikke vil trigge min tidligere spiseforstyrrelse. Jeg er redd for at dersom jeg blir for streng, vil det være lett å begynne å sulte meg igjen. Jeg leter etter en måte som er sunn for kropp og sjel. Men jeg kan godt være mer streng i helgene uten at det blir fanatisk. 

Hvor finner jeg Silje Mariela sine treningsprogram?

Lykke til til deg også :laugh:

Anonymkode: eda6b...877

For inspirasjon til sunn mat, både ordentlige måltider og snacks/sunnere godteri, er Kristine Webers bøker gull, og bloggen hennes en nesten enda større ressurs. Vil også anbefale Linda Stuhaugs blogg varmt, hun har også slitt med spiseforstyrreler, og lar med vilje være å ikke regne ut/oppgi kaloriinnhold eller antall gram proteiner, fett etc i de fleste oppskriftene sine, siden hun ikke selv ønsker en sånn fokus, og etter eget utsagn vil bidra til inspirasjon, kunnskap og glede over sunn og god mat, uten fokus på fettprosent- og det syns jeg virkelig hun lykkes med.

Å telle kalorier og passe ekstremt godt på makrofordeling av næringsstoffer er noe du nok fint kan slippe unna, og likevel nå målet ditt, å rett og slett bare kutte ned "utskeielser" til en gang i uka og sørge for at kostholdet er på plass resten av uka bør kunne funke når matinntaket du beskriver på dagene du skeier ut er så moderat. Å gi slipp å¨det forholdet du har til mat nå, og risikere å ende opp med frenetisk kaloritelling og så "spisedager" der du fråtser, vil aldri være verdt det.

Jeg slet med spiseforstyrrelser i såpass mange år at kaloritelling går automatisk for meg, det er en vane jeg ikke helt greier å gi slipp på selv når jeg ikke vil ned i vekt, og for meg er det blitt en så naturlig del av hverdagen at det ikke er noen belastning, men hvis du kan unngå det, så for all del, unngå det! ;) Og mens jeg merker at jeg blir litt trigget av enkelte blogger til å bli mer besatt av slikt, merker jeg at bloggene jeg har nevnt bare inspirerer meg på en sunn måte.

Silje Marielas program finner du vel via bloggen hennes, men de koster vel penger - hvis du allerede har et styrketreningsprogram som fungerer, er det ikke sikkert at det er noe poeng i å investere i et nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så forresten først nå at Kayla Itsines-programmene ble nevnt, og hvis man ser på instagram-kontoen hennes, virker det jo unektelig fristende å prøve. Men programmene hennes er jo først og fremst utholdende styrke kombinert med intens cardio og lavt kaloriinntak. De veldig slanke og definerte kroppene du ser på "etter"-bildene skyldes nok først og fremst at å trene en god del kombinert med veldig lavt kalorinntak, vil føre til en slank og definert kropp hvis man følger opplegget religiøst. Men å få så definert kropp når man blir såpass tynn som de fleste på "etter"-bildene blir, er ganske enkelt, de er ikke nødvendigvis særlig muskuløse eller sterke, men når man har lav fettprosent, har man gjerne synlige muskler. Såvidt jeg har fått med meg fronter itsines også en veldig "clean eating-greie som blant annet innebærer å helt holde seg unna alkohol.

For min del tror jeg Itsines-opplegget ville vært en kjapp måte å trigge latente spiseforstyrrelser på, det virker ganske lett å ta det opplegget for langt (selv om magen til den dama er til å dø for ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.9.2016 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg har et lite problem, som jeg kommer til å skrive mye om og derfor deler jeg opp dette innlegget i 5 deler for å skape oversikt:

 

1. Det lille problemet

jeg har alltid vært en relativt slank jente, og da spesielt slanke armer og ben. Mitt problemområde er magen, og da spesielt "sidene" og nedre del.Uansett hvor sunt jeg spiser og hvor mye jeg trener, så ser jeg aldri en stor effekt på mine problemområder. Armene og bena får mer muskler og ser mer veltrente ut, men ikke nevnte deler av magen. Øvre del av magen har mer muskler. Jeg har merket at bukser sitter løsere, men magen ser ikke nødvendigvis noe strammere ut.

Det finnes mange apparater for å trene mage-muskulaturen, forskjellige apparater har best effekt forskjellige steder (midten, øverst eller nederst), man bør trene mage-muskulaturen alle steder, altså er ikke bare ett apparat nok. Så også om man trener med sit-ups, selv tok jeg det tidligere og da to typer for midtre, øvre og nedre del - altså seks forskjellige typer sit-ups som hver "tar" litt forskjellige steder.

Dersom det er fett du har som dekker muskulatur er kaloriunderskudd det som kan fjerne det, samt det er en sannhet med modifikasjoner da ikke alle er genetisk disponibel til å få en fin magemuskulatur, selv om dem skulle oppnå en sterkere magemuskulatur og ha like lav fettprosent som dem som har finere magemuskulatur. Punkt-slanking er ikke mulig, dog er det mulig å pynte på kroppens estetikk likevel, det gjøres ved å ha fokus på nærliggende områder. F.eks. har noen kraftige legger, da trener man dem så de ikke skal bli større, hvis man da fokuserer på å få større lår så vil de større lårene få det til å se ut som at leggene ikke er så store likevel, de passer mer til kroppen enn å ha tynne lår og kraftige legger om du forstår hva jeg mener. Samme også hvis underarmen ser kraftig ut i forhold til overarmen, da trener man overarmen (biceps og triceps) og gjerne også brystregionen og øvre rygg etc., så utjevner man proposjonene o størrelsesforholdene til andre deler av kroppen.

2. Trening og mosjon

Jeg har siden høsten i fjor trent regelmessig, rundt 4 ganger i uka. Da veksler jeg mellom styrke og kondisjonsøkter. Kondisjonsøktene er enten "rolige" og relativt lange eller så er det HIIT-økter.  Før dette har jeg også trent regelmessig, men har da hatt lengre opphold. Siden september i fjor har jeg kun hatt opphold i juli grunnet ferie. Da trente jeg kun i form av turgåing og andre aktiviteter. 

Jeg prøver i tillegg til treningen å bevege meg 30-60 min. om dagen i form av sykling eller turgåing. I helgene går jeg lengre turer. Min hverdag er likevel preget av mye stillesitting grunnet jobb. Når jeg er på jobb føler jeg det er begrenset hvor mye jeg kan bevege meg bare for å bevege meg. Jeg går gjerne til en kollegas kontor fremfor å ringe, men ellers sitter jeg mye stille. 

De siste 6-7 ukene har jeg trent rundt 5 ganger i uka, med varierende intensitet. Jeg trener aldri lengre enn 60 min., da jeg ikke føler det er særlig smart trening og rett og slett fordi jeg ikke har tid.  Jeg trener hjemme og på jobb og er ikke medlem av Elixia eller lignende. Jeg har vært det tidligere, men jeg "tør" å trene mer intensivt hjemme hvor ingen ser meg. 

Jeg vet ikke hva du etterspør med dette, om det er noe du lurer på altså.

Det viktigste med trening er trivselsfaktoren, ikke hva man gjør og hvordan - alle treningsformer er gode og dem som liker å sykle bør gjøre det, mens dem som liker innebandy bør spille det - om treningen er lagt opp med et seriøst formål eller bare er lek er i grunn det samme, begge deler har en positiv helseeffekt og gir mer overskudd. Trening trenger heller ikke å være perfeksjonert og mest mulig effektiv, folk flest trener jo ikke for seriøs konkuranseidrett - jeg synes opplegget ditt høres greit ut jeg med tanke på din hverdag og dine mål, er trivselsfaktoren din og hvor mye tid du kan legge i det som er avgjørende.

3. Kosthold

Kostholdsmessig så spiser jeg normalt/sunt. En typisk dag ser gjerne slik ut:

Frokost: Havregrøt og blåbærsyltetøy (lerum) + enten cottage cheese eller 1 egg.

Mellommåltid: 1 grønnsak eller 1 frukt

Lunsj: 1 skive med ost og masse salat (skinke, isbergsalat, tomat, agurk, paprika) 

Mellommåltid: 1 frukt eller 1 grønnsak og en bolle med cottage cheese og litt müsli. Eventuelt 1 lompe med ost og skinke + 1 grønnsak

Middag: Fisk, kylling eller karbonadedeig + ris/potet/couscous + masse grønnsaker (halve tallerkenen består av grønnsaker)

Kvelds: 1 yoghurt og/eller 1 grønnsak. 

I helgen gir jeg rom for litt mer kos, men ikke i overkant mye. Jeg binger aldri. Det jeg gjerne ser at jeg kan bli bedre på, er å ikke kose meg både fredag, lørdag og søndag. 

Helgekosen er gjerne slik:

Fredag: 1/3-1/2 pose sørlandschips + 1 alkoholenhet 

Lørdag: 4 Alkoholenheter + litt chips

Søndag: Kan skeie ut med litt popcorn på kvelden. Som regel spiser jeg ikke usunt på søndager. 

Jeg vet jo at jeg kan spise litt sunnere i helgene, for eksempel kun ha en fast kosedag. Likevel vil jeg ikke bli for "nazi" i mitt kosthold heller, da jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere. Nå spiser jeg for å få nok og riktig energi. Jeg tror ikke på dietter hvor man skal leve svært kalorifattig (under 1500 kcal), da det ikke holder i lengden. 

Du trenger ikke spise sunnere i helgene synes jeg, kostholdet må på ingen måte være perfekt, det er lov å spise drittmat også så ikke ha dårlig samvittighet for det da du tydeligvis ligger i god energibalanse totalt sett.

4. Mål 

Som jeg nevnte innledningsvis, er dette et lite problem. Jeg tør å sprade rundt i bikini og jeg er ikke redd for å være naken foran kjæresten. Jeg passer inn i normale klær osv.  Likevel er det noen ganger foran speilet at jeg forbanner meg over at fettet på det nevnte området ikke begynner å ligne mer på muskler. Jeg har nemlig et ønske om å komme i best mulig form før jeg får barn og alt det der, bare egentlig for å se at det er mulig og for å kjenne mestringsfølelsen over å ha nådd det målet.  Jeg vet at ikke alle kan få sixpack, og det er heller ikke mitt mål. Jeg vil bare at jeg kan se den minste lille antydning til sixpack. Det er kanskje et teit mål, men det er noe jeg har strebet etter i over lang tid og nå ønsker jeg bare å få det til. 

Dette ligger i hodet, altså i din psyke, heller enn at det er noe ille med din kropp. Selv den vakreste jenta jeg har sett i hele mitt liv hadde en rekke komplekser, det er rart å tenke på når man aldri har sett noe mer fullkomment. Dog ser andre deg helt annerledes enn hva du selv gjør, på samme måte som at du ser dem annerledes enn hva de ser seg selv. Men dette er helt normalt, i større eller mindre grad sliter alle med det så der er du ikke alene. Er dog mange som er ukomfortabel med å vise seg frem avkledd, noen også for sine kjære da de ikke er komfortable med seg selv - i hvor stor grad varierer jo veldig.

5. Tips

Det jeg lurer på er om noen har noen konkrete tips å gi meg? Ser dere noen opplagte mangler eller feil med mitt kosthold eller treningsprogram? 

Jeg ønsker ikke å konkurrere i bikini-fitness eller noe slikt, så jeg ønsker ikke slike ekstreme tips. Jeg lurer bare på om noen her inne har tips til et bra kosthold og/eller et bra treningsprogram? 

Jeg har vurdert å teste Sweat med Kayla itsines, men jeg er veldig åpen for andre forslag. 

Tro meg, er mange som har en livsstil der det er mange forbedringer å gripe tak i - det synes jeg ikke med din, snarere tvert imot høres det du gjør veldig bra ut alt og således ser jeg ingen grunn til å endre det. Skulle du endre noe så bør det være fordi det frister deg å starte med.

Eneste du kunne utfordret deg selv til, er å bli tryggere på deg selv og bygge opp selvtillit - der har du en liten utfordring - å bli komfortabel med deg og din kropp da jeg tror mange beundrer deg og din manglende selvtillit er din største fiende.

Anonymkode: eda6b...877

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 14.07, Frøken_fjong1 skrev:

Ah, nei da er det ikke lurt å telle kalorier. Men ja, smart å kutte ned til en dag med chips og sånn. 

Jeg har bøker av Kristine Weber. Mye gode oppskrifter . På Facebook kan du søke opp Silje mariela - styrkecoach for jenter eller siljemariela.com :danse: 

oppdelt frukt på kveldene er også et godt alternativ . Ha det og grønnsaker ferdig oppdelt i kjøleskapet , så når du har lyst på noe godt spiser du det ☺️

 

Jeg har bestilt en bok av Weber nå. Gleder meg til å prøve noen nye og sunne oppskrifter (og da særlig på snacks): 

For tiden følger jeg et program av Fitnessblender. Det er over 500 videoer som er gratis på youtube. Man kan kjøpe programmer også, som koster svært lite og kan brukes om og om igjen. 

Jeg spiser veldig mye frukt og grønnsaker som snacks ila dagen. På kvelden til hverdags har jeg gjerne kun en kopp te. Det er helgekosen som blir et problem for meg. Selv tar jeg aldri initiativ til godteri eller chips alene, men i helgene så blir det gjerne slik type snacks når man samles. Jeg kan jo selvfølgelig la være å spise, men det føler jeg blir dumt også. Det får heller blir mindre mengder og kanskje takke nei, dersom det blir flere "kose"anledninger ila en helg. 

Anonymkode: eda6b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 21.27, Hot mess skrev:

For inspirasjon til sunn mat, både ordentlige måltider og snacks/sunnere godteri, er Kristine Webers bøker gull, og bloggen hennes en nesten enda større ressurs. Vil også anbefale Linda Stuhaugs blogg varmt, hun har også slitt med spiseforstyrreler, og lar med vilje være å ikke regne ut/oppgi kaloriinnhold eller antall gram proteiner, fett etc i de fleste oppskriftene sine, siden hun ikke selv ønsker en sånn fokus, og etter eget utsagn vil bidra til inspirasjon, kunnskap og glede over sunn og god mat, uten fokus på fettprosent- og det syns jeg virkelig hun lykkes med.

Å telle kalorier og passe ekstremt godt på makrofordeling av næringsstoffer er noe du nok fint kan slippe unna, og likevel nå målet ditt, å rett og slett bare kutte ned "utskeielser" til en gang i uka og sørge for at kostholdet er på plass resten av uka bør kunne funke når matinntaket du beskriver på dagene du skeier ut er så moderat. Å gi slipp å¨det forholdet du har til mat nå, og risikere å ende opp med frenetisk kaloritelling og så "spisedager" der du fråtser, vil aldri være verdt det.

Jeg slet med spiseforstyrrelser i såpass mange år at kaloritelling går automatisk for meg, det er en vane jeg ikke helt greier å gi slipp på selv når jeg ikke vil ned i vekt, og for meg er det blitt en så naturlig del av hverdagen at det ikke er noen belastning, men hvis du kan unngå det, så for all del, unngå det! ;) Og mens jeg merker at jeg blir litt trigget av enkelte blogger til å bli mer besatt av slikt, merker jeg at bloggene jeg har nevnt bare inspirerer meg på en sunn måte.

Silje Marielas program finner du vel via bloggen hennes, men de koster vel penger - hvis du allerede har et styrketreningsprogram som fungerer, er det ikke sikkert at det er noe poeng i å investere i et nytt.

Det er godt å høre at du tror det er realistisk å nå mitt mål, uten å måtte være fanatisk. Jeg var anoretisk av og på i nesten 10 år og ønsker virkelig ikke å gå tilbake til det strenge og ensomme livet.

Det med kalorier har jeg heldigvis klart å slippe helt, selv om jeg før kunne antall kalorier på alle matvarer. For meg er det viktigere nå at maten gir meg nok og riktig energi. Jeg kunne nok gått mye ned i vekt dersom jeg halverte kaloriinntaket mitt, men det er ikke en livsstil som er forenelig med trivsel for min del. 

Jeg er nok litt streng med meg selv, i forbindelse med forventninger til egen kropp. Andre kaller meg slank, muskuløs og flott. Det er bare det at magen ikke er så stram som jeg skulle ønske at den var.

Med noen små grep, tror jeg at jeg kan nå mitt mål. Jeg vil trene litt mer og bevege meg litt mer, i tillegg til at spiser litt sunnere i helgene. 

Anonymkode: eda6b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2016 den 21.38, Hot mess skrev:

Jeg så forresten først nå at Kayla Itsines-programmene ble nevnt, og hvis man ser på instagram-kontoen hennes, virker det jo unektelig fristende å prøve. Men programmene hennes er jo først og fremst utholdende styrke kombinert med intens cardio og lavt kaloriinntak. De veldig slanke og definerte kroppene du ser på "etter"-bildene skyldes nok først og fremst at å trene en god del kombinert med veldig lavt kalorinntak, vil føre til en slank og definert kropp hvis man følger opplegget religiøst. Men å få så definert kropp når man blir såpass tynn som de fleste på "etter"-bildene blir, er ganske enkelt, de er ikke nødvendigvis særlig muskuløse eller sterke, men når man har lav fettprosent, har man gjerne synlige muskler. Såvidt jeg har fått med meg fronter itsines også en veldig "clean eating-greie som blant annet innebærer å helt holde seg unna alkohol.

For min del tror jeg Itsines-opplegget ville vært en kjapp måte å trigge latente spiseforstyrrelser på, det virker ganske lett å ta det opplegget for langt (selv om magen til den dama er til å dø for ;)).

Det jeg har lest om programmene er at man utfører dem 3 ganger i uken i tillegg til styrkeøkter. Øktene varer 30 min og veldig intensive, men det skal absolutt være overkommelig. 

Jeg har sett på hva som anbefales av mat og det er mye mindre enn hva jeg ville spist ila en dag. 

Dersom jeg skulle prøvd Itsines, ville jeg holdt meg til treningen og heller kanskje erstattet et av mine måltid med et Itsines måltid. Jeg er veldig bevisst på å ikke sulte meg, da forbrenningen blir ødelagt av det. Jeg har nå en veldig god forbrenning og ønsker ikke at den skal tukles med. Videre ønsker jeg jo selvfølgelig ikke å få en spiseforstyrrelse, hvilket kan være en risiko med et veldig strengt opplegg. 

 

Anonymkode: eda6b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...